7 грешки, които допускаме, когато се храним навън

7 грешки, които допускаме, когато се храним навън
Pexels

Преди началото на 21 век в европейските ресторанти всички ястия се сервирали на масата едновременно и тази система се нарича service à la française. В днешно време модерното обслужване се нарича service à la russe и това означава, че ястията се сервират постепенно.

Истината е, че има много неща, които вероятно не знаете, свързани с правилния начин на хранене, когато сте в ресторант, на изискано събитие или на гости.

Ето някои грешки, които повечето от нас допускат:

Пренебрегваме правилата за вилицата и ножа

Преди да отидете в ресторант, по-добре е да запомните правилата за използване на вилицата и ножа, които ще сигнализират на вашия сервитьор какво трябва да направи с вашето ястие. Освен това, оставянето на вилицата и ножа по определен начин ще покаже на готвача дали сте харесали ястието. 

Ако не следвате правилата, има шанс сервитьорът да вземе чинията ви преди да сте се нахранили или да обидите готвача, без да искате.

Не използваме правилно соевия сос и джинджифила

Повечето хора потапят цялото парче храна в соевия сос. Японците обаче не правят така. Те слагат соев сос в купичката само на дъното и съвсем леко потапят храната. Соевият сос има много силен вкус и ако потопите цялото парче храна, няма да усетите вкуса на храната, а само на соевия сос.

Джинджифилът, който традиционно се сервира с всяка японска храна, не се използва като подправка за суши или рулца. Използва се с цел да ви помогне да разграничите вкуса на 2 и повече ястия: джинджифилът помага за почистване на вкусовите рецептори между храните.

А относно уасабито, не бива да прекалявате и с него. Нормално е да слагате съвсем малко количесто уасаби в ястието си.

Помагаме на сервитьорите да разчистят масата

Повечето хора си мислят, че ако натрупат чиниите една върху друга и ги сложат на ръба на масата, на сервитьора ще му бъде много по-лесно да ги вземе. Това обаче не е така. Всеки сервитьор има своя собствена система за работа и понякога, когато се опитваме да помогнем, само пречим.

Молим кухнята да сготви нещо, което не е в менюто

Понякога гостите на ресторантите молят сервитьорите да им сервират нещо, което го няма в менюто. Едва ли ще ви откажат, но това не е добро решение, поради две причини:

Първата причина е, че цената на ястията се изчислява предварително и ако поръчате нещо, което не е от менюто, вероятно ще му сложат много по-висока цена.

Освен това, всички ястия от менюто се приготвят по предварително одобрени рецепти, със строги количества продукти и всичко е преценено така, че да се постигне възможно най-добър вкус. Ако поръчате нещо различно, има голяма вероятност вкусът да не е много добър.

Даваме лоши оценки в интернет, когато сме разочаровани от някое заведение

Оценките в интернет могат да бъдат полезни, когато си търсим хубаво място за хапване. Но ако сте разочаровани от обслужаването или от храната, писането на лоши коментари в интернет, няма да промени това. По-добре напишете мейл на управителя на ресторанта.

Започваме да се храним, преди да е сервирано на всички на нашата маса

Според етикета за хранене, ако сте отишли в ресторант с голяма група хора, всеки трябва да започне да се храни, след като сервитьорът донесе храната на всички от групата. Ако вашата салата или пържола е била сервирана преди храната на вашите роднини или приятели, трябва да изчакате, докато всички останали ястия са на масата.

Също така има правило за служителите на ресторантите: ако има 2 и повече гости, всички чинии с храна трябва да се сервират едновременно.

Срамуваме се да поискаме да ни опаковат храната за вкъщи

Всеки ресторант разполага с кутии, в които да опакова остатъците от храна. Не се срамувайте да поискате да вземете храната, която не сте успели да изядете.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!   

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Доктор минава на визитация. В отделението по травматология му казват: -А ето тази блондинка постъпи вчера. -Какъв е проблема? -Счупен крак. -И как го е счупила. -Взела е гребло и е събирала листа в...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
За какво ни е властта и силата, ако не можем да защитим близките си? Джордж Р. Р. Мартин
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти