9 естествени начинa за балансиране на хормоните

9 естествени начинa за балансиране на хормоните
Instagram

Нормалното производство на хормони има дълбок ефект върху общото ви здраве. Така че, ако тялото ви претърпи някакви промени в нивата на хормоните, може да страдате от неприятни симптоми, като започнете със суха или сърбяща кожа, умора и промени в настроението и завършва с ПМС, наддаване на тегло, световъртеж и мигрена. За щастие, можете да подобрите хормоналното си здраве, като въведете някои нови навици в обичайния си начин на живот.

Ето най-ефективните начини за поддържане на хормоналния баланс, без да използвате никакви медикаменти:

1. Подобрете кръвообращението в таза

Ефективната циркулация на кръвта в таза е от съществено значение за поддържане на баланса на хормоните. Така че, ако вашата менструация започва или завършва с много тъмнокафява кръв или усещате болка ниско в корема, трябва да се консултирате с лекар. В този случай опитайте да направите масаж или да слагате компреси с джинджифил.

2. Яжте повече яйца

За да оптимизирате здравето на хормоните си, се препоръчва да консумирате поне 20-30 грама протеин на хранене. И сред всички храни с високо съдържание на протеин, яйцата се считат за най-хранителните. Ежедневната им консумация може да ви помогне да намалите нивата на инсулин и грелин, хормонът, който ви кара да се чувствате гладни. Яйцата също така ще ви помогнат да забързате метаболизма си и да отслабнете по-бързо.

3. Практикувайте дифрагматичното дишане

Според традиционната китайска медицина, вашите емоции и хормони са тясно свързани един с друг по следния начин:
Страхът засяга нивата на кортизол и може да причини проблеми с репродуктивните ви органи, бъбреците и надбъбречните жлези. Фрустрацията и нетърпението са свързани с естрогенен дисбаланс и могат да причинят заболяване на черния дроб. Тревожността е свързана с нивата на инсулина и може да доведе до диабет. Ако се чувствате стресирани, ядосани или претоварени, опитайте се да практикувате дълбоко коремно дишане най-малко 15-20 минути, два пъти на ден. Това ще ви помогне да намалите хормоните на стреса и да подобрите цялостното си чувство за благополучие.

4. Яжте органични храни

Повечето пестициди, торове и хормони на растежа, използвани в храните, които обикновено ядете, могат да разрушат ендокринната система. Например, пестицидите обикновено съдържат ксееноестроген, това са синтетични хормони, които объркват вътрешните ви органи, защото те имитират естествения женски хормон естроген.
Така че най-лесният начин да възстановите хормоналния си баланс е да промените хранителните си навици. За да направите това, винаги проверявайте етикетите на храните и избягвайте да купувате предварително опаковани храни. Също така е добре да консумирате само органична храна. Също трябва да избягвате да ядете ГМО храни, тъй като те обикновено се напръскват с глифозат. Този хербицид може да причини хормонални проблеми и да доведе до депресия, безплодие, вродени дефекти и дори рак.

5. Взимайте детоксикиращи вани

Релаксираща вана с английска сол ще ви помогне да увеличите нивата на магнезий в тялото си и да намалите стресовите си хормони едновременно. Просто напълнете ваната си с топла вода и добавете към нея 1-3 чаши английска сол. В допълнение към английската сол можете да добавите и половин чаша сода за хляб и няколко капки етерични масла. Потопете се във ваната за около 12-15 минути, след това изплакнете с чиста вода.

6. Пийте "Соле" 

Докато обикновената сол може да е наистина вредна за човешкото тяло, ако се консумира в големи количества, солето в действителност може да поддържа здравето ви по много различни начини. Тази естествена алтернатива на обикновената сол ще ви помогне да намалите стресовите хормони кортизол и адреналин, да подобрите съня си и да увеличите енергията си през целия ден.
За да направите Соле, вземете стъклен буркан и запълнете около 1/4 от него с розова Хималайска сол. Добавете филтрирана вода към буркана, внимателно разбъркайте водата и солта, след което я оставете за една нощ, за да се разтвори солта. Добавете 1 ч.л. Соле на чаша чиста вода и я пийте всяка сутрин, на гладно.

7. Консумирайте адаптогенни билки

Адаптогенните билки могат да помогнат да балансират хормоните на организма ви и да ги предпазят от голямо разнообразие от заболявания, включително тези, причинени от прекомерен стрес. Сред адаптогените трябва да знаете и да консумирате следните:


Витекс (или чистата дървесина) ще удължи лутеалната си фаза, ще повиши нивата на прогестерона и ще подхранва вашата хипофиза - жлезата, която контролира другите хормонални жлези. Червената малина съдържа танини, които ще отпуснат мускулите в тялото ви, ще успокоят стомашната болка и ще намалят други прояви на стрес. Тя също така ще облекчи ПМС и спазмите. Босилекът ще ви помогне да се отървете от тревожността и емоционалния стрес, като балансирате нивата на кортизола. Shatavari ще бъде от полза за облекчаване на менопауза и горещи вълни и ПМС симптоми, свързани с раздразнителност и промени в настроението. Ashwagandha ще поддържа вашата щитовидна жлеза и ще предотврати дисбалансите на адреналина, кортизола и прогестерона, причинени от емоционален, физически или ментален стрес. 

8. Използвайте етерични масла

Слънчогледовото масло съдържа естествени фитоестрогени, които ще ви помогнат да регулирате менструалния цикъл, да облекчите симптомите на ПМС и да се освободите от депресия и тревожност. За да облекчите стреса, сложете 3-5 капки от това масло в дифузера в стаята си. Ако усетите болка в стомаха или имате крампи в краката си, разбъркайте 5 капки масло от градински чай с 5 капки кокосово масло и масажирайте сместа върху засегнатата област. Маслото от копър ще ви помогне да отпуснете тялото си, да подобрите храносмилането, да увеличите метаболизма си и да намалите възпалението, причинено от нарушения на щитовидната жлеза. Просто сложете няколко капки от това масло на корема си и разтрийте или добавете 1-2 капки от него в чашата си с чай. Лавандуловото масло ще възстанови емоционалното ви равновесие и ще подобри съня ви. Масло от мащерка ще облекчи симптомите на менопаузата и ще третира безплодието, депресията, загубата на коса и безсънието, като подобри производството на прогестерон. Просто добавете 2 капки от него във ваната си или разтрийте 2-3 капки с еднакви части кокосово масло върху корема. Сандаловото масло ще ви помогне да увеличите либидото си, да намалите стреса, да възстановите умствената яснота и ще ви помогне да се отпуснете. Има няколко начина да го използвате - вдишвайте сандалово дърво директно от шишенцето, добавете го в дифузера или го разтрийте на китките и го вдишайте. 

9. Ходете боси

Заземяването или Граундинг могат значително да понижат нивата на кортизола, хормона, който е свързан със стреса, възпалението и лошия сън. Стъпалата ви имат около 1300 нервни окончания на квадратен инч. Така че ходенето боси на трева, пясъчен плаж или дори бетонен път ще ви помогне да поемете естествената енергия от земята и да подобрите цялостното си здраве.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

2 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се обажда на оператор по подръжка. Той и обяснява, какво трябва да направи: -Натиснете звезда. Блондинката се чуди: -Това звезда... не беше ли една такава ... космата точка?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Приятелството след любовта би ме унижило. Настаняването на една силна страст в малко симпатично...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Вярвате ли в прераждането?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти