Не мразѝ

Световните лидери се целуват, а Benetton ликуват

Не мразѝ
1 ОТ 8 вижте всички снимки http://unhate.benetton.com

Няма лоша реклама. Дори тази, която предизвиква възмущение и недоволство, носи със себе си редица позитиви. Разпознаване на марката, нейното непрестанно обсъждане, а защо не и куп последователи, които си падат по идеята на рекламната кампания.

Италианската марка Benetton със сигурност не се нуждае от бляскаво запознанство с обществото. Известни със своите ексцентрични и провокативни реклами, те отново предизвикаха фурор в световен мащаб. Най-обсъжданото събитие напоследък в никакъв случай не може да се нарече "лоша реклама", макар според някои да е точно такава. Може би е брилянтна?

Ако все още не сте чули или видели новата кампания на италианците, в което силно се съмнявам, ще ви разкажа, че тя носи името UNHATE и на 16 ноември смая света със своята провокативност. Огромни банери на целуващи се световни лидери цъфнаха из Милано и Рим, за да покажат, че омразата се преодолява, а световният мир е не просто блян. За целта бенетонците използваха специално създадени фотоколажи без съгласието на значимите за света хора.

Първи против кампанията възроптаха от Ватикана, които настояха снимката с Папа Бенедикт XVI, целуващ се с имама на джамията в Кайро, да бъде свалена незабавно от улицата. Речено, сторено. Снимката бе свалена, но милиони хора успяха да я видят виртуално. Представителят на Ватикана Ломбарди коментира случая с думите: "Трябва да протестираме за това недопустимо използване на образа на Светия Отец, манипулиран в реклама с цел печалби!”

От Benetton естествено отвърнаха, оправдавайки се с добрите си намерения. "Целувката е най-универсалният символ на любовта. Искаме да насърчим толерантността в международните отношения. Все пак името на кампанията ни означава да не мразим.”, защити се вицепрезидентът на марката Алесандро Бенетон.

UNHATE старателно продължава да рови в социалните рани и с останалите снимки. Интимност между германския канцлер Ангела Меркел и френския ѝ колега Никола Саркози, нежности между премиера на Изрел Бенямин Нетаняху и палестинския лидер Махмуд Абас, както и между китайския лидер Ху Цзинтао и Барак Обама. Най-страстна и култова е целувката между последния с президента на Венецуела Уго Чавес.

Фотомонтажите прелитат свободно из интернет пространството и предизвикват разноцветна палитра от емоции у всеки потребител. Официалното им представяне от Алесандро Бенетон обаче тепърва предстои в Париж.

През годините Benetton поднасят на света малки дози шок и теми за размисъл със своите провокативни идеи. Свещеник целува монахиня, палестинци и израелци застават едни до други, както и снимки от истинския живот - мъж, умиращ от СПИН, войник, който държи отрязана бедрена кост, новородено с все още неотрязана пъпна връв. Кампаниите им показват неща, които никой друг не се осмелява.

От 1984 година, когато фотографът Оливиеро Тоскани засне различието под мотото "Обединените цветове на света" и изстреля концерна нависоко, та чак до днес, кампаниите на Benetton стават все по-силни. Въвличат обществото като ураган в своите идеи, за да разбудят позаспалото му съзнание.

35 3
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



2
Анна Георгиева 22.11.2011|16:08
Хаха. Винаги съм харесвала стила на Бенетон. Колкото и скандални да са рекламите му, винаги има нещо смислено, подсъзнателно. Харесва ми, че не са повърхности рекламите му. Идеята са Световен мире добра, но ми се струва и невъзможна : )
1
Иван Иванов 21.11.2011|18:07
Рекламите на Бенетон винаги носят глобални послания.Да провокативни са,но иначе ни карат да се замислим за живота.Само за сравнение-рекламите от нашия ефир ,с които ни залива фармацевтичната индустрия.
Блондинка попълва формуляр. Ще кандидатства за американска виза. В крайна сметка не я одобрили, защото в последната графа на формуляра, там където пишело "не попълвай”, тя написала...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Няма звяр толкова див, че да не отговори на ласката. Дезидериус Еразмус
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти