Кои са най-опасните храни за сърцето (Част 2)

Кои са най-опасните храни за сърцето (Част 2)

Сърцето е един от най-важните органи в нашия организъм, а грижите за него започват от начина, по който се храним. Всичко, което съдържа чинията, рефлектира пряко върху състоянието на сърцето ни. Правилното хранене понижава риска от от развитие на сърдечни заболявания чрез понижаване на "лошия" холестерол и триглицеридите в кръвта, понижаване на кръвното налягане, контролиране на теглото и/или подобряване на инсулиновата чувствителност.

Омега-3, калий, калций, магнезий, фибри, фитонутриенти и антиоксиданти печелят най-добри оценки в тези категории. И след като поговорихме за това кои са полезните вещества, трябва да обърнем внимание и на вредните. Ето кои са на-опасните храни за сърцето!

Пържени картофи

Може би не сте изненадани, но тук вредата не идва само от пърженото. Високите нива на консумация на картофи са свързани с повишен риск както от хипертония, така и от диабет тип 2 в научни изследвания.

Гранола

Тя може бързо да увеличи калориите във вашата закуска, ако не внимавате с размера на порциите. Повечето мюсли са пълни със захар и калории и имат дефицит на основни хранителни вещества и фибри. По-добрият избор са овесените ядки или пълнозърнестите зърнени култури с ниско съдържание на захар.

Кои са най-опасните храни за сърцето (Част 2)

Каперси

Въпреки че не съдържат почти никакви калории, те могат бързо да повишат нивото на натрий във вашето ястие. Тъй като са мариновани в солена саламура, само една супена лъжица каперси съдържа 400 милиграма натрий.

Плодови кисели млека

Плодовите кисели млека могат да съдържат повече от шест чаени лъжички захар на порция. По-добрият избор е да купите обикновено кисело мляко и да му добавите любимите си пресни или замразени неподсладени плодове. Те доставят фибри и фитонутриенти, които липсват в купешкото плодово кисело мляко.

Фенси кафета

Една пълна дневна доза захар може да се крие в тази голяма чаша кафе от Starbucks. Едно голямо фрапучино може да осигури повече въглехидрати от 4 филии хляб, без фибри или каквато и да е хранителна стойност. Когато са с пълномаслено мляко, тези напитки могат да увеличат приема на наситени мазнини. Много захар + много мазнина = вреда на сърцето.

Кои са най-опасните храни за сърцето (Част 2)

Маргарин

Краве маслото не е никак лошо. Проучвания и изследвания не откриват пряка връзка между него и сърдечните заболявания. Вместо това маргаринът е истинският злодей, тъй като е пълен с добавки и наситени мазнини. Всички тези фактори могат да увеличат триглицеридите в кръвта, което може да доведе до натрупване на артериална плака.

Полуготови замразени ястия

Някои замразени храни и ястия могат да съдържат над 1000 милиграма натрий само в една порция. Това означава, че едно хранене може да ви донесе половината от общия ви прием за деня. За да поддържате кръвното си налягане под контрол, прочетете внимателно етикетите.

Първа част можете да видите тук.

0 1
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница