6 стъпки, които ще ви помогнат да се откажете от сладкишите

Всички знаем, че трябва да го направим, но е трудно

6 стъпки, които ще ви помогнат да се откажете от сладкишите
pixabay.com

Толкова много се говори и пише за вредите от захарта, че почти всеки се е замислял да изключи сладките неща от менюто си напълно. Но се оказва, че това е истински проблем. Има и добра новина: тялото ни се нуждае само от 10 дни, за да се адаптира и да се отърве от зависимостта към захарта. Ето 6-те стъпки, които ще ви помогнат да се справите с тази зависимост:

  1. Не пийте калории

    Всяка кутийка сок или бутилка кола съдържа огромно количество захар. Ефектът е същият, сякаш ядете шепи с бучки захар. Не звучи добре, нали? Освен това тези напитки не дават никакви хранителни вещества на организма, само повишават кръвната захар и теглото. Заменете тези напитки с вода. Тя прочиства организма, утолява жаждата и не вреди.

  2. Яжте храна, богата на протеини и много зеленчуци

    Протеинът не повишава нивото на кръвната захар, но зарежда организма с енергия и ви кара да се чувствате сити по-дълго време. Яйцата, рибата и пилето са най-подходящите продукти в този случай.
    Другите продукти, които помагат за регулирането на кръвната захар, са зеленчуците, с изключение на картофите. Всичко останало е разрешено, дори необходимо: зеле, краставици, домати и т.н. Зеленчуците дават на тялото необходимото количество въглехидрати, но не повишават нивото на кръвната захар и се обработват е енергия, а не в мазнини.

  3. Не забравяйте мазнините

    Хората често отказват всички видове мазнини, преследвайте правилното хранене. Но това е много грешно! Мазнините балансират нивата на кръвната захар и имат още много ползи за организма. Просто трябва да ги подбираме правилно. Ненаситените мазнини като зехтин, ядки и риба трябва да присъстват в чинията постоянно.

  4. Бъдете готови за извънредни ситуации

    Всеки е правил лош избор на храна, когато не е имал време да се нахрани нормално. В такива случаи, взимаме първото нещо, което видим: хамбургери, бисквити, като цяло нездравословна храна. Ако ще се отказвате от захарта, трябва винаги да имате здравословна храна под ръка. Вземете си една малка кутия и винаги носете със себе си ядки, сушени плодове или свежа салата.

  5. Дишайте

    Гладът и силното желание да изядете нещо сладко често е сигнал за стрес. Дихателните упражнения ще ви помогнат да се справите със стреса. Правете поне 5 дълбоки вдишвания преди хранене. Ще се изненадате, но работи.

  6. Наспивайте се добре

    Ниското качество на съня причинява липса на енергия. В тези случаи искаме да хапнем нещо сладко, защото това е най- бързия начин да се сдобием с енергия. Опитайте да спите поне 8 часа на денонощие. Така необходимостта от захар няма да бъде толкова силна.

    Ако следвате тези правила в продължение на 10 дни, вече няма да изпитвате желание да погълнете цялата кутия шоколадови бонбони или да изядете целия пакет от любимите ви бисквити.   

    Станете част от Jenite.bg във Facebook!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка попълва формуляр. Ще кандидатства за американска виза. В крайна сметка не я одобрили, защото в последната графа на формуляра, там където пишело "не попълвай”, тя написала...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Когато желанието и страхът са едно и също, наричаме този сън кошмар. Грегъри Дейвид Робъртс
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти