Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядете

Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядете
pixabay

Ядките и семената винаги са били популярни в много различни култури като закуски или като хранителни съставки. Научните изследвания доказват, че тези продукти са важна част от здравословното хранене. Ако ядете поне някои от тях редовно, тялото ви ще се чувства много по-добре.

Ние събрахме най-популярните и полезни ядки и семена, чиято ефективност в борбата с болестите и тяхната превенция е доказана.

1. Ленено семе

Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядетеpixabay

Според изследванията, ленените семена са чудесно нещо за здравето, защото техният химичен състав работи в няколко посоки едновременно.

Химикалите, които се съдържат в семена от лен, са естествени хормони, наречени фитоестрогени. Те са ефективни срещу раковите тумори, особено рака на гърдата или рака на простатата.

Влакната, които съдържат ленени семена, покриват стомаха и предотвратяват възпалението.

Една супена лъжица пюре от семена съдържа почти 2 грама омега-3 мазнини, които имат положителен ефект върху сърдечно-съдовата система.

2. Сусамово семе

Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядетеpixabay

Съставът на тези семена понижава кръвното налягане, което предотвратява сърдечните ударите, инфарктите и бъбречната недостатъчност.

Антиоксидантите, които сусамовите семена съдържат в огромни количества, не могат да се намерят в почти нищо друго. Тези химикали понижават холестерола в кръвта.

Високото количество масла в семената подобрява състоянието на кожата, косата и ноктите. 

3. Тиквени семки

Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядетеpixabay

Те съдържат огромно количество аргинин. Тази аминокиселина помага да се разширят кръвоносните съдове и да се подобри кръвообращението, което предотвратява хипертонията.
Въпреки факта, че тези семена имат много калории, те съдържат много протеини, които лесно се абсорбират от тялото и нормализират нивото на захарта в кръвта.
Високото количество витамини А и Е, които отговарят за еластичността на кожата, обяснява защо тиквените семки са толкова популярни в козметичната индустрия.
4. Бадеми

Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядетеpixabay
Бадемите нормализират липидното ниво в кръвта и намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания при пациенти с диабет.
Бадемите, използвани като лека закуска или преди редовните хранения, намаляват нивото на мазнините в организма. Тъй като това е алтернатива за животинските протеини, бадемите ви дават чувството, че сте сити, така че шансовете да преядете са по-ниски.
5. Орехи
 
Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядетеpixabay
Орехите са популярни навсякъде по света и има дълъг списък с полезни минерали. Те намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания и коронарна болест на сърцето.
Те са ефективни при минимизиране на симптомите, свързани с възрастови нарушения.
Токоферолът, който съдържа ореха, предпазва мъжете от рак на простатата.
6. Слънчогледови семки
 
Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядетеpixabay
Слънчогледовите семена съдържат богати на сяра протеини, които са полезни за мускулната и костната тъкан.
Те също имат антиоксидантни, антимикробни и противовъзпалителни ефекти.
Те се използват успешно за предотвратяване на бронхиалните и белодробни инфекции.
7. Шам-фъстъци
 
Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядетеpixabay
В сравнение с други ядки, шам-фъстъкът съдържа много по-малко мазнини и калории, но те имат най-високото ниво на киселина, калий и каротеноиди - химикалите, които имат антиоксидантни и противовъзпалителни свойства.
Шам фъстък, използван като лека закуска, може да ви помогне да контролирате теглото си, защото няма да се чувствате гладни.
8. Кашу
 
Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядетеpixabay
Кашуто съдържа много желязо, което е необходимо за предотвратяване на анемията. То също е много полезно при нормализиране нивото на захар в кръвта за хора с диабет.
Интелектуалните работници се нуждаят от този продукт, защото тези ядки съдържат фосфор и тиамин, които ви помагат да избягвате бързо умората.
Противовъзпалителният ефект на кашуто помага да се предпази тялото от грип и помага на тялото да изгради по-силна имунна система.
9. Лешници
 
Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядетеpixabay
Лешниците са богати на витамин В, който помага за подобряване на костите и мускулите и подобрява работата на имунната система.
Органичните киселини блокират повишаването на нивата на холестерола в кръвта, предотвратявайки развитието на сърдечно-съдови заболявания.
10. Фъстъци
 
Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядетеpixabay

Това са едни от най-популярните ядки в нашия списък. Полифенолът помага да се защитят клетките на организма от вредните свободни радикали, което ни помага да останем млади.
Линолевата киселина понижава нивото на холестерола в кръвта и предотвратява склерозата.
Този продукт е подходящ за диета. Лешниците убиват глада за кратко време и ни помагат да заменим едно редовно хранене.
11. Бразилски орех
 
Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядетеpixabay

Благодарение на високото им съдържание на фибри и техния прочистващ ефект върху червата, тази ядка подобрява храносмилането.
Селенът помага да се произведат клетките, които са отговорни за имунната система на тялото.
Ненаситените мазнини в бразилските орехи намаляват драстично нивото на захар в кръвта, предпазват тялото от диабет и атеросклероза.
12. Пекан
 
Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядетеpixabay
Тъй като тази ядка има много калории, тя може да ни даде много енергия. Витамин Е в нея помага да се защити тялото от негативния ефект на околната среда и слънчевата радиация.
Витамин B, който се съдържа в големи количества в пекана, подобрява състоянието на ноктите, кожата и косата.
Химическият състав на ядката помага да се регулират нивата на тестостерон и е добър за репродуктивната система.
13. Семена от чиа
 
Най-полезните семена и ядки, които е добре да ядетеpixabay
Тези малки семена могат да имат положителен ефект върху човешкото тяло.
Мастните киселини, като омега 6 и омега 3, които са необходими за функционирането на сърцето и съдовете, понижават нивото на холестерола и предотвратяват появата на запушвания в съдовете.
Семената са много добри за жените, особено по време на климакс. Витамин B защитава тялото от кожни заболявания.
Станете част от Jenite.bg във Facebook!
5 1
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се хвали на приятелката си: -Днес си купих специална поилка за морските ми свинчета. Представяш ли си? Там има едно копче, като го натиснеш и пуска вода в купичката. -Е те, морските...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
За какво ни е властта и силата, ако не можем да защитим близките си? Джордж Р. Р. Мартин
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Вярвате ли в прераждането?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти