Как да изчислите перфектното време за заспиване и събуждане

Как да изчислите перфектното време за заспиване и събуждане
Pexels

Прекарваме една трета от живота си в сън или опитвайки се да заспим. И все пак статистиката казва, че всеки трети възрастен не получава достатъчно сън. Това са много уморени хора! Времето, когато сме в страната на сънищата, е от решаващо значение за нашия мозък, който зарежда нашето здраве и дори красотата ни. Този проблем може лесно да бъде решен, ако просто си лягаме в определено време.

Как да изчислите перфектното време за заспиване и събужданеPexels

Ето как да изчислите перфектното време за заспиване и събуждане:

1. Започнете с избора кога да се събудите

За да знаете кой е най-добрият график за сън за вас, трябва да решите часа, в който искате да се събуждате. Последните изследвания показват, че няма разлика между събуждането рано сутрин и спането до обяд. Но е изключително важно да имате предвид, че ако искате да се събуждате свежи и спокойни, трябва да настройвате алармата си за едно и също време, 7 дни в седмицата.

2. Знайте колко време ви трябва за сън

Необходимото количество сън се променя през целия ни живот. Когато бяхме деца, трябваше да спим до 14 часа, но на възраст 20-40 години ни трябват само около 7 до 9 часа сън. Помислете колко време спите обикновено, преди да се събудите пълни с енергия, и слушайте тялото си, за да разберете кое е идеалното количество сън за вас.

Как да изчислите перфектното време за заспиване и събужданеPexels

3. Изчислете кога трябва да заспивате

След като сте установили кога искате да се събуждате и колко часа сън ви трябват, ще имате идеалната формула за това кога да си лягате. Ако се придържате към този график, тялото ви естествено ще се почувства сънливо в нужното време и ще можете лесно да се събудите.

Да кажем, че въз основа на вашата възраст и опит знаете, че имате нужда от 7 часа сън и решавате, че ще се събуждате в 8 часа всеки ден. В тази ситуация ще трябва да си легнете в 1 сутринта. Но ако решите да промените графика си и да се събуждате в 6 часа сутринта, от този момент ще трябва да лягате в 23 часа всеки ден.

4. По-рано не е непременно по-добре

Често се смята, че хората трябва да заспиват около 22:00, за да получат по-качествен сън. Но скорошни изследвания от Харвард доказаха, че това не е истина. Важно е да спите достатъчно време, без значение по кое време на денонощието. Така че, ако си легнете в 3 ч. сутринта и се събудите в 10 ч. сутринта, това е добре, стига да го правите постоянно. 

Как да изчислите перфектното време за заспиване и събужданеPexels

5. Поддържането на последователен график на съня е ключово

Най-доброто нещо, което можете да направите, за да подобрите качеството на съня си, е да си лягате по едно и също време всеки ден. Не само ще улесни заспиването, но и ще ви направи по-умни и щастливи. От друга страна, недоспиването през делничните дни и допълнителният сън през почивните дни води до диабет, затлъстяване и лошо сърдечно-съдово здраве. 

6. Късното лягане изисква допълнителна хигиена на съня

Важно е да се грижите за хигиената на съня си, като например да не гледате вълнуващ филм преди лягане, да не си лягате гладни или да не спите в светла, шумна стая. Грижата за прости неща, като заглушаване на вашия смартфон и използване на плътни завеси, също може драстично да подобри начина, по който изглеждате след събуждането си.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка си говори с приятелка: -Вчера ходих на очен лекар. -И какво ти каза? Как си със зрението? -Със зрението съм добре, но има друг проблем. Докторът ми каза, че трябва да науча азбуката.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Няма звяр толкова див, че да не отговори на ласката. Дезидериус Еразмус
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти