Къде са вълшебните фибри?

Можете спокойно да си ги набавите чрез храната

Ако поне минимално се интересувате от здравословно хранене, то със сигурност сте чували вълшебната думичка "фибри". Те се грижат за здравето на сърцето ни, подобряват храносмилането ни и дори помагат в борбата с излишните килограми. Всеки човек е препоръчително да приема по 25 грама на ден. Вие правите ли го?

Тъй като установихме, че и на нас дневната доза ни липсва, решихме да намерим кои са най-разпространените храни, които набавят фибри на организма ни.

Круша
Въпреки че тялото на закръглените дами често бива сравнявано с круша, самият плод има чудесно действие върху женската фигура. Сочните круши са мощни антиоксиданти и всяка от тях съдържа повече от 4 грама фибри.

Ябълка
Жълти, зелени, червени - ябълките са в разнообразни цветове, които алармират и за различния вкус. С прибавени малко фъстъчено масло и две пълнозърнести бисквитки, плодът се превръща в идеалната балансирана закуска за малки и големи. Така ще осигурите на организма си 8 грама фибри, както и въглехидрати, полезни мазнини, магнезий и витамин C.

Шамфъстък
Ако държите да покажете своята култура на хранене, можете да ги наричате и "пистачо". Ала тези фъстъчета с черупка, чието премахване е пристрастяващо, си имат и по-лесно име. Шамфъстъците съдържат 3 грама фибри за количество от една шепа. Но не прекалявайте с хапването на тези ядки, защото безпроблемно може да нарушите калорийния си баланс.

26 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



17
silviq yordanova 14.05.2012|14:02
най-вече помагат за борба с излишните килограми
16
Hanna F 11.05.2012|18:16
Много обичам круши, особено още незрели, леко киселеещи :)
15
Яна Киркова 11.05.2012|18:01
Слава Богу....не мога без тях :)
14
rebelle fleur 11.05.2012|17:02
А на мен череши.
13
Ape Ptero 11.05.2012|16:30
Аз нещо не съм доволна от купешките.
12
Соня СТ 11.05.2012|16:18
Бананът вече не е толкова екзотичен, колкото беше преди '89 :)
11
Milica Georg 11.05.2012|16:10
Плодовете и зеленчуците са най-добрия източник на фибри.
10
Margо Filipova 11.05.2012|15:35
Gledam da hapwam redowno i az!
9
Анита Кралева 11.05.2012|15:14
което ми напомня, че отдавна не съм се сещала да похапна!
8
Stanislava Tsoneva 11.05.2012|15:07
най-сетне,а?:)
7
Milena Tsenova 11.05.2012|15:02
на мен само череши са ми в главата
6
Марияна Петрова 11.05.2012|14:26
Нещо полезно за ядене в тази рубрика.
5
bojidara naneva 11.05.2012|14:24
Хайде сега на пазара :)
4
jaba kikirica 11.05.2012|14:13
Как ми се приядоха круши сега :)
3
bella donna 11.05.2012|14:08
много обичам ябълки и круши
2
Jasmin Petrova 11.05.2012|14:03
По една ябълка на ден, чичо доктор отстранен:)
1
Videlina Kirilova 11.05.2012|14:02
Обожавам ги шамфъстъците, но ябълките и крушите не са ми по вкуса, от екзотичните плодове си падам по банан и киви:)
Блондинка се обажда на компютърен специалист. Има проблем с компютъра си. - Ало! Имам проблем с компютъра. Пише ми на монитора, че не ми разпознава принтера. -И Вие какво направихте? Ами обърнах...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Животът е твърде кратък, за да не си жив, да не бъдеш страстен и да преливаш. Разкарайте нещата,...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти