Навици, които пречат на качествения нощен сън

Навици, които пречат на качествения нощен сън
Pexels

Въпреки че лошият нощен сън може да повлияе на вашето здраве, външен вид и цялостното ви качество на живот, 35% от възрастните спят по-малко от 7 часа на нощ. Докато тревогите и стресът могат да объркат мозъка ви и да причинят неспокойни нощи, има някои ежедневни навици, върху които можем да поработим, за да спим по-добре.

Ето кои навици преди лягане си заслужава да бъдат премахнати заради добрата нощна почивка:

1. Скачане направо в леглото

В края на натоварения ден всичко, което вероятно искате да направите, е да сложите главата си на възглавница. Но създаването на релаксиращи вечерни ритуали всъщност може да помогне на мозъка ви да прави разлика между деня и нощта и ще ви помогне да заспите по-бързо. Вашата рутина може да включва лека закуска преди лягане, топъл душ или четене на книга. Вашите вечерни ритуали не трябва да бъдат сложни, просто изберете нещо, което успокоява ума ви, което ще ви помогне да се отпуснете по-лесно.

2. Пиене на черен чай преди лягане

Билковите чайове са известни със своите успокояващи ефекти и от години се използват за лечение на безсъние. И въпреки че много чайове, като лайка или лавандула, могат да ви помогнат да се отпуснете и дори да подобрите качеството на съня си, някои напитки действат обратно. Например, черният чай е с високо съдържание на кофеин и може да причини нервност и безсъние.

3. Спане с неподходящ тип завивка

Въпреки че не можем да заспим без одеяло, изборът на правилното е от решаващо значение за една добра нощна почивка. Одеялата, изработени от полиестер, са лесни за изпиране и грижи, но не са най-добрият избор, когато става въпрос за по-добър сън. Полиестерът е синтетичен материал, което означава, че не диша и няма да позволи на тялото ви да регулира температурата си, и в резултат на това ви е горещо.

Вместо да купувате одеяло от полиестер, изберете такова от вълна, тъй като то ще ви затопли и ще остави кожата ви да диша. 

4. Ходене на фитнес вечер

Тренировката ви помага да се отпуснете и да се отървете от безпокойството, което от своя страна ще подобри съня ви. Но тренировката твърде късно през деня може да причини повече вреда, отколкото полза и да причини опустошение на добрия ви сън. Отиването на фитнес в рамките на един час преди лягане няма да остави време на телесната ви температура да падне, което ще ви накара да се мятате и да се събуждате през нощта. Ако сте нощна сова и предпочитате да тренирате вечер, придържайте се към упражнения с ниска интензивност поне 4 часа преди лягане.

5. Пропускане на закуската

Закуската е най-важното хранене за деня по някаква причина. И въпреки че просто може да нямате време през натоварените сутрешни часове, излизането, без да хапнете нещо, влияе не само върху теглото и способността ви да се концентрирате, но и върху качеството на съня си. Хората, които редовно пропускат закуската, са по-склонни да спят лошо. 

6. Носенето на пижама в леглото

Вечер нищо не изглежда по-привлекателно от това да облечете любимата си пижама и най-накрая да си легнете. Но някои пижами всъщност са прекалено топли и може да попречат на съня ви. Спим по-добре, когато телесната ни температура леко се понижи. И ако спането голи не е за вас, изберете леки дрехи за сън, изработени от естествени и дишащи материи, като лен или памук.

7. Имате килим в спалнята си

Килимите могат да направят всяка стая да изглежда уютна, но поставянето им около леглото не е най-добрият избор, когато става въпрос за добра нощна почивка. Килимите и мокетите могат лесно да улавят прах и акари и това ги прави идеално място за размножаване на вредни бактерии. Проучванията показват, че качеството на въздуха е от решаващо значение за съня ви и дори може да повлияе на представянето ви на следващия ден.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Пресичам на червено и един полицай ми подвиква:- Госпожо, Вие накъде?- Отивам на гости у Мимето, теб какво те интересува, мъжът ми знае!
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Чини ми се, всички съдбоносни предели в човешкия живот са все така коварно неразличими. Човек...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти