Здравословни ли са шамфъстъците?

Здравословни ли са шамфъстъците?
pixabay

Когато искате нещо здравословно, хрупкаво и лесно за носене, всички видове ядки - бадеми, фъстъци, шамфъстъци, кашу- са чудесен избор. И като се има предвид, че ядките са добри източници на мазнини, фибри и протеини - заедно с изобилие от различни витамини и минерали - това наистина е добър избор. 

Изследванията сочат, че консумирането на ядки може да ви помогне да се предпазите от сърдечно-съдови проблеми като сърдечни заболявания и високо кръвно налягане, заедно с диабет тип 2. Те дори могат да ви помогнат да поддържате здравословно тегло.

Някои ядки обаче имат повече ползи за здравето от други. Например бадемите са много популярни напоследък.

Здравословни ли са шамфъстъците? pixabay

Как стои въпросът с леко забравените шамфъстъци?

Въпреки че не са толкова модерни, колкото бадемите, шамфъстъците са доста добри за вас. Освен че имат много ползи за здравето, те са и доста вкусни, така че изберете шамфъстък следващият път, когато се чудите какво да хапнете между храненията.

Ето каква е хранителната стойност на шамфъстъка:

Има две опции: обелени и такива с черупка.

Ето каква е хранителната стойност на 30 грама обелени шамфъстъци:

Калории: 159

Мазнини: 12,8 грама

Протеини: 5,72 грама

Въглехидрати: 7,7 грама

Фибри: 3 грама

Захари: 2 грама

Хранителна стойност на 30 грама шамфъстъци с черупките:

Калории: 85

Мазнини: 7 грама

Протеини: 3 грама

Въглехидрати: 4 грама

Фибри: 1,5 грама

Захари: 1 грам

Шамфъстъкът е добър източник на фибри, протеини, минерали, магнезий и мед, витамин Е, фолати и естествени съединения, понижаващи холестерола, наречени стероли. Те също са добър източник на здравословни мононенаситени мазнини.

Здравословни ли са шамфъстъците? pixabay

Ето 6 ползи за здравето от консумацията на шамфъстък:

1. Те са сериозен източник на фибри

Фибрите са важни за поддържането на здравето на храносмилателната система и поддържането на здравословно тегло. Тъй като фибрите ни карат да се чувстваме по-сити, шамфъстъците в подходящо количество могат да помогнат да се справим с излишните килограми.

2. Шамфъстъците са по-ниско калорични от повечето ядки

Повечето ядки са полезни, но са изключително висококалорични. Шамфъстъците съдържат 159 калории за 30 грама, като някои проучвания предполагат, че всъщност съдържат 5% по-малко калории от това.

3. Пълни са с антиоксиданти

Благодарение на уникалните си лилави и зелени цветове, шамфъстъците имат повече антиоксиданти и противовъзпалителни ефекти от другите ядки.

Тези цветове се причиняват от лутеина (който е свързан с бета-каротин и витамин А) и антоцианина. Повечето други ядки не съдържат антоцианини.

4. Шамфъстъците могат да ви помогнат да спите по-добре

Изненадващ забавен факт за шамфъстъците: Те съдържат мелатонин, хормон, който регулира съня. Всъщност те са най-богатите на мелатонин ядки. Яденето на шепа шамфъстъци е като прием на добавка мелатонин.

5. Не е толко лесно да преядем с шамфъстък, колкото с други ядки

В сравнение с други ядки, шамфъстъкът има приятен баланс на протеини и мазнини, което може да ви помогне да се заредите с енергия и да ви засити. Плюс това, консумирането им, когато са в черупки, също помага да се предотврати преяждането, тъй като самият процес на ядене е по-бавен.

6. Здравословните мазнини в шамфъстъците подобряват здравето дългосрочно

Благодарение на здравословните си мазнини (предимно мононенаситени и полиненаситени), яденето на шамфъстъци може да направи здравето ви стабилно в дългосрочен план. Експертите смятат, че тези мазнини могат да помогнат за понижаване на лошия холестерол, намалявайки риска от сърдечен удар и инсулт в бъдеще. Те също така помагат и за развитието и поддържането на вашите клетки. Плюс това, полиненаситените мазнини също съдържат незаменими мастни киселини, от които тялото ви се нуждае за мозъчната функция.

И така, установихме, че шамфъстъците са здравословни, но как да ги консумирате?

Здравословни ли са шамфъстъците? pixabay

Естествено, можете просто да хапнете шепа шамфъстък. Но ако искате да подходите по-креативно, можете да ги добавите във всички сладки и бисквити, в които обикновено слагате ядки или да ги използвате като панировка за различни ястия.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!


0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Доктор минава на визитация. В отделението по травматология му казват: -А ето тази блондинка постъпи вчера. -Какъв е проблема? -Счупен крак. -И как го е счупила. -Взела е гребло и е събирала листа в...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Чини ми се, всички съдбоносни предели в човешкия живот са все така коварно неразличими. Човек...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти