11 храни, за които вашето тяло ще ви благодари

11 храни, за които вашето тяло ще ви благодари
pixabay

Има храни, които сякаш имат магически сили. Например няколко боровинки на ден може да ни предпазят от загуба на зрението и няма нужда да се отказваме от хляба, за да останем слаби.

Постоянно се говори за вредните храни и продукти, които трябва да забравим завинаги. Но това не е точно така. По-скоро, ключът към успеха е в това да имаме балансирана диета. 

Направихме списък с храни, които ще ви помогнат да изглеждате красиви и тялото ви ще се чувства добре. 

1. Пълнозърнест хляб

Пълнозърнестият хляб съдържа много витамини от вида B6 и B9, които спомагат за укрепването на нервната система, поддържат балансирано емоционално състояние и стимулират имунната система. Той е пълен с много минерали, включително магнезий, който е шампион в поддържането на енергийните ни нива високи. Протеините са отговорни за изграждането на мускули и кости, а въглехидратите ни помагат да се концентрираме.

Съвет: можете да си приготвяте сандвич с пълнозърнест хляб, домати и мцарела за обяд. 

2. Боровинки

Боровинките имат широк спектър от витамини, които допринасят за здравето на кожата и също играят огромна роля в това да ни предпазят от неприветлива визия. 

Съвет: можете да направите салата с  ягоди, боровинки и кисело мляко.

3. Авокадо

Авокадо е тук, за да защити сърцата ни. То спомага за стабилизиране на кръвното налягане и намалява риска от сърдечно-съдови заболявания.

Съвет: можете да използвате авокадо вместо масло на вашия сандвич (уверете се, че е на пълнозърнест хляб)

4. Моркови

Един морков на ден държи доктора далеч от мен! Той съдържа каротин: вещество, което се превръща във витамин А вътре в тялото ни. Витамин А подобрява устойчивостта ни към инфекции.

Съвет: Ако настържете моркова и домавите малко слънчогледово олио, това ще ускори процеса на абсорбиране на витамин А.

5. Банани

Бананите често са незаслужено изключени от списъка със здравословни храни. Но нищо не може да подобри нивото на кръвната захар по-добре от бананите.

Бананите съдържат устойчиво нишесте, което ни дава усещане за пълнота и намалява апетита ни, като забавяме изпразването на стомаха. Също така съдържат и пектин, който помага да се отървете от токсините в тялото. 

Съвет: Можете да си правите смуути с банан и ягода за ударна доза витамини сутрин.

6. Ядки

Ядките съдържат голямо количество фибри, което помага на кожата ни да бъде чиста и блестяща. Ядките също така помагат да се отървем от пъпки и други кожни несъвършенства.

Но все пак, твърде много ядки може да доведат до увеличаванет на теглото, така че внимавайте.

7. Чушки

Чушките намаляват холестерола и се борят с възпалението. Те са добър източник на витамин А, витамин C и витамин Е, който играе важна роля в поддържането на косата млада.

8. Боб

Равновесието на сложните въглехидрати и протеини осигурява бавен, постоянен източник на глюкоза, вместо внезапното увеличение, което може да възникне след хранене с прости въглехидрати. Така че бобът е добър за хората с диабет, но дори и да нямате този проблем, бобът все още помага в процеса на заместване на старите клетки с нови.

9. Зелени зеленчуци

Зелените зеленчуци се борят с възпаленията в тялото. Те също така са много богати на желязо, което играе важна роля в производството на червени кръвни клетки и е необходимо за  метаболитните процеси. 

10. Смокини

Смокините съдържат фруктоза, глюкоза, пектин, витамин А, С, B1, B12 и други. Те са полезни за храносмилателната система, поддържането на калций в костите и намаляват риска от остеопороза. 

11. Яйца

Яйцата съдържат 12 основни витамина: А, D, E, H, K, група B (B1, B2, B3, B4, B9) и други. Жълтъкът на яйцето съдържа толкова витамин D, колкото и рибеното масло.Яйцата също са богати на аминокиселини и играят ключова роля в здравето на тялото ни. 

3 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се обажда на оператор по подръжка. Той и обяснява, какво трябва да направи: -Натиснете звезда. Блондинката се чуди: -Това звезда... не беше ли една такава ... космата точка?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Всяка любов е приказка, но с различен край. И не е вярно, че ако има край не е любов. Любов е!...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Вярвате ли в прераждането?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти