5 храни, които могат да помогнат за потискане на апетита

5 храни, които могат да помогнат за потискане на апетита
Pexels

Най-голямото предизвикателство за всеки, който се опитва да свали килограми, е да се храни умерено. Лесно е да поддържате калориите си, когато планирате храненето си, но гладът в средата на работния ден може да обърне нещата с главата надолу. 

Повечето хора се поддават на този глад. Дори след като закусят, те се чувстват гладни и често се обръщат към нездравословните храни. Правилният начин да предотвратите това е чрез добавяне на някои храни, потискащи апетита. Ето пет безопасни храни, които можете да консумирате.

Бадеми

Шепа бадеми може да бъде отлична закуска, за да ограничите глада си в средата на следобеда. Бадемите са заредени с хранителни вещества като витамин Е, магнезий, антиоксиданти и дори са богат източник на фибри, които помагат да се потиснат преждевременното усещане за глад. Яденето на бадеми, когато се чувствате гладни, може да увеличи чувството за ситост. Не приемайте повече от шепа бадеми на ден.

Черен шоколад

Кой казва, че шоколадите не са здравословни? Разменете обикновения си млечен шоколад с тъмен шоколад, за да задоволите желанието си за сладко, без да консумирате излишни калории. Тъмният шоколад, който съдържа 70% какао, може да потисне апетита ви. Дори стеариновата киселина, присъстваща в тъмния шоколад, помага да се забави храносмилането и да ви поддържа по-сити за по-дълго време. Избягвайте да ядете повече от две парчета тъмен шоколад наведнъж.

Канела

Подправката също е отлично средство за потискане на апетита, стабилизирайки нивата на кръвната захар и карайки ви да се чувствате сити. Можете да добавите канела на прах към овесените си ядки или в смутито си.

Сминдух

Малките жълти семена от сминдух имат силен аромат и принадлежат към семейство Бобови. Те се използват широко в индийските кухни за придаване на вкус на ястието и в Аюрведа за лечение на няколко здравословни състояния. Жълтите семена съдържат 45% фибри. Когато фибрите навлязат в храносмилателната ви система, това забавя процеса на усвояване на въглехидратите и мазнините, което ви кара да се чувствате по-сити за по-дълго време. Можете да накиснете една чаена лъжичка семена от сминдух в чаша топла вода за една нощ и да я изпиете сутрин или да дъвчете семената директно.

Джинджифил

Джинджифилът се използва от хиляди години за лечение на различни видове здравословни заболявания. Ароматният корен има удивителни храносмилателни сили. Съединенията, присъстващи в корена, могат да стимулират храносмилателната система, да облекчат гаденето и да потиснат апетита. Според малко проучване от 2012 г. мъжете, консумирали джинджифил на закуска, не са чувствали глад поне 3 часа след хранене. Можете да добавите джинджифил към вашата храна или да пиете чай от джинджифил, за да се възползвате от невероятните му ползи.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Спорят две блондинки: -Това е той. -Не е той. -Той е. -Абе не е той. -Хайде да го питаме. -Добре. -Извинете, това вие ли сте? -Да, аз съм. Двете блондинки едновремено една на друга: -Видя ли, бе!?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Чини ми се, всички съдбоносни предели в човешкия живот са все така коварно неразличими. Човек...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти