Почивките по време на тренировка

Учим се как да тренираме, но знаем ли как да си почиваме?

Почивките по време на тренировка
We heart it

Вече на няколко пъти си говорихме за различните тренировки и начина им на изпълнение. Никъде обаче не сме разнищвали темата за почивките по време на целенасоченото физическо натоварване, а много добре знаем, че те са неизбежни.

Няма точно определена формула, която да покаже колко минути са нужни на тялото, за да възстанови своите сили и да работи ефективно отново. Всичко това зависи от
интензивността на тренировката, генетичната предразположеност на трениращия и времетраенето на цялостното натоварване.

За да разберем кога да почиваме между сериите, трябва да се вслушваме в тялото си. Съществуват няколко фактора, които показват кога организмът ни копнее да си почине и кога сме си подарили по-дълга почивка от нужното.

Благодарение на колегите ни от FitWell.bg, които са отлично запознати с темата, успяхме да разберем какво се случва в тялото, според времето, през което си почиваме.

До 30 секунди почивка са равни на 50% метаболитно възстановяване, а около 90% ще се възстановят метаболитните сили, ако си отдъхнем за 2 минути.


Важно е да споменем, че ако тренировката включва упражнения с тежести, то почивката между сериите трябва да бъде по-дълга (около 3 минути). За максимално възстановяване е допустимо да се прекъсне физическото натоварване за цели 8 минути, но пак припомняме, че тук става въпрос за изтощаващи силови упражнения.

Как да разберете, че не сте готови да продължите с тренировката?
Ако ви облива студена пот, усещате леко главоболие или устните ви пресъхват, трябва да си отдъхнете за няколко минути.

Ако усещате чувство на безсилие и тежка умора, значи тялото ви е максимално изтощено. В такъв случай е най-добре да си починете за по-дълго от 5 минути.

Ако усещате парене в мускулите, които сте натоварили или имате чувството, че не можете да задържите дъха си, то на тялото му липсва кислород. В такъв случай е добре почивката ви да включва и дълбоко дишане на свеж въздух.

Ако усещате как пулсът ви бие силно в главата, задължително трябва да спрете с упражненията. В такъв случай в тялото се наблюдава сърдечно-съдова преумора, която изисква няколкоминутна почивка, докато пулсът се нормализира.

Как да разберете, че почивате прекалено дълго?
Ако се чувствате отпуснати и ви е толкова комфортно, че чак ви се приспива, значи е време отново да се захванете с физическа дейност.

Ако сте загубили мотивация и мисълта, че трябва да продължите, ви се струва досадна, то най-вероятно вече сте се настроили за почивка и тренировката е към своя край.

Освен по време на тренировка, е важно да се почива качествено и след нея. В противен случай ще се чувствате отпаднали, а ако сте много изтощени, защитните сили на организма ще отслабнат. Добрият сън и качествената храна ще ви помогнат да се заредите с нужната енергия.

9 1
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



10
kalina manolova 22.06.2012|11:04
според мен не само почивката,но и разгрявката преди тренировка,както и разтягането след нея са също много важни ако искаме да избегнем контузии,а и трябва да повишим пулса си преди тренировката за да бъде тя успешна
9
Videlina Kirilova 22.06.2012|11:00
Доста упорити тренировки са необходими , за да се постигне фигура като на жената от снимката.Има перфектно тяло, едва ли и е било лесно с упражненията, докато постигне крайния резултат.
8
Ala Simeonova 21.06.2012|13:51
Тази мацка, като я гледам с какво тяло е, май не е имала много време за почивка ми се струва:)
7
bojidara naneva 21.06.2012|12:01
Трябва да се трудиш тогава....и постоянство...
6
jaba kikirica 21.06.2012|11:49
Да, и да не си пренатоварваме и изтощаваме тялото.
5
simona ognqnova 21.06.2012|11:46
За да сме пълноценни после :)
4
nina stanislavova 21.06.2012|11:36
искам такова тяло като на мацката от снимката :)
3
feqta nazubkite 21.06.2012|11:33
Трябва да е качествена:)
2
ludmila kotlarova 21.06.2012|11:32
Човек трябва и да знае и как да си почива :)
1
otvarachkata otvarakova 21.06.2012|11:25
никаква почивка - яката тренировка !!!
Блондинка попълва формуляр. Ще кандидатства за американска виза. В крайна сметка не я одобрили, защото в последната графа на формуляра, там където пишело "не попълвай”, тя написала...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Няма звяр толкова див, че да не отговори на ласката. Дезидериус Еразмус
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти