12 храни, които могат да ви навредят, ако ги консумирате в неподходящ момент

12 храни, които могат да ви навредят, ако ги консумирате в неподходящ момент
pixabay

Напоследък все повече хора започват да се опитват да се хранят здравословно, но въпреки това не е лесно да се храним абсолютно правилно. Например, яденето на ябълки в неподходящо време може действително да предизвика проблеми с червата, вместо да подобри храносмилането. Ето още няколко храни, които могат да ви навредят, ако не ги консумирате в подходящия момент:

1. Банани

Въпреки че бананите изглеждат като перфектната закуска, ако се консумират на празен стомах, те действително могат да намалят енергийните нива. Първоначално ще почувствате прилив на енергия, благодарение на високото им съдържание на захар, но след няколко часа вероятно ще се почувствате уморени и гладни отново. Яденето на банани може също да представлява заплаха за хора, страдащи от синдром на раздразнените черва, причиняващи диария.

Ако не сте готови да се откажете от бананите за закуска, комбинирайте ги с други храни, за предпочитане с такива, които съдържат здравословни мазнини като фъстъчено масло.

2. Кафе

За много хора, чаша кафе веднага след събуждане е най-естественото нещо, но всъщност е доста безполезно. Изследванията показват, че пиенето на кафе преди хранене подобрява нашата толерантност към кофеина. В първия час след събуждането тялото ви произвежда кортизол и е важно да не се наруши този процес и нашите естествени биологични ритми.

Така че просто изчакайте малко и тогава се насладете на чаша кафе. Но имайте предвид, че е добре да се придържате към препоръчителния дневен прием на кофеин и да не пиете кафе прекалено късно, за да имате качествен сън през нощта.

3. Ориз

Много хора обичат да хапват суши или азиатска и индийска храна след дългия работен ден, но това не е особено добър вариант. Оризът съдържа много сложни въглехидрати, които отнемат много време за усвояване. Оризът е страхотен, защото ни засища за много дълго време, но е и доста калоричен, което може да доведе до качване на килограми, ако го ядете вечер.

Обядът е най-подходящото време за консумиране на ориз. Метаболизмът ви работи бързо през тези часове и тялото ви ще усвои по-лесно този продукт. 

4. Захар

По-добре е да стоите настрана от преработената захар, ако се опитвате да спазвате здравословна диета, но понякога е невъзможно да не се поддадете на изкушението. Основната грешка, която правим, е да ядем сладкиши за закуска. По този начин нивата на кръвната захар се повишават и се чувстваме изморени.

Ако не можете да се откажете от сладкото, хапвайте десерт веднага след основното хранене. Това няма да се отрази на нивата на кръвната захар.

5. Мляко

Някои хора са свикнали да започват деня си с чаша мляко от детството, но този навик не е особено полезен за възрастните. Млякото е трудно за храносмилане, така че пиенето му сутрин и комбинирането му с други храни може да предизвика киселини и стомашни болки.

Вечерта е най-подходящото време за чаша топло мляко. То спомага за успокояване на тялото и насърчава добрия нощен сън.

6. Месо

Месото е чудесен източник на протеини и витамини от група В, но може да окаже прекомерно натоварване на храносмилателната система. Ето защо е по-добре да избягвате да ядете пържола точно преди лягане. Изборът на по-чисто месо и консумирането му поне 3 часа преди лягане е добър вариант.

Можете да ядете месо през целия ден, за да получите достатъчно протеин, но избягвайте да консумирате месо на закуска, тъй като ще затормозите организма си.

7. Ядки

Ядките са чудесен източник на здравословни мазнини и калории, но не бива да ги консумирате вечер, защото преработването им отнема много време.

Изберете ядки за закуска или като здравословна закуска между ястията, за да получите всички предимства: насърчаване на здравето на сърцето, нормализиране на нивата на холестерола, както и намаляване на теглото и красива кожа и коса.

8. Сирене с високо съдържание на мазнини

Сиренето с високо съдържание на мазнини може да бъде трудно за храносмилане, което означава, че може да причини дискомфорт и да наруши съня ви, ако го ядете вечер, преди лягане.

От друга страна, ако хапвате сирене на закуска, тялото ви получава необходимия калций, който насърчава растежа на мускулите и здравето на костите.

9. Цитрусови плодове

Започването на деня с чаша прясно изцеден сок от цитрусови плодове може да ви изглежда страхотно, но не е. Цитрусовите плодове са много кисели, което може да причини някои неприятни проблеми с храносмилането, като киселини, чувство на тежест в стомаха и забавяне на усвояването на хранителните вещества. Просто изчакайте малко след хранене, за да се насладите на плодовия си сок.

10. Бобови храни

Бобът е с високо съдържание на фибри, така че консумирането му вечер може да предизвика подуване на корема и да намали качеството на съня. По-добре е да внимавате с този продукт. Фасулът е идеалната храна за обяд или ранна вечеря: по този начин всички полезни съставки ще се усвоят, но е по-малко вероятно да се почувствате подути.

11. Ябълки

Ябълките са с високо съдържание на фибри и съдържат естествени киселини, които подобряват храносмилането и функцията на дебелото черво. Но ако ядете ябълки вечер, киселината от тях може да се натрупа в стомаха, причинявайки дискомфорт. Яденето на ябълки вечер също може да доведе до прекомерно образуване на газове и проблеми с движението на червата. Това се случва, защото храносмилането се забавя през нощта и отнема много повече време.

Най-доброто време за ядене на ябълки е сутрин. По този начин можете да стимулирате движението на червата след дългия сън. 

12. Кисело мляко

По-добре е да избягвате да ядете кисело мляко на гладно или преди хранене. Киселото мляко съдържа млечна киселина, която може да намали киселинността на стомаха. Това ще забави храносмилането. Най-добре е да хапвате кисело мляко 1-2 часа след основното хранене, за да получите всички ползи от него.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

1 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Спорят две блондинки: -Това е той. -Не е той. -Той е. -Абе не е той. -Хайде да го питаме. -Добре. -Извинете, това вие ли сте? -Да, аз съм. Двете блондинки едновремено една на друга: -Видя ли, бе!?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Всяка любов е приказка, но с различен край. И не е вярно, че ако има край не е любов. Любов е!...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Вярвате ли в прераждането?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти