Реклами си играят със страха

Заплашителна рекламна гениалност

Реклами си играят със страха
http://weheartit.com/

Facebook поканите за приятелства показват колко общителни, популярни и отворени към нови запознанства сме. Но не винаги. За някои умници тези покани са начин за правене на бизнес, а чувствата, които изпитваме в социалната мрежа - сигурно доказателство колко уязвими сме заради егото си.

Едно е сигурно - колкото и добре да живеем, винаги таим една скрита тревога, че нещо в живота ни може да се обърка. Точно с този страх си играят рекламистите от бразилската компания Age Isobar, когато създават новата рекламна кампания за презервативите Olla - Unexpected Babies.

Целейки увеличаване продажбите на презервативите, компанията създава различни Facebook профили на бебета. Мъниците играят ролята на неродените синове на различни млади мъже, носят тяхната фамилия, а накрая името им завършва с Jr. ("младши”). За да убият първоначалния шок, рекламистите изпращат лично съобщение на мъжете, което гласи: "Избегни изненади като тази. Използвай Olla Condoms”, с линк към сайта на компанията.

Сексът без предпазни мерки е модерен, което го превръща във враг номер едно на компаниите за презервативи. Именно страхът от последиците в памперси тласка Olla към по-дръзки мерки и припомнянето на смисъла, който носи безопасността.

Подобна социална реклама, дело на българските креативни умове от Saatchi & Saatchi, също човърка в модерните човешките страхове. Клиент на агенцията е Полският Червен Кръст, а концепцията на рекламата цели да предпази младите от СПИН, карайки ги да се замислят за неразумните си действия. Рекламата представлява спот, чиято история представя сцена от ежедневието на потребителите на Facebook. Отново е създаден фалшив профил, но този път вместо неродени бебета, виждаме момиче с провокативна снимка, която предлага приятелства на случаен принцип. Ако потребителят приеме поканата ѝ, той вижда на стената ѝ единствено рекламния клип, който цели да покаже опасностите от неразумния и случаен секс.

 

27 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



3
митко щеката 13.01.2012|16:09
рекламите си играят с много от възприятията на човека
2
Иван Иванов 19.12.2011|18:33
Статията е актуална, а проблема с предпазните средства е много щекотлив! Дано по-вече хора да я прочетат и си направят съответните заключения.А рекамистите просто си вършат работата.В случая - сполучливо!
1
ivanka lalova 19.12.2011|16:13
Идеята на рекламата за презервативите е много оригинална и съм убедена, че има ефект. Това се казва новаторство. Втората е също добре направена и силно въздействаща. Определено подобен род рекламни послания има шанс да бъдат чути от младите хора, а и не само от тях.
Блондинка се обажда на оператор по подръжка. Той и обяснява, какво трябва да направи: -Натиснете звезда. Блондинката се чуди: -Това звезда... не беше ли една такава ... космата точка?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Всяка любов е приказка, но с различен край. И не е вярно, че ако има край не е любов. Любов е!...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти