Неписани правила, свързани с ресторантите

Неписани правила, свързани с ресторантите
Pexels

Посещението на ресторант или кафене вече не е някакво специално събитие, като ходенето на опера, например. Хората водят бизнес преговори, вечерят, празнуват рождени дни или просто се срещат с приятели там. Ресторантите се превърнаха в неразделна част от живота ни, но някои характеристики на тяхната работа все още остават загадка за нас.

Защо сервитьорите не харесват отделни сметки?

Когато група хора завърши вечеря в ресторант и е време да плати, се оказва, че всеки иска да плати сметката си отделно. В този момент на лицето на сервитьора могат да се видят редица противоречиви емоции. Това нямаше да се случи, ако гостите предварително бяха предупредили сервитьора, че ще се нуждаят от отделни сметки. Защото сега сервитьорът ще трябва да си спомни поръчката на всеки гост, да провери в програмата и да направи няколко транзакции вместо една. Отнема много време и увеличава шансовете им да допуснат грешка.

Защо чиниите са толкова големи, а порциите - толкова малки?

Има няколко причини, поради които ресторантите са склонни да използват големи чинии. Храната в тези чинии изглежда няма да ви задоволи, така че ще се изкушите да поръчате още храна. Освен това малките порции в огромни чинии създават усещането за изисканост на храната.

Защо сервират безплатен хляб в някои ресторанти?

Ако получите безплатен хляб и масло, преди да поръчате, това в никакъв случай не е щедър жест, а по-скоро прагматично изчисление. Всъщност ресторантите се интересуват много повече от редовните клиенти, отколкото от еднократни посетители, дори и с по-голяма сума на сметката. Безплатният хляб демонстрира грижа и гостоприемство, които увеличават лоялността на гостите. Освен това при някои кухни хлябът е неразделна част от храната, например във френската кухня, където се използва за хапване на сосовете в чинията. И накрая, хлябът дава на персонала допълнително време.

Защо е толкова скъпо?!

Ценовата политика на ресторантите често се критикува. Но цената на ястието трябва да бъде поне 3 пъти по-висока от цената на храната. Останалите 2/3, на теория, отиват за заплати, данъци, наем, разходи за ресторанта и други. 

Защо не е разрешено да се сервира 1 порция в 2 чинии?

Когато гостите поискат да сложат една порция в 2 чинии, можете да чуете как готвачите плачат някъде в кухнята. И не става въпрос за факта, че носи на ресторанта по-малко пари, въпреки че, разбира се, този фактор също играе определена роля. Проблемът е, че тази поръчка, особено ако има много гости в ресторанта, дестабилизира работата на кухнята, което води до допълнителни операции с везни, уреди и проверки. Освен това половината порция в чинията не изглежда представително, така че готвачът трябва да добави гарнитура или салата или нещо друго. Затова много ресторанти взимат допълнителни такси за тези поръчки.

Защо спират да приемат поръчки известно време преди да затворят?

Често се случва да останат 15 минути преди затваряне на ресторанта, но сервитьорът не иска да приема нови поръчки. Причината е, че персоналът в кухнята, най-вероятно, вече е започнал да почиства кухнята и няма да разопакова всички контейнери, да включи фурните, скарата и фритюрника и след това да ги измие отново. Освен това те искат да се приберат възможно най-скоро след 12-часовата си смяна.

Защо ресторантите предпочитат пари в брой?

Въпреки факта, че е 2020 г., заведенията все още не обичат кредитни и дебитни карти. Ресторантите зависят от пари в брой, защото трябва да връщат пари на гостите, да купуват продукти и напитки всеки ден и да плащат на персонала в края на смяната. Кешът е незабавно плащане, докато парите по банковата сметка могат да стигнат до 3 дни. И разбира се при плащането кеш има повече бакшиши. 

Защо не бива да питате сервитьора за препоръки?

Не молете сервитьор да препоръча ястие за вас по свой вкус, дори ако не знаете какво искате. Сервитьорите не винаги опитват ястията от менюто. Освен това те не знаят вашите предпочитания. Затова в най-добрия случай ще бъдете посъветвани да поръчате или най-популярното ястие, или нещо, което трябва да се продаде възможно най-скоро, преди да се развали. 

Защо донасянето на поръчката отнема толкова много време?

Понякога времето за изчакване на ястие (което можете да приготвите у дома за 15 минути) може да отнеме 45 минути в ресторант. Разбира се, това се случва не защото готвачите готвят 3 пъти по-бавно от вас. Има опашка от поръчки, а също така има правило, според което ястията трябва да се сервират едновременно. Всъщност една от основните задачи на кухнята е да координира всички действия навреме по такъв начин, че ястията да се приготвят и сервират в правилния ред, макар и с известно закъснение.

Защо не може да сядаме, където искаме?

Всеки иска да седне в отделна стая, до камината или до прозореца и никой не е развълнуван от перспективата да вечеря на маса близо до изхода. В повечето случаи хостесата ще се опита да вземе предвид вашите желания, но има определени ограничения. Не очаквайте, че в петък вечер двойка ще седне на маса, предназначена за 6 души. Дори да е празен ресторанта, това не означава, че няма да бъде пълен след 30 минути или че вече не е резервиран. Освен това хостесата се опитва да настани гостите по такъв начин, така че всички сервитьори да имат приблизително еднакъв брой маси за обслужване.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

1 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка попълва формуляр. Ще кандидатства за американска виза. В крайна сметка не я одобрили, защото в последната графа на формуляра, там където пишело "не попълвай”, тя написала...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
За какво ни е властта и силата, ако не можем да защитим близките си? Джордж Р. Р. Мартин
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти