Облекчете болежките, съпътстващи работата в офис

Изправете гърба си с помощта на лесно упражнение

Облекчете болежките, съпътстващи работата в офис
Боян Кърпачев/FitWell.bg

Неслучайно изразите "превивам гръб" и "работя" се използват като синоними. Ако погледнете стойката на средностатистическия офисен труженик ще разберете защо е така.

Трудно е да изследваме всички възможни причини, които са довели до типичната геометрия на съвременното задклавиатурно и задмониторно устройство, но едно е сигурно – тя му причинява страдание, с или без неговото знание.

Всъщност, ако бяхме способни на повече самонаблюдателност, никак нямаше да се чудим защо всеки ден ни болят врат, рамене, нерядко дори и глава.

Имайте предвид, че с всеки следващ сантиметър издаване на главата пред тялото, вратът ни понася около 4 килограма допълнително натоварване. Това ще рече, че при позата, която виждате на третата картинка, главата тежи около 19 килограма, което е около четири пъти повече от теглото й в неутрално положение. Вадете си изводите сами.

Облекчете болежките, съпътстващи работата в офисEric Dalton


Но тъй като самонаблюдателността е сравнително трудна задача, много от нас започват да търсят причините за състоянието си в неудобния стол, в лошата осветеност на помещението, в монитора, в работата въобще или най-често – в "годинките".

Ние обаче сме на мнение, че натрупването на лоши навици на седеж и стоеж във времето са далеч по-определящи за това как ще се чувствате, отколкото "годинките" сами по себе си. Затова ни се иска да разкрием някои от дребните неща, които можем да правим всеки ден, за да неутрализираме щетите от седналото и вперило поглед в монитора (или в телефона) ежедневие.

Днес ще насочим вниманието си към едно от "нещата" - толкова дребно, че чак може да ви се стори незначително. За целта можете да използвате таймер или просто да проявите нужната самодисциплина, за да се изправяте на всеки половин-един час и да отивате до най-близката ви стена.

Там следва да опрете гърба и тила си така, че да сте сигурни, че те се намират в една и съща равнина, перпендикулярна на земната повърхност. От това положение просто си представете, че се опитвате да станете максимално високи – действието може да е съпроводено с прибиране на брадичката към шията (двойна гуша) и мисленият стремеж да опрете темето си в тавана.

Задръжте в тази стегната позиция 2-3 секунди, отпуснете и повторете още десетина пъти. След това сте свободни да си седнете на мястото за следващия половин-един час.

Облекчете болежките, съпътстващи работата в офисБоян Кърпачев/FitWell.bg


Това наглед елементарно упражнение ще ви бъде от полза не само да заучите каква е нормалната позиция на главата спрямо тялото, но и да заздравите тези мускули, които са необходими да я държат на мястото й.
След известно време може да се окаже, че сте се разделили с немалко болежки, за които сте обвинявали годинките, но всъщност сте си причинявали сами.

Много хубава стена си имат колегите от Fitwell.bg - не само в офиса, показан на снимката, но и във фейсбук. Отидете да споделите с тях какво мислите за тази статия.

Още от FitWell.bg:

Кажи ми защо си дебел, за да ти кажа дебел ли си

Банан или бисквитка? Няма значение!

Една лъжичка лакомия

2 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



27
viki todorova 17.07.2013|17:47
Да взема и аз да се пробвам щом като има ефект .
26
Milica Georg 17.07.2013|14:40
ПРобвам го от няколко дни и мисля, че има ефект.
25
Виолета Донева 17.07.2013|14:34
Имам тези проблеми и е много неприятно.
24
Margо Filipova 17.07.2013|11:52
Това са много полезни съвети за всички нас, които работим с офис!
23
Анита Кралева 17.07.2013|11:40
Да, това и на мен ми е много голям проблем, заради неправилната стойка, която заемам, докато седа на бюрото в офиса.
22
rozalij gencheva 16.07.2013|18:48
Бих пробвала това упражнение.
21
viki stoilova 16.07.2013|16:03
Наистина елементарно упражнение, само трябва да го правим.
20
Vanya Black 16.07.2013|16:02
Откакто започнах да работя в офис и да стоя доста дълго време на стол започнаха и проблемите с кръста и очите.
19
Батко съссладко 16.07.2013|15:47
Много добри съвети. Постоянно се изкривявам на този стол и не мога да си намеря място. Ще правя повече упражнения, скришом от останалите в офиса :).
18
monika georgieva 16.07.2013|15:42
Ще се възползвам от този съвет .
17
София Павлова 16.07.2013|13:46
Това наистина се превръща в сериозен проблем в течение на годините!
16
Margо Filipova 16.07.2013|13:34
това наистина е много важно, защото може да се превърне вв хронична болка.
15
Анита Кралева 16.07.2013|13:17
Аз за съжаление имам много неправилна стойка, докато седя, която се опитвам да поправя в последните няколко седмици.
14
Ruslana Hristova 16.07.2013|13:08
много добри съвети, преди малко го пробвах и се учудих колко изгърбена стоя!
13
Nina Rosi 16.07.2013|13:00
Как наглед нещо толкова просто може да ни вреди и то много, това е наистина доста стресиращо.
12
Meglena Barutchieva 16.07.2013|12:11
сигурно помага, но едва ли наистина ще го направя. а и си представете в един офис как на всички им звънят аларми през различно време и се подреждат до стената. :)))))))
11
Diana Nenova 16.07.2013|11:01
Нещо просто, което не коства много време, а наистина би могло да ни облекчи доста, че с това неправилно седене си докарваме сериозни болежки.
10
wild child 16.07.2013|10:19
Това са полезни упражнения особено за хората които по цял ден седят седнали и работят на компютър
9
Margaritka Ilieva 16.07.2013|10:16
Много полезен съвет, ще се пробвам да го изпълня от време на време.
8
Яна Киркова 16.07.2013|09:38
И при мен е така,понякога докато се раздвижа след работа имам чувството,че ще се разглобя.
7
Яна Киркова 16.07.2013|09:38
Ще пробвам,дано да ми бъде от полза.
6
Anna Vasileva 16.07.2013|09:15
всички го правим,аз винаги се старая да съм облегната назад,когато съм на компютъра,за да бъда в максимално удобна поза на гърба и главата,ама не помага особено. :)
5
roni peteva 15.07.2013|19:50
Ще се възползвам от съветите.
4
vanya vaseva 15.07.2013|16:36
Благодаря за съветите!
3
катерино моме 15.07.2013|15:23
много дъм зле с кръста
2
Epifani Gancia 15.07.2013|15:06
Добър съвет, ще се възползвам, аз имам навика да се вторачвам в монитора, което наистина е много вредно, позите, които замем на стола с най-причудливи.
1
lilia tashkova 15.07.2013|14:32
ще се вуъзползвам
Блондинка се обажда на компютърен специалист. Има проблем с компютъра си. - Ало! Имам проблем с компютъра. Пише ми на монитора, че не ми разпознава принтера. -И Вие какво направихте? Ами обърнах...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
В един конфликт между сърцето и мозъка, следвайте сърцето си.
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти