Чудите ли се защо служителите ви напускат?

4 от най-популярните отговора на въпроса какви са причините за отлив на персонал от една компания

Напускането винаги е проблемно както за служителите, така и за компанията. И докато понякога отговорността лесно може да се прехвърли върху една от двете страни, то много по-конструктивно всъщност е проблемът да се изследва в дълбочина.

Нашите колеги от Econ.bg предлагат 4 от най-популярните отговора на въпроса какви са причините за отлив на персонал от една компания.

Неподходящо заплащане
При прекарване на над 8 часа на ден в офиса всекидневно, служителите със сигурност ще настояват за коректно и отговарящо на очакванията им заплащане. В някои случаи компаниите не преценяват внимателно изискванията на работниците си и така се получава неизказано търкане. Затова е добре да има открит диалог и конструктивно разискване на проблема. Разбира се, също толкова важно е изискваното заплащане да отговаря и на вашите критерии, главно съблюдавайки продуктивността и цялостното представяне на служителите.

Неподходяща позиция
И това не е изолиран случай. Често има разминаване между образованието на хората и тяхната работа. В такива случаи се появява демотивация, защото служителят може да разгърне пълния си потенциал. Наред с това се засилва и стресът, неудовлетворението, а неотговарянето на очакванията провокира и мързел у работещия. Комбинацията от всичко това има кратка времева граница и най-често води до подаване на документите за напускане.

Неясно кариерно развитие
Всеки иска да се самоусъвършенства, а вкариерен план това зависи не само от човека, а и от компанията, в която работи. Ако фирмата няма ясни кариерни "крайъгълни камъни", които маркират нов етап в развитието на служителите, то те ще започнат да се оглеждат за друга позиция. Такава, която има ясна структура и лесно ще разгърне пред тях възможностите за изкачване по стълбицата.

Лош мениджмънт на работното време
Балансът между напипването на оптималния за компанията обем на работното време и нужната за свършване работа в рамките му и психологическия толеранс на служителите също е важен. При лош мениджмънт на времето в офиса рискувате да демотивирате и насадите трайно усещане за неудовлетворение у работниците.

Например, ако очаквате (или принуждавате) служителите си да остават допълнително след края на официалния работен ден, за да довършат работата, и това се случва прекалено често, то ограничавате социалния им живот. В такъв случай лесно се прокрадва чувство за експлоатация и гняв, което пък води до демотивация и желание за напускане. Затова е най-добре да дисциплинирате служителите си така, че да могат да вършат работата си, без да ги задържате прекомерно много извън установените граници на работното време.

Още интересни статии от Econ.bg:

8 начина да овладеете хаоса на работното място

10 града, където служителите са доволни от работата си

Три неща, които да направите, преди да напуснете работа

1 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



15
Нели Георгиева 08.07.2013|12:23
Чудя се дали има работодател, който си задава този въпрос.
14
Margо Filipova 08.07.2013|11:37
Наистина трябва да се следи много внимателно за мотивацията на служителите!
13
Анита Кралева 08.07.2013|10:47
Да, но на работодателите рядко им пука, особено при сегашното положение на пазара на труда.
12
Anna Vasileva 08.07.2013|10:39
Според мен най-често се дължи на заплащането,често се случва работодателите да увеличават работата ни, но не увеличават заплащането. има случаи на уволнени кадри и друг започва да върши и неговата работа, без съответно увеличение,което е тъпо.
11
Desislava Stoyanova 08.07.2013|09:44
И според мен заплащането и лошото отношение са най-важните причини, но понякога шефовете си мислят,че след като са шефове,значи са с една идея отгоре и подчинените им са длъжни да търпят всичко и всякакви техни настроения.
10
Victoria Peshev 05.07.2013|20:15
В днешно време специално у нас работодателите са толкова арогантни, че не е истина! Не се интересуват въобще от мнението и желанието на служителите си.
9
Kremena kremi 05.07.2013|15:02
Лошото заплащане е най-често срещаната и основателна причина. Каквото и да си говорим, в крайна сметка в края на месеца това е най-важното
8
Изабела Белла 05.07.2013|15:01
Така, като гледам нашите работодатели не се притесняват много, защщото знаят че винагище има кой да смени служителите им в тази бясна безработица
7
blue aquamarine 05.07.2013|15:01
Това да си го прочетата всички губещи работодатели
6
julieta jivkova 05.07.2013|14:10
това е една от основните причини , но и обстановката , служителите , както и отношението на шефа си оказва влияние
5
Diana Nenova 05.07.2013|14:00
Мога да добавя единствено кофти среда, която се дължи на некадърни мениджърски решения.
4
Angela Ivanova 05.07.2013|14:00
Така е, това са доста често срещани причини за напускане, като според мен най важни са мотивиращото заплащане и нормалното работно време, защото има и фирми, които не позволяват кариерно развитие.
3
Marieta Jeleva 05.07.2013|13:25
За жалост в България има много некадърни началници - кой е дете на собственика, кой племенник, хора без образование, без квалификация и без никакъв подход към подчинените.
2
Dimana Dimova 05.07.2013|13:15
Винаги е заради парите. Или поне най-често.
1
rozalij gencheva 05.07.2013|12:49
Заплащането е най честата причина според мен.
Катаджия спира блондинка: -Госпожо в нарушение сте. Знака не го ли видяхте? Тук движението е само еднопосочно. -Е и к’во - сепнала се блондинката. – Аз да не би да карам в две посоки?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Животът е твърде кратък, за да не си жив, да не бъдеш страстен и да преливаш. Разкарайте нещата,...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти