Грешки по време на интервю за работа

Няколко причини, поради които интервюто ви за работа може да претърпи пълен провал

Изпратили сте перфектно оформената си автобиография на безброй места, като се молите все от някое да ви се обадят за работа. В един хубав момент това се случва и ви канят да се явите на прословутото интервю. Какво да си облечете, как да се държите, наум си правите план с примерните въпроси, които ще ви зададат и блестящите отговори, които ще дадете. В крайна сметка, вие си мислите, че всичко е минало много добре, но работодателят не е на това мнение и просто не ви се обажда втори път. 

Ето и няколко основни причини, поради които буквално можете да провалите интервюто си за работа.

Не сте потърсили информация за компанията
В края на всяко интервю ви се дава възможност да зададете въпроси. Много лошо впечатление прави на работодателя, ако попитате за нещо, което се предполага, че знаете. За това – направете си домашното и потърсете информация за компанията в интернет. Най-малкото, отворете официалния им сайт и там ще намерите всичко необходимо.

Закъснявате
Точността е много важна за всеки работодател. Закъснеете ли, това значи, че не приемате работата сериозно! Преценете добре времето, с което разполагате преди интервюто и помислете кой ще е най-добрият начин да стигнете до даденото място. Разбира се, можете и да имате основателна причина, но ако видите, че закъснявате – просто се обадете и предупредете хората, които ви чакат.

Не сте облечени подходящо
Може би това това да се облечете подходящо се подразбира, но все пак трябва да се съобразите с позицията, за която кандидатствате и със самата компания. Забравете за неизгладените ризи, дънките, кецовете или фланелките.

Ако не се чувствате добре с пола или рокля, заложете на панталона. Добре е да подберете дрехи в тъмни или неутрални цветове, но с обувките на висок ток не правете изключение.

Имате негативно отношение
Работодателите искат да работят с позитивни хора, които могат да са част от екипа. По време на интервюто избягвайте да се оплаквате от бившия си шеф, колеги или работна среда. Ако все пак ви попитат защо сте напуснали работа, опитайте се да дадете максимално точен, но неутрален отговор. Отрицателните коментари ще ви накарат да изглеждате зле.

Давате шаблонни отговори
Няма нищо лошо да се подготвите за интервюто – дори е препоръчително. Нормално е да знаете какво може да ви попитат, тъй като въпросите, в повечето случаи, са стандартни. Въпреки всичко, препоръчително е по време на разговора да давате лични примери, свързани с работата, за да може работодателят да си изгради представа що за човек сте и за начина, по който работите.

Не задавате въпроси
По начина, по който протича разговорът с работодателя, той си прави изводи какъв е вашият интерес към поста. Ако седите и просто отговаряте на неговите въпроси, той ще предположи, че или сте много изнервени, или не сте достатъчно ентусиазирани. Задайте най-обикновени въпроси, като например как протича работният ден на тази позиция или дали имат специални изисквания. Добре е да покажете, че искате да бъдете информирани. 

Прекалено сте изнервени
Много малко хора владеят силата да контролират емоциите си или да не се притесняват от интервю за работа. Въпреки всичко, постарайте се да изглеждате максимално спокойни и да не оставяте мозъка ви да "блокира". Нормално е да не знаете отговорите на всички въпроси, затова не се паникьосвайте.

Признайте си, че не сте сигурни за отговора си, но най-важното е да не лъжете или да не си съчинявате.

Не внимавате
Знаем, че прекалено много неща могат да ви разсеят и различни мисли да се прокрадват в главата ви. Опитайте се обаче да вниквате в думите на интервюращия, да се усмихвате и да поддържате зрителен контакт, за да избягвате разсейването. 

Не е добре да го молите да повтаря въпросите си, само защото мислите за съвсем друго.

Забравили сте да благодарите
Това може и да не важи особено много за България, но е добре да го имате предвид. След като приключи интервюто, не е лоша идеята да изпратите един благодарствен имейл на интервюращия за отделеното време, а най-малкото така ще му напомните кой сте и ще имате по-голям шанс да получите работата.






19 4
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



5
Средновековен Рицар 17.04.2012|19:39
Да и аз, но вече ще знам :).
4
известна личност 17.04.2012|19:39
Просто бъдете себе си на интервюто.
3
властен олигарх 17.04.2012|19:39
Хареса ми последния съвет.
2
Средновековен Рицар 17.04.2012|19:38
"Забравете за неизгладените ризи, дънките, кецовете или фланелките." Това за дънките беше тъпо.
1
kalina manolova 17.04.2012|10:08
никога не съм се сещала за благодарствен мейл...
- Мамо, всичко си изядох!- Ето затова синко, искаме да живееш отделно.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
В един конфликт между сърцето и мозъка, следвайте сърцето си.
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти