Ефектът на червилото

Икономическата криза стимулира жените да купуват скъпа козметика

Ефектът на червилото

Рецесията влияе по изключително интересни начини върху психиката и поведението на хората. Психолозите регистрират различни феномени.

Полюсни настроения обземат тълпите - от мирни протести до проява на недоволството чрез груба сила. А все повече хора са пристрастени към пазаруването, надхвърлят лимита на възможностите си. Пазаруват, за да съществуват. Наблюдава се тенденцията колкото по-бедни са хората, толкова повече неща да си купуват. Макар малки и непотребни.

"Ефектът на червилото" пък специалистите наричат желанието на жените да купуват скъпа козметика в условията на финансова нестабилност.

Във времена на криза гигантите в козметичната индустрия са едни от малкото, които не отбелязват спад в приходите. Тъкмо обратното. През 2008 година, която икономистите определят като "сърцето” на рецесията, L'Oréal отбелязват увеличение на продажбите с 5.3%.

"Ефектът на червилото" се изразява в интерес към стоки, които могат да направят жените по-привлекателни за представителите на силния пол. Става дума за осъществяване на покупки, които имат отношение към външния вид - както козметика, така и дрехи, обувки, парфюми.


Еволюция, пречупена през социалната призма. Стратегията за намиране на партньор, в която се залага на привлекателността. Ако в животинския свят женската избира най-силния мъжки, който може да осигури здраво потомство, тук става дума за най-финансово стабилния. А за да го привлече, залага на красотата си.

Не става дума за меркантилност, а за поведение, заложено дълбоко в психологията на жената, която трябва да осигури своето бъдеще и това на поколението си. И ако успехът се крие в едно червило, има ли значение колко струва то?

Ефектът на червилото

10 2
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



28
мушица душица 12.07.2012|10:08
Някои мъже,всъщност повечето,с които съм била не обичаха да имам червило,защото не можели да ме целуват,когато им се прииска!Така,че с червило само на кафенце,на шопинг или по женски
27
jordanka marinova 12.07.2012|09:25
това е отвратително,принизихте ни всички до нивото на меркантилните жени!аз лично си купувам една и съща козметика,на която се доверявам,през цялото време и кризата по никакъв начин не влияе на това
26
София Павлова 11.07.2012|16:22
не за това иде реч :) но и аз съм така!
25
София Павлова 11.07.2012|16:20
този татус на риана много ми харесва!
24
Margо Filipova 11.07.2012|15:51
използвай постиженията на съвременната медициана!
23
Margо Filipova 11.07.2012|15:45
Явно се задейства някакъв инстинкт за оцеляване, но проявленията му са съвсем модерни като пазаруването например!
22
bojidara naneva 11.07.2012|15:33
Честно казано това не са много пари за козметика...има наистина много скъпи продукти, но те са си и много качествени де :)
21
borislav tomov 11.07.2012|15:26
"Икономическата криза стимулира жените да купуват скъпа козметика",защото така се избиват комплекси затова!
20
lolly pop 11.07.2012|15:24
И аз все гледам да мина по евтината процедура :)
19
nina stanislavova 11.07.2012|15:15
искам и аз такива сочни устни като на снимката :)
18
gergana topalova 11.07.2012|15:15
От години не слагам червило, а гланц за устни :)
17
otvarachkata otvarakova 11.07.2012|15:06
то и аз не обичам , но онзи ден пръснах само 40 лева за няколко продукта
16
mikky piky 11.07.2012|14:57
Не обичам да давам много пари за козметика...
15
Анита Кралева 11.07.2012|14:48
14
Анита Кралева 11.07.2012|14:47
Това се нарича инветиция, мили дами!
13
Леля Марче 11.07.2012|14:31
В случая няма много значение. Говорим за покупателна способност.;))
12
Леля Марче 11.07.2012|14:30
Така е, ама ЖЕНИ - какво да ги правиш! :)))
11
Яна Киркова 11.07.2012|13:11
"Икономическата криза стимулира жените да купуват скъпа козметика " Това твърдение е абсурдно
10
Милослава Иванова 11.07.2012|12:57
И аз така мисля, като цяло теорията звучи правдоподобно, но иначе доста куца.
9
La Bicha 11.07.2012|12:49
Това НЯМА нищо общо със статията:)
8
La Bicha 11.07.2012|12:48
""Ефектът на червилото" се изразява в интерес към стоки, които могат да направят жените по-привлекателни за представителите на силния пол. Става дума за осъществяване на покупки, които имат отношение към външния вид - както козметика, така и дрехи, обувки, парфюми. " Много странно. Това едва ли се отнася за средностатистическата българка.
7
Веси Иванкова 11.07.2012|12:19
аз не нося червило, явно не съм сексапилна заради това, но какво да се прави. поне вече съм го минала тоя период с улавянето на богаташа :))))
6
Mary Bloody 11.07.2012|12:18
Аз от край верме залагам на хубавата българска козметика и не купувам излишни неща, които след това не ползва, а само пълнят рафтовете, но пък си признавам, че от хубав сапун, натурално масло и био балсам не мога да се лиша, били те и по-скъпички.
5
Мartina Georgieva 11.07.2012|11:58
хубавите устни трябва да се подчертават с хубаво червило :)
4
diana ilieva 11.07.2012|11:47
Честно казано аз много много не се вълнувам от козметика и не разбирам кой знае колко...
3
pateshki ustni 11.07.2012|11:35
хубаво е да с качествени червилата , иначе няма смисъл - слагаш и веднага изчезва
2
Лили РоузКупър 11.07.2012|11:12
Честно при мен не забелязвам такъв ефект да има. И дори както бях вманиачена на тема червила... сега като се замислих поне от 6 месеца ново червило не съм си купувала, точно защото съм се презапасила и реших, че няма нужда да харча излишно за глупости. Други гримове ползвам рядко,... само спирала всеки ден. Но за 3 седмици ми подариха 2 спирали. Така, че и с тях съм приключила до края на годината.
1
Lilia Petrova 11.07.2012|11:05
има голям ефект , червилото е голям сексапил за всяка една жена , стига да е съобразен със самият вид на жената
Блондинка се обажда на оператор по подръжка. Той и обяснява, какво трябва да направи: -Натиснете звезда. Блондинката се чуди: -Това звезда... не беше ли една такава ... космата точка?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Всяка любов е приказка, но с различен край. И не е вярно, че ако има край не е любов. Любов е!...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти