Как да осигурите здравето на костите си през зимата

Съвсем скоро ще започнем да ставаме свидетели на постепенно спадане на дневните и нощните температури, които предвещават настъпването на зимата.

Как да осигурите здравето на костите си през зимата
Pexels

Повечето хора намират промяната от жаркото лято, но сезонът може да бъде доста труден и пълен с изпитания за хората, които изпитват болки в ставите или имат влошено здраве на костите. Зимата е време, в което много хора се оплакват, че ставите ги болят повече от обикновено и тези, които имат артрит, казват, че изпитват повече болка и скованост в ставите. Защо през зимата болките са повече?

Има няколко теории и причини, които обясняват случващото се при спадането на температурите.

Възможно обяснение е свързано със спада на атмосферното налягане през зимата. Това може да причини промени в налягането на въздуха в ставите, което от своя страна може да доведе до повишаване на налягането върху ставите или тласък към нервите, причинявайки увеличаване на съществуващата болка. Ниските температури също могат да доведат до уплътняване течността вътре в ставите, което може да доведе до скованост. Студът може да доведе до по-голяма чувствителност на рецепторите за болка.

Друг фактор, който трябва да се има предвид, е, че някои хора са склонни да се движат по-малко през зимата, избират да останат на закрито и да водят по-заседнал начин на живот. Тази липса на активност може да доведе до скованост на ставите и следователно болезненост.

Ето какво бихте могли да направите, за да запазите костите и ставите си здрави.

Бъдете физически активни и тренирайте редовно. Това спомага за кръвообращението, както и за намаляване сковаността на ставите. Избирайте упражнения, които няма да натоварят допълнително ставите и не оказват голям натиск върху костите. Разтягането помага за облекчаване на болки, пилатес подобрява стойката, укрепвайки мускулите.

Яжте здравословна храна, осигуряваща адекватни количества калций и витамин D, според възрастта. Млечните продукти, бадемите, соята, яйцата, зърнените храни са твърде подходящи.

Обличайте се добре, за да ви е топло. Топлината може да помогне за отпускане на мускулите, затова нанесете подгряваща подложка или топъл компрес върху болезнените стави и мускули.

Опитайте се да спите достатъчно.

Направете всичко възможно, за да имате позитивно и оптимистично настроение. Студеното време често може да накара хората да се чувстват потиснати, което може да повлияе за възприемането на болката. Ако симптомите ви се влошават, консултирайте се с лекар.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

2 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка попълва формуляр. Ще кандидатства за американска виза. В крайна сметка не я одобрили, защото в последната графа на формуляра, там където пишело "не попълвай”, тя написала...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Всяка любов е приказка, но с различен край. И не е вярно, че ако има край не е любов. Любов е!...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти