Няма проблем да подремвате, докато работите вкъщи

Няма проблем да подремвате, докато работите вкъщи
Pexels

Последните седмици в изолация ни накараха да сме в постоянен контакт с нашите близки, да се чувстваме немотивирани, мудни, стресирани и тревожни. В стремежа си да забравим за малко за всичко случващо се около нас, се превърнахме в нация, която се специализира в печенето на бананов хляб, правенето на сладкиши, онлайн срещите и която работи старателно у дома си. Сънят изглежда е единственото нещо, което не правим, в опит да се почувстваме максимално продуктивни. Но се оказва, че всекидневната дрямка далеч не е признак на мързел, тя може да бъде отговор на вашите карантинни неволи.

Нашите тела буквално ни молят за сън. Ефективната дрямка има способността да повиши настроението ви и да ви направи дори по-внимателни, плюс това нашата ДНК практически ни моли за малко сън. Всички хора, независимо от култура или географско местоположение, имат генетично обусловен сигнал за бдителност, който се появява в следобедните часове. По време на типичния работен ден, едно силно кафе би ни изтикало през следобеда. Според Американската национална фондация за сън обаче дрямката през деня може да доведе до подобряване на производителността.

Способността ви да работите по-добре от дома си не е единственият страничен ефект от практиката. Ако се чувствате като неспокойно малко дете, дневното поспиване ще ви помогне да облекчите лошото ви настроение, да облекчи напрежението, тревожността и стреса, което би трябвало да ви направи по-будни, ще ви накара да се чувствате по-спокойни и далеч по-търпеливи към тези, с които сте под карантина, независимо дали става въпрос за вашето семейство или съквартиранти.

Когато се стигне до спането през деня, времето е всичко. Дрямката винаги е добра идея, докато не се събудите три часа по-късно, чувствайки се отвратително, последвано от прекарване на ранните часове на нощта във взиране в тавана. Ето защо времето е всичко. Ако спите за по-дълго от 20 минути, ще започнете да навлизате в един от най-дълбоките етапи на съня. Прекъсването на този етап, който ви дава инерцията на съня, ви дава онова отвратително чувство, когато се събудите.

Успешната дрямка се случва в леките етапи на съня и може да се чувствате, че сякаш нито сте заспали, нито сте будни. Най-вероятно ще продължите да сте наясно с мислите, шумовете и усещанията, докато сте в дълбоко състояние на релаксация.

Но стойте далеч от спалнята си. Как и къде спите също е от особена важност. Естественият спад на енергията обикновена се случва около 15 ч., което прави времето идеално за дрямка. Но се опитвайте да избягвате да си лягате в спалнята и дори не се завивайте със завивките си. Не искате да се чувствате прекалено комфортно, тъй като по-вероятно е да спите по-дълго, ако го направите. Това може да има отрицателно въздействие върху качеството на нощния ви сън. Приглушете светлините, уверете се, че стайната температура е приятно хладна и избягвайте да носите нещо твърде топло и уютно. И ако мислите ви препускат насам-натам, си пуснете музика или някакъв шум, който ви успокоява и ще ви помогне да се отпуснете.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се обажда на оператор по подръжка. Той и обяснява, какво трябва да направи: -Натиснете звезда. Блондинката се чуди: -Това звезда... не беше ли една такава ... космата точка?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Приятелството след любовта би ме унижило. Настаняването на една силна страст в малко симпатично...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти