10 храни, които са подходящи за раздразнен стомах

10 храни, които са подходящи за раздразнен стомах
Pexels

Независимо дали страдате от някакъв стомашен вирус или имате Синдром на раздразненото дебело черво, едно е сигурно- обикновената ви диета няма да ви помогне, дори може да ви навреди.

За да се отървете от симптоми, като диария, гадене и т.н., е добре да се храните с храни, които не дразнят стомаха. И така, кои храни са най-лесни за смилане и подходящи за раздранен стомах? Добре е да консумирате храна, която не е богата на мазнини и фибри, за да не натоварвате стомаха си.

1. Бял хляб и бял ориз

За разлика от черния хляб и черния ориз, белият хляб и белият ориз са по-лесно смилаеми. Бялото брашно се рафинира и преработва, което означава, че влакното се отделя от него. Друго нещо, което можете да хапвате, са солени бисквити. Съдържанието на сол функционира като електролит и може да ви помогне, ако сте дехидратирани.

2. Диня

Сочните плодове, като диня, са съставени предимно от вода. Поради тази причина, те са нежни към стомаха и не се изисква сериозно храносмилане. Ако предпочитате зеленчуци, за краставицата важи същото.

3. Пиле и пуйка

Когато става дума за месо, трябва да изберете меса, които не са прекалено мазни. Пилешкото, пуешкото и рибата са най-подходящите меса за разстроен стомах. Важно е обаче да приготвите месото без много мазнина, тоест да го печете, а не пържите.

4. Банани

Колкото по-кафяви са бананите, толкова по-добре. Зелените банани имат по-устойчиви нишестета, които са подобни на пребиотиците по това, че трудно се усвояват и хранят бактериите в червата ви. Но когато узреят, тези нишестета се превръщат в захари, които не вредят на стомаха ви. Освен това бананите могат да причинят запек, което е добре, ако имате диария. 

5. Варени зърнени храни

Можете да хапвате варени овесени ядки, грис и т.н. Когато готвите тези зърнени храни, вие помагате за разграждането на техните компоненти, което означава, че започвате процеса на храносмилане, преди зърнените храни дори да са влезли в устата ви.

6. Консервирани зеленчуци

По-конкретно, консервираните моркови, тъй като не съдържат много фибри, нямат обелки и нямат семена.

7. Сладки картофи

Ако търсите лесно усвоима храна, която има малко повече вкус и хранителни вещества (сладките картофи са с високо съдържание на калий), изберете сладки картофи, но ги обелете, преди да ги консумирате.

8. Яйца

Твърдо сварените яйца са най-добрата опция, защото се изисква само вода, за да бъдат приготвени. Ако не обичате варени яйца, можете да си направите бъркани, но използвайте много малко масло.

9. Пилешка супа

Супата е не само много вкусна и полезна, но и страхотен начин да получите много хранителни вещества в лесно смилаема форма. Готвенето на зеленчуци, пилешко месо и бульон заедно,с часове, помага за разграждането на много компоненти, много преди да влязат в храносмилателния тракт.

10. Билков чай

Макар че всъщност не е храна, билковите чайове могат да бъдат ключови, ако не можете да понесете мисълта да дъвчете нещо, но желаете нещо успокояващо. Чаят от лайка е известен като нежен и успокояващ стомаха, а чаят от копър може да помогне за облекчаване на спазми и запек. Чаят от джинджифил е добър избор, ако искате да спрете гаденето, а ментовият чай също може да помогне за отстраняване на стомашни болки и диария.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

5 1
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се обажда на оператор по подръжка. Той и обяснява, какво трябва да направи: -Натиснете звезда. Блондинката се чуди: -Това звезда... не беше ли една такава ... космата точка?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Няма звяр толкова див, че да не отговори на ласката. Дезидериус Еразмус
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти