10 фрази, които никога да не казвате на колега

10 фрази, които никога да не казвате на колега

Колкото и да сте комуникативни и приятелски настроени в офиса, има определени граници, които не трябва да прекрачвате. От изключителна важност е да внимавате как и какво говорите на колегите си, ако от скоро сте на ново работно място и ако желаете бързо да се издигнете в кариерата. 

Трябва да внимавате да не направите грешката в гнева си или импулсивността си да кажете нещо, което не трябва. Също така не трябва да се предоверявате на колега, тъй като той може да сподели мръсните ви тайни с не когото трябва. Когато разберете грешката си, вече ще бъде късно.

  1. Избягвайте фразата "Аз мисля". Никога не започвайте така изречение, докато и ако не сте напълно сигурни в това, което ще кажете. Казвайки думите, ще звучите сякаш сте твърде уверени за позицията във вашата компания.
  2. Не обвинявайте никого, казвайки "Вие винаги". И на работното място, и в живота никога не прехвърляйте цялата вина на своите колеги. Веднъж или два пъти колегите ви могат да подминат забележката ви, но трети път – не. Подобна реплика може да предизвика разрив в отношенията ви.
  3. Кажете ли "Чухте ли за…?" и ще бъдете определени за клюкари. Клюкарстването на работното място е една от най-големите грешки, които може да допуснете. Подобни въпроси не трябва да бъдат задавани, защото темата може да тръгне в съвсем ненужен път.
  4. Спрете да ползвате фразата "Честно". Използвайки я често в ежедневната ви комуникация, би накарало колегите ви да се съмняват в думите ви. Няма нужда да го казвате, ако сте убедени, че казвате истината.
  5. Никога не искайте пари на заем. Независимо от това, че може да сте страхотни приятели на работа, финансовите въпроси не трябва да се намесват между вас.
  6. Никога не питайте "Каква е заплатата ти?" Този въпрос не е коректен в никакъв случай. Не е и учтив. Не е нужно да се сравнявате. От там могат да се зародят други проблеми в отношенията ви.
  7. Никога не подценявайте колегите си. Никога не казвайте "Не мисля, че ще се справите с този проблем". Тези думи ще покажат на колегите ви, че се съмнявате в качеството на тяхната работа.
  8. Никога не се самопоканвайте. Никога не задавайте въпроса "За мен поканата важи ли?" Ако желаят да ви поканят, ще го направят.
  9. Не коментирайте, че някой е откраднал идеята ви. Това само ще ви направи да изглеждате некомпетентни. Ако те са над вас или се развиват по-бързо в кариерата от вас, е време да започнете да работите здраво, отколкото да обвинявате друг.
  10. Не питайте кога някой ваш колега ще се пенсионира. Така ще изглежда, че се борите за неговото място. Това би го накарало да се чувства ненужен.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay