Мързеливи сте? Все още има надежда

С любов към пороците

Храните се само с лоша храна, пиете алкохол редовно и предпочитате дивана пред спортната зала? Надежда за вас все пак има. Вижте какво можете да направите, за да намалите рисковете за здравето си, според Indipendent.

 

Редовна консумация на алкохол

Ясно е, че чаша червено вино на ден намалява риска от сърдечно-съдови заболявания. Но прекалено многото алкохол може да повреди черния дроб. Ако наистина пиете редовно и по повече, то поне избягвайте да го правите на празен стомах. Храненето преди или по време на пиене забавя абсорбирането на алкохол и респективно намалява вредите. Приемането на мултивитамини ще подготви тялото ви за предстоящата загуба на ценни вещества, която е причинена от честото уриниране.

Що се отнася до така хваленото полезно вино, специалистите съветват да го пием от по-малки чаши. Освен това по-скъпите вина имат по-малко химикали, на които сутринта дължим омразния махмурлук.

 

Живот на дивана

Ако просто не си падате по спортните зали, то все пак има решение и за вашия мързелив начин на живот. В никакъв случай не подценявайте ходенето пеша. Половин час ходене на ден помага за контрола на теглото и намалява риска от повече от 20 заболявания, твърдят специалисти.

Не можете да откъснете очи от телевизора? Проучвания сочат, че видео игрите могат да бъдат също толкова ефективни, колкото тичането, аеробиката и карането на колело. Освен това е препоръчително да си вземете домашен фитнес уред, с който редовно да упражнявате тялото си. Ако не ви се купуват специални уреди, то за вас е следната полезна информация: За един час ще изгорите 193.7 калории, ако чистите с прахосмукачка; 173.6 калории, ако бършете прах; 193.7 калории, ако миете с парцал и 113.1 калории, ако гладите.

 

Пушене

Единствената безопасна цигара е незапалената. Дори и да откажете цигарите, вие ще продължавате да бъдете изложени на рисковете като пасивен пушач.

Честа заблуда при пушачите е, че ръчно свитите или ментолови цигари са натурални и към тях човек не се пристрастява така лесно, както към фабричните.

Ако пушите, можете да намалите, макар и малко, вредите, които сами си нанасяте, като редовно правите упражнения и се храните добре.

 

Синдромът "junk food"

Специалистите съветват да се научим да четем етикетите на храните. Освен това, в никакъв случай цената на храната не трябва да е водеща. Лошата храна, или "junk food", е евтина, но всъщност доста по-вредна.

За предпочитане са печените продукти, а не пържените. Освен това е добре да намалите порциите. Ако обичате да готвите, добрата храна става още по-лесно достъпна. Намалете мазнините и изяждайте по един плод преди хранене.

 

Кафето

Специалистите не са категорични дали кафето е вредно. Едни проучвания сочат, че кофеинът може да е причина за рак и преждевременно раждане при бременни жени. Други са на мнение, че кафето намалява главоболието и защитава организма срещу диабет, рак на простатата и сърдечни заболявания.

Това, което е ясно със сигурност, е, че има начини консумацията на кафе да бъде здравословна. Според експерти до 3 чаши на ден (около 300 мг) са абсолютно в рамките на нормалното. Имайте предвид обаче, че съдържанието на кофеин е различно в различните сортове кафе. Не забравяйте млякото и захарта - не прекалявайте с нито едното от двете.

 

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се хвали на приятелката си: -Днес си купих специална поилка за морските ми свинчета. Представяш ли си? Там има едно копче, като го натиснеш и пуска вода в купичката. -Е те, морските...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Чини ми се, всички съдбоносни предели в човешкия живот са все така коварно неразличими. Човек...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти