7 начина да съсипете репутацията си

Нали не искате да ви смятат за клоун или жертва?

7 начина да съсипете репутацията си

Наскоро ви представихме полезен списък със седемте кариерни "гряха", които са вредни за здравето ни. Тази седмица пък открихме още толкова вредни неща, само че в друг аспект - те могат да стъпчат като разярени слонове репутацията ни на работното място. А това си е сериозна заплаха, тъй като именно усещането за чудесна такава ни кара да се чувстваме и достойни в онова, което вършим.

Изложените тук съвети идват от списание Forbes и са формулирани от консултанта по кариерно развитие Емили Бенингтън. 

И така, следните 7 "антиправила" са препоръчителни за всеки, който много държи да си навлече негативно отношение от страна на колеги и шефове. Ако все пак попадате сред значително по-големия процент хора, интересуващи се от чуждото уважение, съветваме ви да прочетете внимателно обясненията под всяко абсурдно правило.

Оправдавайте се! 

"Никой не ми е казал...", "Не можах да го направя, защото ми спря интернетът..." - Бенингтън определя хората, които често се извиняват по този начин, като "жертви на работата". Според професионалното ѝ мнение, те не могат да поемат отговорност за собствения си успех, освен това се възприемат като лишени от власт. Нали не искате колегите да мислят, че и вашият случай е такъв? За да го избегнете, се стремете по-скоро да задавате въпроси, ако не разполагате със съществени отговори. Служителят, който наистина си тежи на мястото, няма да си прави труда да се обяснява, дори и трамваят му наистина да е катастрофирал по пътя към работа. А гордото мълчание със сигурност ще му спечели необходимото уважение.

Изпускайте крайните срокове! 
Може би сте от онези "тарикати", които си позволяват да се гордеят с факта, че винаги правят нещата в последния момент, дори и след него, но въпреки това все успяват да се окажат "по-готини" от крайния срок? Закъснявате с изпълнението на почти всяка спешна задача, а всъщност така и не ви се случва нищо трагично. Напротив, успявате да си набавите така обичания от вас адреналин. Не забравяйте обаче, че междувременно поставяте под голямо напрежение и всички останали, свързани с конкретната задача. А това едва ли им харесва.

Не се подготвяйте за срещи! 
Трябва да имате предвид, че именно там хората извън кръга на непосредствените ви колеги се запознават с начина, по който работите. Дори и той да е отличен по принцип, липсата на подготовка за среща ще ви представи в недотам бляскава светлина. Вероятността да направите излагащо ви изказване е голяма, а ако не друго, то най-малкото ще изглеждате неуверени или неадекватни. За сметка на това, ако преди това грижливо сте си обмислили нещата, ще се проявите като професионалист, който уважава себе си и кара другите да го уважават.

Бройте си работните часове до секунда! 
Никой ръководител не гледа с добро око на служителите, според които работният ден приключва в 17:00 и ако се проточи дори минутка повече, компанията трябва да предложи съответната компенсация. Подобно отношение показва, че просто не обичате работата си. Така че, ако ви се случи служебна среща да се проточи до 18:30, не смятайте, че това автоматично ви позволява на другия ден да си поспите с час и половина повече.

Не отговаряйте на електронната си поща!  
Разбира се, че не сте задължени да се съгласявате с всичко, за което някой колега ви моли! За сметка на това обаче сте длъжни да дадете все пак някакъв отговор. Според вас липсата на такъв може да означава очевидно "Не", но отсрещната страна най-вероятно просто ще се чуди, дали изобщо сте получили съобщението. Затова отвръщайте учтиво на всеки мейл, независимо дали отговорът ви е положителен или отрицателен.

Проявявайте самоирония прекалено често!
Чувството за хумор е прекрасно качество, особено ако умеете да го използвате и спрямо себе си. И все пак ви съветваме в повечето случаи да си казвате подобни шеги само наум. Ако ли не, рискувате да ви възприемат трайно като "клоуна на офиса", който не може да бъде сериозен и който разсейва останалите. Другото възможно последствие е собствените ви негативни коментари спрямо вашата личност да накарат околните да забелязват по-ясно грешките и недостатъците ви. Или, както се изразява Емили Бенингтън, "едно е да знаеш как да си направиш шега, а съвсем друго е да се превърнеш в шега".

Подценявайте детайлите!  
За вас определени неща в задълженията ви може да изглеждат незначителни, но не забравяйте, че хората имат различни възгледи по въпроса кое е от значение и кое - не. Възможно е вие съвсем спокойно да си пропускате уж "дребни детайли", а едновременно с това някой висшестоящ все по-често да установява, че не си вършите работата, както трябва. Затова винаги се опитвайте да изпипвате всичко до съвършенство - то се постига трудно, но поне стремежът към него носи максимално високи резултати. 

12 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



37
Нели Георгиева 21.01.2013|11:19
Полезни съвети за хората, които умеят да се вслушват.
36
lilia tashkova 18.01.2013|18:35
че кой го прави това/
35
lilia tashkova 18.01.2013|18:34
доста деструктивно, да
34
Romina Aleksandrova 18.01.2013|17:16
Подобни неща наистина правят лошо впечатление, особено ако се прилагат доста често.
33
nina stanislavova 18.01.2013|15:58
така е , все пак няма проблем да работиш повече от необходимото ама да знаеш за какво и да си струва
32
Margо Filipova 18.01.2013|14:29
Това са добри съвети, ще се старая да си спазвам!
31
Анита Кралева 18.01.2013|13:18
Нямам планове да си съсипвам репутацията!
30
мили ванили 18.01.2013|11:04
Ако решите да се самоунищожавате,ги пробвайте...или просто си изберете един и действайте!
29
valya veleva 18.01.2013|10:33
Правилно, тогава мислят, че се натягаш;)
28
valya veleva 18.01.2013|10:31
Добри идеи сте подбрали, няма да ги изпълняваме;)
27
ina ina 17.01.2013|17:53
Напълно съм съгласна с тези съвети . Браво на автора .
26
Kalina Vicheva 17.01.2013|16:19
За мен системно да се бъзикаш с някого е признак на комплексарщина.
25
Росица Живкова 17.01.2013|16:05
Наистина доста хора допускат да се превърнат в колуни с това непрекъснато шегувкане.
24
Mer Zlatkova 17.01.2013|14:24
Е, ако закъсняваш със сроковете, тръгваш си стимне по-рано и не си вършиш работата съвестно, то със сигурност си просиш уволнението.
23
София Павлова 17.01.2013|12:40
добре, ще го имам предвид!
22
Margо Filipova 17.01.2013|12:23
Това са интересни съвети!
21
Vanesa Apostolova 17.01.2013|12:12
И на мен не ми се вяра,че е възможно някой да е толкова глупав, безотговорен и нагъл и всичко това в едно :) Преувеличили сте малко :)
20
Анита Кралева 17.01.2013|12:06
Не мисля, че някой може да си полага крак по толкова нелеп начин!
19
Margaritka Ilieva 17.01.2013|11:41
Не вярвам,че може да има някой подобно лошо и нагло държание.
18
Asen Ivanov 17.01.2013|10:32
Тези съвети са особено значими в работна среда и определено правилата трябва да се спазват. Има уместни и неуместни шеги, трябва да се научим да ги разграничаваме и да не прескачаме границата.
17
Рени Чен 17.01.2013|10:30
Аз пък имам вредния навик да се вглеждам в детайлите, което в повечето случаи означава, че трябва да оставам допълнително, за да доизкусурявам нещата.
16
angel eyes 17.01.2013|10:19
добре е да знаем как може да си развалим репутацията , за да търсим начин да го избегнем
15
Desislava Stoyanova 16.01.2013|17:30
Е,надали има някои толкова зле в отношенията си на работното място о.О направо се изумявам като се за мисля,че някой би могъл да се държи по такъв начин :)
14
rebelle fleur 16.01.2013|16:52
Особено пък у нас никой и няма да те остави да си тръгнеш на часа, тъй като винаги изниква нещо в последния момент.
13
Вяра Петрова 16.01.2013|16:50
О,да ако я караме така дебилски със сигурност бързо ще останем без работа! трябва да се правят компромиси и да се държим сериозно на работа!
12
Valar Morghulis 16.01.2013|15:06
"Никой ръководител не гледа с добро око на служителите, според които работният ден приключва в 17:00 " - това е така, защото означава че работникът не гледа сериозно на работата и иска да отбие номера но да си получава заплатата
11
velvet boots 16.01.2013|15:05
истината е че много хора не могат да поемат вина за собствения си неуспех и не спират да се оправдават
10
Мони Бонбони 16.01.2013|14:59
Недей да мразиш хората, които са различни или не отговарят на очакванията ти. Просто ги остави да си живеят своя живот. Светът щеше да е безумно скучно място, ако всички бяха еднакви, дори и идеални.
9
Selah Sue 16.01.2013|14:45
Много мразя хора, които имат навика да подценяват детайлите. А именно в това се състоят истински неща, и много често от тях зависят много по-големи и важни неща. Особено на работното място.
8
Sisunka Mitevska 16.01.2013|14:32
Специално за самоиронията не мога да се съглася, тъй като има някои сдухани хорица, които просто са си такива.
7
Dolly Staneva 16.01.2013|13:29
"Никой ръководител не гледа с добро око на служителите, според които работният ден приключва в 17:00 и ако се проточи дори минутка повече, компанията трябва да предложи съответната компенсация." Работила съм дълго време и в обедните си почивки, но това не ми донесе дори добро отношение от страна на началството, всичко е според ситуацията и хората.
6
София Павлова 16.01.2013|13:23
Разумни съвети, но ако не сте се сетили за тези неша и сами, вероятно нямате добра репутация!
5
Margо Filipova 16.01.2013|12:56
Това са много полезни съвети!
4
Анита Кралева 16.01.2013|12:27
Това наистина е много добър материал, но понякога се случва да изпуснеш краен срок, жените сме засипани с толкова много неша за вършене!
3
dani dragneva 16.01.2013|11:32
Няма начин да не разсипете репутацията си с изброените примери.
2
мили ванили 16.01.2013|11:00
Можете да го направите и само с един сполучлив опит....
1
viki todorova 15.01.2013|19:39
Със повечето от изброените начини репутацията ще ви е съсипана със сигурност.
Катаджия спира блондинка: -Госпожо в нарушение сте. Знака не го ли видяхте? Тук движението е само еднопосочно. -Е и к’во - сепнала се блондинката. – Аз да не би да карам в две посоки?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Животът е твърде кратък, за да не си жив, да не бъдеш страстен и да преливаш. Разкарайте нещата,...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти