Facebook – от социална към бизнес мрежа

Защо и как да го ползваме за комерсиални цели

Facebook – от социална към бизнес мрежа

Иронизираме Facebook, както и хората, които сякаш са развили зависимост към него. Шегуваме се, че всички млади момичета присъстват с профилни самоснимки от тоалетната на някоя дискотека, а възрастните дами избягват да показват лицата си и слагат фотографии с бебета или котки. Подиграваме се на широкоразпространените статуси, които оповестяват кой какво е ял на закуска, от колко приятели се е разочаровал преди вечеря, и така нататък.

Факт е обаче, че по-голямата част от критиката, насочена срещу
Facebook, се осъществява не другаде, а в собствената му мрежа. Защото именно това е възможността да достигне до най-широка публика. Съвсем логично, от място за осъществяване на междуличностна комуникация, социалната мрежа бързо се превърна в задължително поле за маркетингови действия на всяка фирма, кауза или популярна личност, която марширува в крак с времето.

Рекламните банери привличат вниманието и правят така, че
Facebook да изглежда като виртуално "Илиянци". Но най-големият рекламен потенциал се крие в менажирането на собствена страница в социалната бизнес мрежа. Умерено и умело. Така че хем да не досаждаме прекалено на аудиторията, хем периодично да привличаме интереса й. Ето три топ правила за това как трябва да се случва успешната ви бизнес комуникация:

Атрактивно заглавие, кратък текст
Както знаем, разтягането на поетични и описателни локуми е останало в миналото, когато хората са обичали да четат и не са били заливани с морета от информация ежедневно. Сега на почит е краткият текст и талантът за създаване на такъв. Според изследвания, постовете с дължина под 250 символа генерират с 60% повече "харесвания" във
Facebook от по-обемните съобщения. Помнете закономерността: колкото повече like-ове събира един статус, снимка или бележка, толкова повече хора ще ги видят.

Картинки, клипчета и цитати
Другата модерна характеристика на нашия съвременен свят е интерактивността. И възрастните са като децата – обичат информацията да им се представя с картинки. И обичат да си споделят забавни и артистично изпълнени филмчета. Следователно, ако създадете такова, публиката сама ще го разпространи – нужно е само малко "сръчкване" от ваша страна. Относно цитатите, колкото и изтъркано да ви се струва някое популярно изказване, имайте предвид, че масата от хора най-вероятно си го харесва.

Взимайте мнения, давайте награди
Страницата във
Facebook ще бъде в пъти по-популярна, ако не се изживява като вестник, а вместо това влезе в ролята на място за обмяна на идеи и коментари. За целта организирайте анкети, още по-добре – с конкурсен елемент в тях. Например, можете да проведете онлайн маркетингово проучване за дизайна на бъдещ продукт. Представете различни варианти, помолете хората да гласуват и да измислят собствени заглавия на харесаната от тях снимка. Стимулирайте ги да разпространяват информацията сред собствените си контакти, като обещаете симпатична награда. Например за най-харесвано заглавие под дизайна, който спечели.

Използвайте въображението си за разнообразяване на съобщенията и различни инициативи във
Facebook. Използвайте и усета си, за да не прекалите с количеството и честотата. Страницата в социалната мрежа не отменя необходимостта от представителен корпоративен сайт, но излиза далеч по-евтина и по-ефективна. Разликата напомня приказката за планината и Мохамед. Докато клиентите що-годе сами решават да посетят един сайт, то може да се разчита, че добре управляваната страница във Facebook така или иначе ще стигне до тях.

12 2
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay