Защо е важно да хапвате броколи

Хапвали сте ги в салати, както и в супи – броколите са суперхрана, свързана с всички хранителни и здравословни неща. Броколите са пълни с антибактериални и повишаващи имунитета свойства.

Защо е важно да хапвате броколи
Pexels

Твърди се, че са култивирани за пръв път преди около 2000 години в Европа и са разпространени от италианците. Броколите също са заредени с благоприятни за кожата витамин С и благоприятни за отслабване фибри. Нискокалоричният зеленчук е склад на антиоксиданти и основни минерали. Хората, които са във форма или искат да отслабнат, трябва да увеличат приема на броколи в диетата си. Те помагат за задействане на бързото и здравословно отслабване.

Броколите съдържат прилични количества витамини В1, В2, В3, В6, желязо, магнезий, фолиева киселина, калий и цинк. Знаете ли, че броколите имат по-високо съдържание на витамин С от цитрусите?

Ето 6 предимства на броколите, които трябва да знаете:

Укрепват здравето на кожата. В допълнение към завидното количество витамин С, броколите съдържат и пантотенова киселина, която прави чудеса с кожата ви. Витамин С подпомага образуването на колаген и помага за възстановяване на увредената тъкан.

Насърчават загубата на тегло. Броколите са пълни с благоприятни за отслабване влакна. Фибрите отнемат най-дълго време за смилане и ви засищат за дълго. Освен това ви предпазват от преяждане.

Повишават здравето на простатата. Според книгата "Лечебни храни" диетите с високо съдържание на броколи са свързани с по-нисък риск от агресивен рак на простатата.

Укрепват здравето на очите. Броколите са пълни с висок квант каротеноиди, които могат да направят чудеса за зрението и здравето на очите. Те са особено богати на лутеин, естествен каротеноид, подпомагащ доброто зрение. Лутеинът може да бъде от полза за здравето на сърцето и кръвообращението.

Повишават имунитета. Богатите количества витамин С в броколите могат да помогнат за повишаване нивата на имунитета ви. 100 гр. броколи съдържат огромните 89 гр. витамин С, което е повече от цитрусовите плодове. Броколите също са богати на бета-каротин и множество антиоксиданти, което ги прави идеален зеленчук за цялостния ви имунитет.

Броколите са източник на полезни за сърцето минерали като калий и магнезий. Богатите на фибри и омега-3 мастни киселини зеленчуци възпрепятстват появата на лош холестерол. Калият действа като естествен ограничител на нивата на кръвното ви налягане.

Броколите са здравословни, когато са приготвени правилно. Може да и печете на скара, печете във фурна, да бъдат соте или просто сварени с масло. Може да ги приготвяте и на пара. Колкото по-малко термична обработка са имали, толкова повече ползи ще извлечете от тях.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

1 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка попълва формуляр. Ще кандидатства за американска виза. В крайна сметка не я одобрили, защото в последната графа на формуляра, там където пишело "не попълвай”, тя написала...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Всяка любов е приказка, но с различен край. И не е вярно, че ако има край не е любов. Любов е!...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти