10 начини за оцеляване през горещите нощи

10 начини за оцеляване през горещите нощи
Pexels

Когато температурите станат високи, става особено трудно да се спи през нощта. Климатикът е страхотно решение, но можете да се справите и без климатик, ако знаете няколко трика за справяне с горещината през нощта.

1. Уверете се, че има движение на въздуха

Използвайте вентилатор и отворете прозорците. Добре е леглото ви да се намира между прозореца и вентилатора, за да бъдете по средата на въздушния поток.

2. Сменяйте чаршафите

Под "сменете" чаршафите имаме предвид да ги замените с нови, а не да сложите изпрани чаршафи. Чаршафите за лятото трябва да бъдат по-тънки и светли на цвят, за да не задържат топлината. Има чаршафи за зимата и чаршафи за лятото. Просто изберете правилните.

3. Използвайте по-малки възглавници

Подобно на чаршафите, ако възглавниците ви са предназначени да ви топлят през зимата, не са подходящи за лятото. Изберете по-малка и по-твърда възглавница. Можете  да опитате възглавниците от дивана.

4. Обличайте се удобно

Ако обичате да спите с пижама или нощница, изберете по-широка и тънка, за да не ви бъде горещо. Разбира се, през лятото, най-добрият вариант е да спите голи.

5. Направете леглото си студено

Има различни начини, по които можете да охладите леглото си. Можете да замразите бутилка вода и да я сложите в леглото си. Можете да се завиете с мокър чаршаф или просто леко да намокрите леглото, като го напръскате с вода.

6. Разберете кои са вашите точки на охлаждане

Когато хората се разболеят, обикновено слагат мокра кърпа на челото си. Можете да направите това и без да сте болни, просто за да се охладите. Друг начин за охлаждане е да си легнете с мокра коса. Просто си вземете душ преди лягане.

7. Тялото ви трябва да бъде на ниско

Тъй като топлият въздух се издига нагоре, на пода ще ви бъде по-хладно. Можете да спите на матрак на пода или в спален чувал.

8. Сложете чаршаф на прозорците

Отворете прозореца и закачете чаршаф на него, за да спира слънцето. Ако намокрите чаршафа, ще ви бъде още по-хладно.

9. Внимавайте какво ядете

За да имате по-бърз метаболизъм през нощта, недейте да ядете големи количества храна вечер. Студените храни като диня и сладолед ще ви осигурят временно облекчение, но пикантната храна ще ви помогне да се чувствате добре по-дълго време, тъй като потенето от пикантната храна ще ви помогне да се охладите.

10. Направете си климатик сами

Сложете купа с лед пред вентилатора. По този начин въздухът ще бъде доста по-студен.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Преди Коледа две блондинки отишли в гората. Ще търсят елха за празника. Търсили, търсили. Обикаляли, обикаляли. Накрая грохнали от умора. Едната блондинка казала: -Виж какво, муцка. Омръзна ми да...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
В един конфликт между сърцето и мозъка, следвайте сърцето си.
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти