Пълен емоционален контрол

Има ли място за емоции в офисната среда?

Пълен емоционален контрол

Ако трябва да бъдем искрени, се определяме като оптимисти в живота си, но не винаги замазваме напълно трезвата си мисъл с позитивни очаквания. Не изключваме възможността в определени ситуации законът на Мърфи да окаже своето влияние. Всички сме имали едни от онези дни, в които нищо не върви както трябва - ако има какво да се обърка, то задължително се случва по най-неприятния за нас начин. Сякаш съдбата си е скроила зъл план за нашия ден, а ние сме напълно безсилни срещу нейното желание.

Сигурни сме, че се припознавате в думите ни. Дните в офиса не винаги са придружени от усмихнати колеги, задължения, които се случват от самосебе си и шеф, който най-безрезервно гали егото ни с похвали. Както казахме, на моменти съдбата обича да се шегува на наш гръб, но ние в никакъв случай не приемаме нейното изпитание за нещо лошо. Напротив, имаме възможността да предизвикаме себе си и да опознаем по-добре качествата, които притежаваме. Затова не смятаме да се оставим на експлозивните си емоции. Точно обратното - ще си поговорим как можем да се справим с тях, когато сме затворени в малката клетка, наречена офис и имаме щастието да прекарваме по осем часа в нея всеки ден.

Убиецът на офисния ентусиазъм - стресът. Когато работата е много, времето винаги е малко. Споменахме вече законът на Мърфи, който изпитваме на плещите си доста често. За да успеете да се справите с бурния график и огромния брой задължения, е нужна концентрация. Паниката, която най-често ви обзема в напрегнатите моменти, само ще засили притесненията ви, че няма да се справите с крайните срокове.

Подарете си свободна минутка, в която да помислите разумно какво се изисква от вас. Не се втурвайте в щури размишления как да свършите всичките си задачи по-бързо. Древна японска поговорка гласи, че "Водата дълбае камъка не със сила, а с постоянство”, затова се концентрирайте над своите задължения и започнете да разрешавате проблемите си един по един.

Чували сме ценния съвет за понижаване на стреса, който препоръчват специалистите - бавното дишане. Ако имате възможността да излезете за пет минутки навън, не се поколебайте да подишате малко свеж въздух, бавно и спокойно.

Перфекционизмът е присъщ за всеки мотивиран служител, който желае да просперира в компанията. Нормално е при липсата на поощрителни думи или неразбирателство с хората на висшестоящите позиции, да се чувствате емоционално неудовлетворени.

Кариерният експерт Патрик Мерлвейд, автор на книгата "Living with emotions”, внася малко светлина в тунела на незадоволството.

"Най-лошото нещо, което може да направи един незадоволен от работата си служител, е да се ядоса на своя шеф. Трябва да осъзнаем, че не сме безгрешни и да поемем отговорност за действията си. Истината боли, затова ако осъзнавате, че не успявате да се справите с работата си, излейте емоциите си на воля извън офиса. На другия ден се върнете и попитайте шефа си очи в очи как можете да се усъвършенствате”, съветва той.

Гневът е емоция, която често превзема съзнанието на най-трудолюбивите служители. Всички знаем обаче, че времената са напълно непредвидими, а работният процес винаги крие своите изненади. Затова, когато нещата не спазват реда на вашия план, който всъщност сте изграждали прекалено дълго, не си го изкарвайте на колегата срещу вас. Нито на чупливите предмети, които така съблазнително "плачат” да бъдат строшени точно в този момент.

Такъв е животът - шантав, цветен, неподозиран. Невинаги се случва заплануваното. И колкото по-бързо осъзнаете, че просто трябва да приемете нещата такива, каквито са, толкова по-лесно ще превъзмогнете разминаванията между реалността и желанията си.

12 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



56
София Павлова 28.03.2012|15:34
55
София Павлова 28.03.2012|15:33
В България постоянно се ядосваме на шефовете си!
54
Margо Filipova 28.03.2012|15:11
Малко са такива!
53
Margо Filipova 28.03.2012|15:10
Не може да цивриш на работа, случвало ми се е и не е никак приятно, както за мен, така и за околните!
52
kotenceto hapii 28.03.2012|15:04
и аз се съгласявам с вас момичета
51
kotenceto hapii 28.03.2012|15:03
Перфекционизмът е присъщ за всеки мотивиран служител - така е
50
Анита Кралева 28.03.2012|14:24
И аз съм съгласна с това!
49
Анита Кралева 28.03.2012|14:23
Стресът се отразява пагубно на целия живот!
48
ina ina 28.03.2012|13:03
всички занаем , че нямат място в офисната среда
47
aneliq doncheva 28.03.2012|12:16
и аз така мисля,без излишен драматизъм
46
sexapilnata pichka 28.03.2012|11:14
по -малко драми и повече усмивки :)
45
ekaterina tsoneva 28.03.2012|11:08
всичко ще бъде наред , просто трябва да се усмихваме :)
44
Rosi Nikolova 28.03.2012|10:50
Има разбира се, ама в умерени количества
43
Gotinoto Choki 28.03.2012|10:45
Зависи от ситуацията
42
borislava tihomirova 28.03.2012|10:43
тази статия е излишна
41
Vanesa Apostolova 28.03.2012|10:43
Едното не може без другото!
40
pateshki ustni 28.03.2012|10:42
стига с този офис , все едно е някакво отделно пространство в нашият живот .
39
Asen Ivanov 28.03.2012|09:33
Проява на слабост е да се разкриват емоциите особено в офиса пред колегите, човек винаги има нужда да сподели проблемите си, но работното място не е правилното място, защото там нещата винаги могат да се обърнат срещу теб и да бъдат в твоя вреда.
38
jordanka marinova 28.03.2012|09:26
и аз това се зачудих
37
Dolly Staneva 27.03.2012|19:02
А защо трябва да е провокативно? Не може ли да е само продуктивно?
36
katya noveva 27.03.2012|18:37
"Такъв е животът - шантав, цветен, неподозиран" -;Р ;Р ;Р
35
katya noveva 27.03.2012|18:36
Ти или си шеф, или си тъп, или си тъп шеф!!!!
34
katya noveva 27.03.2012|18:35
А как иначе ще ни е весело и провокативно;)
33
katya noveva 27.03.2012|18:34
хаххаха, колко и в какво прибрани?:)
32
Dwight Yorke 27.03.2012|18:21
Някои хора не могат да си сдържат гнева, но други успяват.
31
Иван Ангелов 27.03.2012|18:20
Точно така, вкъщи всичко е позволено :).
30
Jason Bourne 27.03.2012|18:20
Да и на мен ми хареса :).
29
Dwight Yorke 27.03.2012|18:20
Бъдете умерени и прибрани.
28
Иван Ангелов 27.03.2012|18:20
Не се закачайте с колегите на работа :).
27
Jason Bourne 27.03.2012|18:20
Бъдете сдържани.
26
Veronika Hristova 27.03.2012|17:41
и аз така мисля
25
Veronika Hristova 27.03.2012|17:40
не трябва да сме емоционални , защото това само ни пречи силните хора прикриват емоцийте си
24
kotenceto hapii 27.03.2012|17:26
Гневът е емоция, която често превзема съзнанието на най-трудолюбивите служители - може да е така , но никога не трябва да си го позволяваме
23
kotenceto hapii 27.03.2012|17:25
и аз съм ставала свидетел на подобни гаври и съм се намесвала , защото ми става супер болно и се чудя що за човек трябва да си , че да го правиш това
22
Хачо Стоименов 27.03.2012|17:15
Май не е зле да си знаем силите и възможностите преди да скачаме в дълбокото. Аз съм флегматик и знам, че динамиката не е моята сила. Затова не се завирам в такава среда.
21
Arabella Marmalade 27.03.2012|17:13
Сутринта видях как продавачките в един магазин яко се гавриха с новата си колежка. Стана ми мъчно за момичето. Сигурно се прибира съсипана.
20
Kamen Grusev 27.03.2012|17:11
Човешки същества сме все пак!
19
Petyr Botev 27.03.2012|17:09
Възхищавам се на нервната система на българина! Особено на онези, които чакат с години да им се изплатят заплатите.
18
Slavi Peshev 27.03.2012|17:07
Дишането също е много важно в кризисни моменти, особено при дамите. В йогата има доста упражнения за овладяване на емоционалното състояние.
17
Дара Арнаудова 27.03.2012|17:06
Невена, май доста хора в България карат на тази комбинация и са длъжни да я търпят.
16
Хорхе Ринков 27.03.2012|17:05
Валериан? Ще се учудите колко служители са направо пристрастени кам антидепресанти:(
15
sladko pate 27.03.2012|17:04
не би трябвало да го позволяваш
14
Георги Жеков 27.03.2012|17:03
Много ми хареса съветът с шефа - когато не се справяме вместо да го виним, да отидем спокойно при него и да го попитаме как да се усъвършенстваме. Това е много разумно.
13
sladko pate 27.03.2012|17:03
според мен не ... емоцийте вкъщи
12
Nevena Radulova 27.03.2012|16:53
да си говорим по принцип може до утре.
11
Nevena Radulova 27.03.2012|16:53
зависи. и до там съм стигала, когато комбинацията е гадна работа + още по-гадни колеги + ниско заплащане + огромно натоварване.
10
Nevena Radulova 27.03.2012|16:52
има, няма място, всички допускаме да ни влияят.
9
melrose place 27.03.2012|16:45
Хубава статия, хареса ми
8
melrose place 27.03.2012|16:44
то остава и до това да посегнем за да овладяваме гнева
7
vyara dimova 27.03.2012|16:29
6
vyara dimova 27.03.2012|16:29
еее, чак до там не стигаме;)
5
vyara dimova 27.03.2012|16:28
Стига да сме смели:)
4
vyara dimova 27.03.2012|16:28
Добри разсъждения.
3
Lana Rey 27.03.2012|16:18
Това са глупости, има много по-ефективен начин да се разпуска
2
Lana Rey 27.03.2012|16:17
Като цяло само за положителни:) Но когато се налага, трябва да си казваме нещата с истинските им имена.
1
Александра Банова 27.03.2012|16:00
Не всеки може успешно да си сдържа нервите и емоциите, затова има валериани.
Преди Коледа две блондинки отишли в гората. Ще търсят елха за празника. Търсили, търсили. Обикаляли, обикаляли. Накрая грохнали от умора. Едната блондинка казала: -Виж какво, муцка. Омръзна ми да...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти