Положителната страна на междинните хранения

Положителната страна на междинните хранения
Pexels

Междинните хранения често са пренебрегвани и отричани, но не заслужават репутацията си. Всъщност има толкова много предимства - от загуба на тегло до качествен сън. Така че планирайте малко време за лека закуска. На път сме да открием другата страна на междинните хранения.

1. Получавате повече витамини

Междинните хранения ви помагат да включите повече хранителни вещества в живота си. Трудно е да получите всички витамини, от които се нуждаете, като ядете само 3 пъти на ден, затова често се препоръчва да ядете плодове и зеленчуци през деня. Тези, които ядат само 3 пъти на ден, пропускат основните витамини и в резултат на това те са склонни да имат чупливи нокти и дори да губят коса.

2. По-малко вероятно е да преяждате

Закуската, обядът и вечерята може да не са достатъчни за всички. Леките закуски ви помагат да се чувствате сити, като в същото време ви предпазват от преяждане, когато най-накрая стигнете до основните хранения за деня. Всъщност можете дори да планирате времето за междинно хранене. Това практикуват в Швеция (fika), Япония (Sanji no oyatsu) и други страни.

3. Усилвате мозъчната си сила

Мозъкът използва глюкозата като гориво, особено когато изпълнявате предизвикателни задачи. Вашите умствени способности значително намаляват, когато кръвната Ви захар е ниска. Леки закуски с храни като шоколад или орехи подобряват умствения ви фокус.

4. По-малко стресирани сте

Когато се почувствате зле, тялото ви освобождава кортизол. Това може да понижи нивата на кръвната захар, според диетолог. Така че, когато се чувствате разочаровани, вземете здравословна закуска и поканете малко серотонин в живота си.

5. Подобрявате социалните си връзки

Леките закуски всъщност са полезни, когато става въпрос за приятелство с някого. Изследване от университета в Оксфорд установи, че храненето заедно увеличава щастието и подобрява отношенията. Нещо повече, просто споделянето на закуските с другите може да ви помогне да пробиете леда по-лесно. Това ни кара да се чувстваме оценени и обгрижвани.

6. Получавате здравословен нощен сън

Не е напълно нездравословно да се яде преди лягане. Най-важното е какво ядете. Например, бадемите подобряват качеството на съня ви, защото съдържат мелатонин. Храните, богати на калций, предотвратяват нарушенията на съня.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Доктор минава на визитация. В отделението по травматология му казват: -А ето тази блондинка постъпи вчера. -Какъв е проблема? -Счупен крак. -И как го е счупила. -Взела е гребло и е събирала листа в...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Животът е твърде кратък, за да не си жив, да не бъдеш страстен и да преливаш. Разкарайте нещата,...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти