5 прости неща за по-добър сън

Сънят несъмнено е една от най-важните ни дейности. Регенерацията и почивката ни правят пълни с енергия и ни подготвят за различни дейности. Затова е важно да се уверим, че нищо няма да ни безпокои по време на съня. Представяме ви 5 неща, които ще улеснят съня ви и ще го направят значително по-ползотворен.

Недостатъчния или нередовния сън, както и трудното заспиване са често срещани стресови фактори през последните години. Дългосрочното лишаване от сън може да доведе до редица заболявания и отслабен имунитет. Въпреки това, можем да подобрим съня си с много малко усилия. Една много проста промяна на навиците ще ви помогне изключително много.

Гореща вана преди лягане

Едно от най-приятните неща, които можете да направите е да се излегнете в гореща вана преди лягане. Тя ще ви отпусне и ще доведе до сънливост. Но не трябва да забравяте, че след гореща вана, може много лесно да настинете заради внезапната смяна в температурата. Затова е добре да имате топъл халат под ръка, в които да се отпуснете. Така този вечерен ритуал ще ви донесе максимален релакс и удоволствие.

В предложенията на Astratex.bg ще намерите топли халати.

Меко спално бельо и удобна пижама

Както вече казахме, нищо не трябва да ни безпокои по време на сън. Пижамата от нискокачествени материали може да доведе до нарушен сън. Ето защо трябва да изберете пижама от качествени материи като памук или памучен сатен. Чаршафите също са от огромно значение и те също е най-добре да са изработени от памук, така, че да си осигурите максимален комфорт и мекота.

5 прости неща за по-добър сънAstratex.bg

Светлината играе голяма роля

Най-опасна е синята светлина, произведена от смарт устройствата, които обиконовено са постоянно с нас. Заспиваме с телефона до леглото, гледаме телевизия преди лягане, много от нас пък не могат да си представят заспиване без компютър пред себе си. Всичко това, обаче е голяма грешка. Светлината от всички тези устройства нарушава естествения ни ритъм на заспиване. Затова е добре да намалите съня в близост до тях. А ако не можете сами да се изолирате от смарт джаджите си, повечето нови технологии имат нощен режим, така, че поне частично да премахнете вредата от тях.

По-ниска температура – по-качествен сън

Учените казват, че температура от 16 градуса е най-добра за спане. Сигурно има нещо вярно в това твърдение – в по-хладните стаи заспиваме много по-бързо и сънят е приятен и дълбок. Проветрявайте стаята си всяка вечер преди сън. При възможност е добре и да я затъмните, така, че да няма дразнеща светлина в стаята.

Ограничете яденето преди лягане

Храносмилането е натоварване за тялото, а желанието за уриниране може да ни събуди. Ето защо е добре да избягвате похапването точно преди лягане и през нощта. Опитайте се да не ядете нищо поне в рамките на 3 часа преди сън. Така ще дарите мозъка си с енергия по-време на сън и ще го подготвите за работа през следващия ден.

Искрено се надяваме горните съвети да ви бъдат от полза и да разберете сами колко е важно да подготвите спалнята и тялото си за добър сън. Подарете си качествено нощно бельо и добра атмосфера и ще видите резултатите много бързо.

 

1 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Преди Коледа две блондинки отишли в гората. Ще търсят елха за празника. Търсили, търсили. Обикаляли, обикаляли. Накрая грохнали от умора. Едната блондинка казала: -Виж какво, муцка. Омръзна ми да...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Няма звяр толкова див, че да не отговори на ласката. Дезидериус Еразмус
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти