Да убиеш новородено

Налудничавата идея на един доктор

Да убиеш новородено

Репродуктивните способности са Божи дар и все пак всяка жена сама взима индивидуалното решение, дали ще се възползва от тях. Бременността невинаги е желана и има начини, по които тя да бъде прекратена още в своето начало. Приблизително след третия месец обаче се счита, че майката вече носи човешко същество в корема си, а премахването му е равносилно на убийство.

Доктор Франческа Минерва е обявила своята малко по-различна позиция по този въпрос. Според нея лекарите трябва да бъдат упълномощени да убиват новородените, ако те са с увреждания, просто са нежелани от своите майки или отглеждането им би било непосилно за бюджета на семейството. Името на госпожицата е свързвано с Оксфордския университет - тя работи като философ и е специалист по медицинска етика. Нейната гледна точка е, че едно малко бебе не е точно човек и ето защо, убийството му през първите няколко дни наподобява по сериозност аборта в първите няколко седмици след зачеването.

Това означава, че нейните виждания подкрепят дори това, напълно здраво бебе да бъде лишено от правото на живот, само защото майка му е преценила, че не може да си позволи да го отгледа. От морална гледна точка, предложението на тази жена със звание "доктор” е повече от абсурдно. Нека за миг си представим подобна реалност, в която лекари умъртвяват бебета като бездомни кучета. Евтаназия на невинни, беззащитни същества. И то защото майките им в последния момент са се сетили, че е много по-лесно да си купуват нови дрешки всеки месец или да посвещават цялото си време на любимите занимания, отколкото да носят на ръце човешко същество, което е изцяло зависимо от техните грижи.

Статията с предложението на Франческа Минерва бе публикувана в британско списание за здраве и веднага провокира обществото. Започнаха бурни дебати, дали наистина трябва "следродилния аборт” да бъде приравнен с другия, позволения, до 12 гестационна седмица.

Според хората, които застават на страната на д-р Минерва, новороденото не се различава от плода в утробата на майката. То няма надежди, цели и мечти и затова е просто едно човешко същество, а не е личност с морално право да живее. От друга страна, родителите имат цели и планове, които биха могли да бъдат повлияни от появата на тяхното нежелано дете. А интересите на възрастните трябва да са на първо място, според привържениците на идеята. Друг аргумент в защита на бебешките убийства е невъзможността някои увреждания да се установят, докато детето не види бял свят.

Тук се намесват някакви капиталистически виждания за правото на майката да печели пари и да разполага с времето си, както пожелае. Един от експертите, изказали се по възникналия казус, се казва Тревор Стамърс. Той е лектор по медицинска етика и окачествява като "смразяващо” предложението на Франческа Минерва. Нима не е достатъчен законово определения период тази егоцентрична жена да отнеме живота на своето бебе, без да извършва убийство?

Теорията на Франческа Минерва не се спира дотук. В нея се твърди още, че детето би могло да бъде щастливо, ако му се даде шанс да живее с недостатъците си. И тук идва голямото "но" - това, според Франческа, е слабо вероятно, тъй като то никога няма да постигне потенциала на "нормално” дете, каквото и да означава нормално за нея. Може би тя смята, че "иновативните” ѝ идеи за изкуствен подбор са нормални. И може би не е раждала и няма деца, които да е гушнала в първите им минути на този свят. Ала субективността на избора кой трябва да живее, и кой - не, е в основата на тази лудост.

Кои сме ние да отнемаме шанса за живот на някого? И колко от великите умове са имали увреждания или са израснали в бедност и мизерия? Няма перфектни хора, тъй като представителите на новите поколения не се избират като във филма "Гатака” (1997) - чрез предварителен подбор на най-добрите гени от двамата родители. И докато бебетата растат в утробата на майка си, вместо в епруветката на болницата, все ще имат някакъв недостатък. Може би много от нас също не биха били на този свят, ако идеята на д-р Минерва е била приета в миналото. Не е дефект някой да има заболяване по рождение, ала се изисква воля и силен характер, за да бъдат преодоляни трудностите, породени от този факт.

Всички защитници на идеята лекарите да имат правомощия да убият новородено по желание на неговата майка, говорят какво иска жената, кое за нея е най-добре. Ала аз не познавам жена, която да убие доброволно детето си. Или да позволи на някого да го направи. Девет месеца притеснения, мечти, представи, радост и въпроси. И накрая - убийство за удобство.

36 123
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



46
az az 13.03.2012|00:03
Тази ненормалната говори с устата на дявола-Антихриста. Неслучайно Църквата, Папата и други църковни лидери ни предупреждават от много време, че АНТИХРИСТА шефства днес- особено в Европейския съюз. Знаете ли какво са раковите клетки-човешки клетки с мутирало и променено ДНК. Знаете ли какво е ГМО- ПРОМЕНЕНО ДНК на растенията. С други думи ядем ракови клетки. ГМО е изобретение на същите последователи на АНТИХРИСТА, като тази малоумната. За ваше успокоение подобни идеи всяка по-луди и ужасяващи от предишната ще се появяват непрекъснато удобно лансирани от медиите на АНТИХРИСТА. Но АНТИХРИСТА няма да може да ви победи, ако вие не се предадете. Предадете ли се веднъж, никой не може да ви помогне и ставате като малоумната. Създайте си добро семейство, родете колкото може повече деца, възпитайте ги добре,направете ги така че силата и смирението да се излъчва от тях и те на свой ред да направят това, което вие сте направили за тях. Изградете си крепост и я защитавайте, даже и докато спите, защото АНТИХРИСТА е навсякъде около нас. Защо така наречения елит се състои от педераси, разведени, несемейни, или ако са женени-то кръщават децата си с имена като "ПАТРИК". Помислете въру това и ще видите, че има връзка с предложението на малоумната.
45
Enver Dvamata 12.03.2012|11:26
ако питате мен и бездомните кучета не трябва да се убиват, но странно, защо на кучетата се отдава такова внимание, лишено от всякакви чувства?! дали е бебе или е куче, за мене няма значение - и за двете ме боли ЕДНАКВО. И кученцето е беззащитно докато е малко, и бебето също. Иначе аз лично не мога да коментирам тази статия подобаващо. Щом жената е завършила и то не къде да е, може би е имала предвид нещо друго, но някой некадърен сънародник БЪЛГАРИН не е превел правилно статията. На това му викам Жълта зона
44
Krisi Medarska 11.03.2012|23:11
Незнам защо изобщо трябва да се коментира идея на една патологично изкривена психически "учена"....поредния безсрамен абсурд идващ от "Великите американци"....безумци
43
Ani Dokuzova-Robbins 11.03.2012|22:31
Аз мисля, че на тази докторка трябва да й се отнеме дипломата доживот!!!
42
Венелина Йосифова 11.03.2012|18:55
Ти луда ли си ма Франческа Минерва ? Пожелавам ти да забременееш и да ти убият детето въпреки че е здраво и го искаш! Как може една жена която е създадена да ражда да говори такива неща?!!!!!! А може би тези неща ги говори заради това че тя неможе да има деца!!!
41
Mihaela Goranova 11.03.2012|17:14
Май тая не е била нормална като бебе!!!
40
Nina Kalusheva 05.03.2012|09:20
Не новородените, а такива луди "учени" като Д-р Минрева трябва да бъдат ефтаназирани!!!!
39
Nina Kalusheva 05.03.2012|09:15
Не новородените трябва да бъдат ефтаназирани, а луди "учени" като Д-р Минерва!!!
38
Lyudmila Borisova 04.03.2012|19:06
Тя - т.нар. докторка с велики мисли, не може да определя детето какъв потенциал ще развие. Има деца които до четвъртата си година не проговарят или не прохождат, а години по-късно са изградени личности със собствени виждания и цел в живота. Ми то насъщия принцип по-късно ще с епоявят мислители и последователи на таз и ао човек пострада много зле и се промени неговото здравословно състояние, пак ли ще се взема решение дали да бъде "унищожен и заличен от лицето на земята", само защото неговият потенциал е намалял. Ми ако детето е по голямо и майката го е гледала парво здаров да речем до 12 година и стане някоя злополука, пак ли?? Ама, че "велики идеи". Това ли е човешкото решение - убийство, за да осигуриш комфорта на друг. ??? Думи нямам. Пълно безумие. Людмила Борисова
37
Cvetelina Metodieva 04.03.2012|16:33
Тая 'докторка' май не е със всичкия си, как въобще на нормален човек би му хрумнало подобно нещо.Чак и привърженици има това предложение, не мога да повярвам наистина.
36
SESI Djokova 04.03.2012|15:25
леле като го прочетох това и настрахнах,МОЖЕ ЛИ ДА ИМА ТАКИВА ИДИОТИ,ТОВА СА БОЛНИ МОЗЪЦИ,ако въпросната "докторка"има дете със увреждане,ще го убие ли??? а относно тези който раждат,а после ги изоставят,това не са хора!!!!има стотици който мечтаят за деца,а не могат да имат,направила си кефа и после какво ,захвърлила горкото създание. а за тези който мислят че идеята не е лоша да се гръмнат,ами ако някога ви се случи да имате дате със увреждане ,какво ще го правите,а???
35
Desislava Mileva 03.03.2012|19:21
пълно безумие.понякога се питам ,тези хора имат ли деца?а те самите не са ли били деца.а,ако и за тях се беше стигнало до там.Боже пази децата!!!
34
Desislava Mileva 03.03.2012|19:16
ТО СЕ ВИЖДА ,ЧЕ НЕ Е ДОБРЕ,НО ЖАЛКОТО В СЛУЧАЯ Е ,ЧЕ НЕ САМО ТЯ МИСЛИ ТАКА!ЯВНО ИМА И ТАКИВА КАТО НЕЯ,ЩОМ Е СТИГНАЛА ДО ТУК И Е ИЗДАДЕНА СТАТИЯ.МНОГО ПОХВАЛНО.НЯМА ЩО!УЖАС!!!!
33
mima todorova 02.03.2012|22:20
НАИСТИНА ЛИ МИСЛИШ,ЧЕ НЕ Е ЛОША ИДЕЯ ?!?!?!
32
София Павлова 02.03.2012|15:04
Ужас, не мога да повярвам, че има такива хора и те не се притесняват от това което мислят!
31
Margо Filipova 02.03.2012|14:43
То това все още е подсъдно, но не е лоша идея!
30
Margо Filipova 02.03.2012|14:43
Извратена работа е това. С някаква патология е тая жена!
29
bojidara naneva 02.03.2012|12:01
Тази направо да я махат и да я затворят някъде, докъто не е направила някоя беля...
28
lolly pop 02.03.2012|11:49
На тази жена трябва да и забранят достъпа до новородени.
27
Gotina Maca 02.03.2012|11:45
Снимката е много сладка, а статията потресаваща!
26
Silvi Milenova 02.03.2012|11:37
Налудничава идея!!!
25
gergana topalova 02.03.2012|11:36
На тази май и липсва някоя дъска направо....
24
Анита Кралева 02.03.2012|11:33
Хич не е в час тая леля!
23
Анита Кралева 02.03.2012|11:33
Доста далеч е стигнала! Направо не знам как не я е било срам да каже такива неща!
22
Стил иКласа 02.03.2012|11:32
Луда работа!
21
galia ivanova 02.03.2012|11:23
луда работа
20
Gotina Maca 02.03.2012|11:21
Абе... тази май... нещо и хлопа дъската!
19
Svetlozara Halacheva 02.03.2012|11:18
Може и да има някакъв резон, ама само в частта за болните, ама пак ми е като УБИЙСТВО
18
mikky piky 02.03.2012|11:17
Мисля, че на тази жена и има нещо.....
17
Gotinoto Choki 02.03.2012|11:12
УЖАС!!! Това е недопустимо!
16
Vanesa Apostolova 02.03.2012|11:08
Само ако има някакви увреждания - тогава е мъчение и за майката и з адетето, което ще расте в подигравки цял живот!
15
kalina manolova 02.03.2012|11:07
ужасна идея...по-добре да не я беше споделяла
14
diana ilieva 02.03.2012|11:02
Тази не е добре ;(
13
iskra radeva 02.03.2012|10:10
доста абсурдна идея,не вярвам някой да я подкрепи
12
hristina dobreva 02.03.2012|09:55
за абортите съм,но убийството на новородено според мен е недопустимо!пък и не знам кой ли лекар би взел такъв товар на плщите си!
11
Yordanka Peeva 02.03.2012|09:25
Доста абсурдно ми звучи. Като не може да го гледа, да го даде за осиновяване или да е абортирала по-рано, защо ще чака да се роди и тогава да го убива.
10
Ariana Stamenova 02.03.2012|08:27
Нали църквата щеше да забранява абортите, какво стана?Според мен аборта е допустим поради много причини, но да убиеш вече родено дете е недопустимо, питам се какво мисли църквата по този въпрос.
9
Jasmin Petrova 02.03.2012|08:25
И абортът е грях, но да убиеш вече родено дете, нямам думи, такъв човек трябва да лежи в затвора до живот и в никакъв случай това не трябва да се узаконява.
8
Angela Ivanova 02.03.2012|08:24
Това е безумие, дано не го приемат, да убиеш живо и здраво пеленаче е смъртен грях и не зная тези лекари, които ще се занимават с това с какви сърца трябва да са , за да извършат подобно деяние.
7
Теодора Ненова 02.03.2012|02:15
Теодора Ненова Боже госсподи помогни ни. Потресена и шокирана съм. До къде стигнахме. Да си играем без да ни мигва окото с невинни същества и с живота им. Значи изнасилвачи убиици и други могат да си живеят спокойно защото смъртната присъда се премахна а неотговорните маики и бащи които не са могли да си сложат гумичка могат да вземат свободно решението да убият едно невинно същество което не е направило нишщо.Шом тези подители са толкова големи като да вземат решението да правят сех без презерватив или други подобни значи трябва да са големи и за да си поемат последствията и отговорностите което това допринася. Това е нелепо бе хора осъзнайте се в какъв свят живеем! Както се твърди и в статията тогава ако този нелеп закон е бил приет преди години много от нас също може би нямаше да сме тук.
6
Mariana Videva 02.03.2012|00:27
Ай, май нея е трябвало да ... още като се е родила, защото явно е,че се е родила увредена!
5
Krassimira Nedeva 01.03.2012|20:08
Тази урудлива идея е повече от жестока ,до къде би стигнало човечеството ако сами умъртвяваме новородени ?!? Всяко създание дошло на бял свят има свещеното право да диша да усеща и да живее... Замаскирането на убийството с медицинска терминология не го променя УБИЙСТВО си е !...................оставам безмълвна пред тази жестокост която дори животните нямат !!!
4
mima todorova 01.03.2012|19:28
ТОВА Е ПЪЛЕН АБСУРД !!!!!!!!! НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ОПИТВАТ ДА СЕ ПРОКАРВАТ ТАКИВА АБСУРДНИ ИДЕИ,А ТРЯБВА-ЗАДЪЛЖИТЕЛНО,СПОРЕД МЕН ДА СЕ РАБОТИ ВЪРХУ ПОЛОВОТО ОБРАЗОВАНИЕ НА ПОДРАСТВАЩИТЕ,МОЖЕ ДА СЕ КАЖЕ ОЩЕ ОТ ДЕТСКА ВЪЗРАСТ.И ДА ИМА ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ЧАСОВЕ В УЧИЛИЩАТА,НАРАВНО С ДРУГИТЕ ПРЕДМЕТИ,КОИТО СЕ ИЗУЧАВАТ.А НЕ ТЕЗИ ТОЛКОВА ВАЖНИ ЗА ДЕЦАТА ВЪПРОСИ ДА СЕ ПРЕТУПВАТ ЕЙ ТАКА,МЕЖДУ ДРУГОТО.НАРАВНО С УЧИТЕЛИТЕ И РОДИТЕЛИТЕ ОТ СВОЯ СТРАНА ТРЯБВА ДА ГОВОРЯТ С ДЕЦАТА СВОБОДНО И СПОКОЙНО ЗА ТОВА И ДА ИМ ОБЯСНЯВАТ И ОТГОВАРЯТ НА ВСИЧКИ ВЪПРОСИ,КОИТО ГИ ВЪЛНУВАТ,НА ДОСТЪПЕН И ПОДХОДЯЩ ЗА ТЯХ ЕЗИК. ДА ЗАБРАВИМ ОТГОВОРИ КАТО:ОЩЕ СИ МАЛЪК/МАЛКА,КАТО ПОРАСНЕШ ,ЩЕ РАЗБЕРЕШ;ИЛИ-ОСТАВИ МЕ,СЕГА НЯМАМ ВРЕМЕ ДА СЕ ЗАНИМАВАМ С ТЕБ;ИЛИ......ИЗМЪКВАНИЯТА ОТ СТРАНА НА РОДИТЕЛИТЕ СА БЕЗБРОЙ,САМО И САМО ДА НЕ ОТГОВАРЯТ НА"НЕУДОБНИ ВЪПРОСИ".А НЕУДОБНИ ВЪПРОСИ НЯМА,ИМА ПОДХОДЯЩИ ИЛИ НЕПОДХОДЯЩИ ОТГОВОРИ.
3
Diana Simeonova 01.03.2012|19:21
абсолютни глупости!!! как ще се убие бебе ,независимо дали е увредено то има право на живот! стига сме се месили в Божите дела!!
2
Лили РоузКупър 01.03.2012|19:18
Права си Ася. Всяко същество се появява на този свят без да е искало, но все пак никой няма право да му отнема живота!
1
Ася Вълчева 01.03.2012|19:12
Напълно съм съгласна със статията, само до създателката й - "...в която лекари умъртвяват бебета като бездомни кучета. Евтаназия на невинни, беззащитни същества." - нима кучетата не са невинни, беззащитни същества, които са умъртвявани за удобство на хората? Нима те нямат чувства и мисли? От морална гледна точка това е също толкова абсурдно.
Блондинка си говори с приятелка: -Вчера ходих на очен лекар. -И какво ти каза? Как си със зрението? -Със зрението съм добре, но има друг проблем. Докторът ми каза, че трябва да науча азбуката.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
В един конфликт между сърцето и мозъка, следвайте сърцето си.
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти