Градивна критика за добри шефове

Всеки ръководител трябва да следи работния процес и да нанася съответните корекции

Ръководенето на екип изглежда страшно лесно отстрани - шефът само си клати краката и раздава заповеди наляво-надясно. Реалността обаче е съвсем различна. Негова е отговорността всичко в този екип да бъде наред, а подчинените му да са мотивирани, продуктивни и дори работата да им носи щастие.

За целта той трябва да следи работния процес и да нанася съответните корекции. Само че служителите обикновено са доста чувствителни към чуждата критика, дори да е изречена от прекия им ръководител. Ако и вие сте в ситуация, в която трябва много внимателно и елегантно да отправите своите забележки към хората от екипа, който ви е поверен, Econ.bg идват на помощ. Ето какви съвети дават те на шефовете, на които им се налагат да бъдат лоши поне за малко:

Правете забележки в процеса на работа
Погрешно е мнението, че работата да един служител трябва да се оценява веднъж на три, шест или дванадесет месеца. Всъщност постиженията му са съвкупност от начина, по който реализира ежедневните си ангажименти. Ето защо е важно да постоянно да посочвате силните и слабите страни на работата му. Само така конкретният служител ще се усъвършенства, а вие ще градите стъпка по стъпка важна част от екипа си.

Питайте, а не заповядвайте
Ако само размахвате пръст и раздавате заповеди, в един момент всички ще спрат да ви се подчиняват. Признайте си го, властният шеф е досаден. Вместо да кажете на някого "Не трябваше да постъпваш така!", го попитайте: "Защо подходи по този начин?". Резултатът? Пълноценна комуникация между ръководител и подчинен. И най-важното – конкретният служител ще си направи съответните изводи и сам ще разбере грешката си.

Изслушвайте търпеливо
Може да ви се струва, че сте събрали цялата мъдрост на света. Но не се опитвайте да я "налеете с фуния" на своите подчинени. Добрият шеф изслушва – и без това служителите рядко се престрашават да говорят с него. Чуждата гледна точка ще ви помогне да погледнете по правилния начин на проблемите в работата си. Не подценявайте мнението на околните и не упражнявайте на всяка цена авторитета си.

Останалите съвети за добри шефове можете да прочетете в деловия портал Econ.bg.

5 1
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



30
Milen Stanchev 23.11.2012|19:10
Не е лесно да се управялва персонал. Понякога се налага да критикуваш, но е по-добре в моментите, които пък има повод да се похвали съответния служител :)
29
ivan asenov 23.11.2012|18:12
Материала е страхотен просто с него трябва да се запознаят повече хора
28
katya noveva 23.11.2012|16:38
Защо пък рядко да се престрашават служителите да говорят с шефа си??
27
Emily Reed 23.11.2012|16:34
Добри съвети, дано повече началници ги прочетат, тъй като ние обикновените трудоваци тези неща си ги знаем. :) Лична аз мисля, че да бъдеш лидер и поднасяш градивна критика е въпрос на талант.
26
Vivi Vasileva 23.11.2012|16:07
Честно казано, това се отдава на много малко работодатели у нас, които действат доста първосигнално що се отнася до критиките и въобще не спазват никакъв етикет.
25
Анита Кралева 23.11.2012|15:32
Това е много добър материал!
24
koko qnev 23.11.2012|13:25
Един добър мениджър си цени служителите.
23
koko qnev 23.11.2012|13:21
Много добри съвети за ръководители. За мен добрият шеф е този, които умее да общува с подчинените си и да бъде преди всичко човек.
22
Нина Лалова 23.11.2012|13:14
Така е. За съжаление много малко шефове у нас полагат това излишно за тях усилие, да опознаят служителите си. Загуба и за фирмата и за служителите.
21
Alena Bukva 23.11.2012|13:13
А бе да ти кажа, има си хора, които някак си си го носят в себе си това. Социални са и умеят да изслушват без да прекъсват. Най-грозно ми е някой да прекъсва, да бъде припрян и да не изслушва.
20
Изабела Белла 23.11.2012|13:12
Да и аз така мисля. Получва се едно озлобяване и настройване срещу него, което не е никак добре за фирмата и за работния процес.
19
Нина Лалова 23.11.2012|13:12
Много малко хора могат дори да приемат критика, още повече вживелия се в голям шеф, бг работодател.
18
Нина Лалова 23.11.2012|13:11
Ахаха;) И аз си мисля, че това стига само до служителите като инфо, и никога до шефовете;)
17
Alena Bukva 23.11.2012|13:10
Обратната връзка е много важна, но всичко това е само на думи. За съжаление у нас, много малко работодатели имат ясна представа, какво означава да менаджираш хора. Много се изживяват на великите шефове и само раздават заповеди, мислейки си че никой не забелязва това лошо поведение и че всички раболепнически ще изпълняват. Но всичко си има граници.
16
Изабела Белла 23.11.2012|13:08
Добри съвети. Би било добре да се оценява работата на слъжителите от бг работодателите по-добре, а не от разстояние, както е в моя случаи. Освен това, не обичам посредници.
15
Нина Лалова 23.11.2012|13:08
Последното е много важно. Много малко мениджъри могат да изслушват търпеливо и да чуят това, което стига до ушите им.
14
Лиза Мишпека 23.11.2012|12:51
И сега всички шефове като седнат да четат и да си взимат бележка и да си поправят недостатъците... и краката отвити...
13
принцеса веса 23.11.2012|12:49
Градивната критика на теория е едно много хубаво нещо,което малко хора умеят да правят добре и още по-малко хора пък го възприемат
12
cvetan nikolaev 23.11.2012|12:40
Според мен добрият мениджър не трябва да е недостъпен като кралска особа.Всеки трябва да може да говори с него, да споделя проблеми и идеи и да получава отговор!
11
nevena angelova 23.11.2012|12:35
Според мен работата с хора не е природен талант, а нещо, което се научава. Добрият мениджър става такъв, като се учи и трупа опит.
10
Ruslana Hristova 23.11.2012|12:07
Да, но нали знаеш, че на българина никой не му дава наколон в живота!
9
sexapilnata pichka 23.11.2012|12:06
за лидер , дума да не става ;)
8
Mer Zlatkova 23.11.2012|12:04
Така е, макар че това е напълно погрешно, тъй като не е градивна критика върху работата, а по-често лични нападки.
7
Roberta Tododrova 23.11.2012|12:04
Съгласна съм със статията, отправената критика не е най-пралвилният подход. Винаги съм казвала, че лидерството не е за всеки. Шефът,за да бъде успешен и да постигне по-високо качество на работата и успеваемост, трябва да е половин психолог и да има индивидуален подход към служителите си, а за да има такъв подход той трябва да ги опознае. Винаги можеш да изискаш от даден служител да изпълни дадена задача, важното е да знаеш как да го поискаш от него. Не всички служители изпълняват след крясъци и обиди от страна на работодателя, някои са по чувствителни и емоционални и го приемат лично, като в следствие на това не само, че няма да могат да изпълнят задачата, но дори може да се демотивират и да напуснат, от тях задачите трябва да се изискват със спокоен тон и в процес на разговор, а не със заповеднически тон и крясъци. Затова според мен правилният подход е индивидуалният такъв.
6
Slunceto Gree 23.11.2012|11:53
Да... или пък някакъв "лидер" ;)
5
Gotinoto Choki 23.11.2012|11:51
В България всичко става само с викове и обвинения!
4
roni peteva 23.11.2012|11:49
Хубаво би било всеки да се придържа към тез съвети. ще са от полза.
3
mihaela angelova 23.11.2012|11:48
вече всеки втори е шеф :)
2
Vanesa Apostolova 23.11.2012|11:38
в БГ шефовете никога не слушат!
1
marina popova 23.11.2012|11:02
Добри съвети сте дали, стига да има кой да се вслуша в тях!
Блондинка се хвали на приятелката си: -Днес си купих специална поилка за морските ми свинчета. Представяш ли си? Там има едно копче, като го натиснеш и пуска вода в купичката. -Е те, морските...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Когато желанието и страхът са едно и също, наричаме този сън кошмар. Грегъри Дейвид Робъртс
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти