7 храни, които са полезни не само за тялото ви, но и за психичното ви здраве

7 храни, които са полезни не само за тялото ви, но и за психичното ви здраве
Pexels

Здравословните храни са полезни не само за тялото ви, но и за ума. Вашият ум и тяло са по-свързани, отколкото си мислите. Те практически взаимодействат помежду си чрез нервната система. Когато се чувствате стресирани, мозъкът ви "ще каже" на червата ви и това може да предизвика проблеми със стомаха.

Ето защо, ако често се чувствате нервни, е време да се замислите какво ядете. Може да се изненадате от влиянието на здравословните храни върху цялостното ви психично здраве.

Ето 7 здравословни храни, които могат да повлияят на вашето тяло и психичното ви здраве по положителен начин:

1. Соя

Соята съдържа аминокиселини, които са от решаващо значение за мускулите и костите на тялото ви и помагат за справяне с нарушенията на съня и безсънието. Тя също така намалява рисковете от по-сериозни проблеми, като болестта на Алцхаймер.

За жените соята може да бъде много полезна. Много жени по време на менопаузата се справят с промени в настроението, липса на концентрация и умора и няма по-добър лек от това да се лекувате по естествен път. Менопаузата прогресивно спира производството на естроген и соята може да бъде едно от решенията за възстановяването му. Тя съдържа нещо, наречено изофлавони, които са химикали на растителна основа, които са като заместител на естрогена, от който жените на този етап се нуждаят. Те могат да бъдат намерени и в тофу, соево мляко, мисо супа, соево кисело мляко и соево брашно. От друга страна, соята може да бъде отговорна за ранното начало на пубертета и менопаузата поради засягане на мозъка, така че не прекалявайте със соята, ако не сте в менопауза.

2. Сьомга

Сьомгата е богата на омега-3 храна. Той е пряко свързан с мозъка и помага за подобряване на функцията на клетките, което води до по-нисък риск от тъга, депресия, проблеми с паметта, а при възрастните хора - деменция.

Вашето тяло не може да генерира омега-3 само, така че яденето на храни като сьомга е необходимост за по-добро функциониране на целия организъм. Този вид мазни риби балансират хормоните, контролират апетита и повишават серотонина, хормона на щастието. 

3. Суров чесън

Има много ползи, които суровият чесън предлага за мозъка, включително подобрена памет, която е от съществено значение за възрастните хора. Можете да ядете суров чесън самостоятелно или да го смесите в салати, в зависимост от това какво предпочитате.

Алицинът е съединение, което съдържа сяра и това съединение присъства само в суровия чесън. Помага при стареене, заболявания и повишава нивата на серотонин.

4. Черен шоколад

Черният шоколад съдържа голямо количество какао (50%-90%)- основната съставка тук. Имайте предвид, че колкото по-тъмен е шоколадът, толкова по-добре! Когато консумирате този вид шоколад, той казва на мозъка ви да освободи ендорфини, които са химикали, които помагат за управление на стреса и по този начин увеличават чувството на щастие.

Какаото също така подобрява притока на кръв към мозъка ви, което е страхотно. 

5. Орехи

Много ядки, като ленено семе, тиквени семки и семена от чиа, са чудесни за здравето на мозъка, но най-добрите видове ядки са орехите. Орехите са чудесен източник на протеини и здравословни мазнини, които помагат да се поддържат балансирани нива на кръвната захар и да имате по-чисти артерии.

Те съдържат омега-3, който имат добър ефект върху настроението, като същевременно намалява тревожността и депресията. От своя страна, ежедневното им консумиране ще доведе до повече оптимизъм, енергия и фокус.

6. Витамин Ц

Витамин С помага за подпомагане на здравето и имунната система, но също така оказва влияние върху вашите емоции. Ако се чувствате психически изморени постоянно, това вероятно е защото не получавате достатъчно витамин С.

Портокали, киви, чушки, ягоди, зеле и много други включват магическия компонент, известен като витамин С, който е полезен за здравето на мозъка. Помага за подобряване на фокуса, паметта и вниманието и намалява рисковете от депресия, тревожност и по-сериозни заболявания.

7. Морски водорасли

Скъпи фенове на сушито, това е за вас. Въпреки че морските водорасли са най-популярни в Азия, те са широко признати като имащи много ползи за здравето на мозъка. Морските водорасли съдържат сериозно количество омега-3 мастни киселини, които са страхотни за вашия ум. Магнезият е друг компонент в морските водорасли, който може да помогне за справяне със стреса, заедно с йода, който е добър за умственото представяне.
Сушито например е увито във водорасли. Други ядливи водорасли са уакаме, нори и много други.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

1 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Между братчета.Малкият към големия:- Бате, помоли мама да ни даде пари за сладолед!- Ми, ти я помоли. Тя не е само моя майка, ами и твоя!- То си е така, ама ти се познаваш с нея по отдавна!
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Животът е твърде кратък, за да не си жив, да не бъдеш страстен и да преливаш. Разкарайте нещата,...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти