Сексапилните пушачки

Най-силната реклама на цигари е в модните списания

Кукловоди. Лесно им е да манипулират масите. Само им показват, че нещо е "куул", и те полудяват по него. Превръщат го в култ. Дали някой наистина вярва в тайната конспирация между цигарените босове и модните величия?

Модата може да въздейства по много начини. Тя налага тенденции, тя коли и беси. Уязвими са всички, които си падат по нея. Влияе и на онези, които са твърде млади, за да притежават собствен стил. Те копират. Дрехи, аксесоари. Поведение и поза в обществото. И когато клонингът е готов, започва да плува заедно с големите риби.

Ако модната индустрия определи някоя тенденция като привлекателна, то масово хората биха я последвали, без оглед на това, тя привлекателна ли е наистина. И стават жертви на модата – fashion victims. Чарът превръща явленията в течения. А обществото е увлечено в своето сляпо харесване на нещата, които са продиктувани от грандовете в света на модата.

Една такава тенденция с погрешно послание е "използването" на все по-слаби модели за ревюта. Младите хора гледат на модата като на източник на информация и е логично да приемат всичко показано за чиста монета. Предмет на ожесточена дискусия е и все по-ниската долна граница на моделите, които красят кориците на модните списания.

Ами цигарите? Тютюнопушенето и модата вървят ръка за ръка, откакто свят светува. Но съвсем наскоро във виртуалното пространство започнаха спорове на тази тема, като много блогъри отказаха да публикуват снимки с цигари и дори спряха да следят други модни блогове, които одобряват тази тенденция.

Дженин Якоб от модния блог The Coveted отбелязва, че старите ѝ навици на пушач наистина са имали негативно влияние върху живота ѝ: "Преди да спра да пуша, ужасно се срамувах от своя навик. Всички ми правиха проблеми заради него. Семейството ми, приятелите, колегите, съседите, дори потенциалните ми гаджета. Пушех на аварийния изход само след работа, дори покривах косата си, за да не се вмирисва. Но продължавах. Невъзможността да спра цигарите много ме смущаваше. Още повече, те не ме направиха привлекателна, нито слаба, нито готина – изобщо не повлияха върху моя стил.".

Свикнали сме списанията да използват снимки на модели с безгрижен блясък в очите и цигара в устата си. Изданията, които са провокативни пък, задължително разчитат на цигарения дим за декор. Какво по-съблазнително от красавица с цигара в уста?

И нека не забравяме задкулисната мода. Много фотографи улавят модни величия с цигара в ръка. Тези хора, които диктуват тенденциите за следващите поне три сезона, украсяват повечето модни блогове. И пушат.

Често се срещат и снимки на модели, които извън работното си време се събират по време на парти или модно шоу. И пушат ли, пушат.

Понякога красавиците пушат, защото никотинът потиска апетита, а те така или иначе трябва да спазват диета, за да паснат на приетите стереотипи за женска красота. Младите модели пък искат да създадат впечатление у околните, че са по-възрастни.

Няма нищо чудно в това, че обществото често критикува тези личности – все пак те са лица на една индустрия, която се предполага, че бива следвана от хората. Ако аз видя любимия си модел или дизайнер да пуши във всичките модни списания, които си купя, трудно бих могла да издържа на натиска. И сигурно ще пропуша. Все пак нали искам да се припозная в него, той е мой пример за подражание.

Но не е ли проблемът в хората, които дават публичност на тези снимки? Едва ли някой модел би спрял цигарите, защото дава лош пример – всеки сам решава дали да пуши. Фотографите печелят, когато изображенията им са предизвикателни, а очевидно димът в тях продава почти колкото голотата.

Всъщност модната индустрия е една огромна рекламна кампания за цигари. Докато модата е изключително абстрактна и артистична, фотографията залага повече на конкретните изображения, затова има и рекламен ефект. Много често на снимка на красиво облечен модел са изписани цените на дрехите и аксесоарите. Ами какво, ако списанията започнат да пишат цената на кутия цигари, от тези, които пуши моделът на снимката? Пушенето в модата стои на тънката граница между това да бъде промотирано и просто да си остане артистичното виждане на стилиста.

Индустрията представя пушенето като нещо съблазнително, нещо, което си струва да се прави в името на стила. Сигурно обаче много бивши и настоящи пушачи биха се съгласили, че пушенето в истинския живот не е като това по списанията.

А може би кукловодите са на път да осъзнаят, че оказват твърде силно влияние върху последователите на модата. Карин Ройтфелд, която работеше като редактор на френския Vogue дълги години, наскоро се извини публично за грешката си, че е използвала твърде много изображения на знаменитости и модели, които пушат. По този начин е пропагандирала тютюнопушенето като сексапилно действие, а вече е осъзнала, че има много други начини една снимка да изглежда интересна. И обеща никога повече да не прави така.

35 7
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



1
Жозефин Евтимова 26.09.2011|23:52
Това е абсурдно... Подобни "манипулации" биха повлияли само на слаби хора, които следват модните приумици сляпо.. Аз чета безкрайно много модни списания и никога, ама никога снимките на модели, "захапали" съблазнително цигара не са ми повлияли, за да пропуша и аз.
Преди Коледа две блондинки отишли в гората. Ще търсят елха за празника. Търсили, търсили. Обикаляли, обикаляли. Накрая грохнали от умора. Едната блондинка казала: -Виж какво, муцка. Омръзна ми да...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Любовта не е в другия, тя е в нас самите - ние я събуждаме. Но за да я събудим, се нуждаем от...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти