Грижата за кожата като дълбоко свързване със себе си

Грижата за кожата като дълбоко свързване със себе си

Николай Лазаров е вдъхновител и създател на натурална козметика L’ali®, разработена съвместно с експертите в областта на натуралните продукти от Болонския университет и в Лаборатория за натурални продукти в Тулуза, Франция.

Разработката на холистичния бранд отнема близо 4 години и в работата участват независими международни консултанти от България, Швейцария, Португалия, Италия, САЩ и Холандия.

Филантроп по душа, през последните 10 години той участва в редица благотворителни инициативи. Създател и радетел е на социално отговорния тип предприемачество. За него бизнесът е кауза.

Започва пътя на висшето си образование в Московската Академия на икономиката и Правото, но след 2 години на стрес и интензивна градска реалност в 15 милионния мегаполис решава да избере по-екологичния и спокоен живот в България. В България завършва специалността Международни икономически отношения в УНСС, София.

Професионалният му опит включва сферата на инфраструктурното строителство в две от най-големи австрийски строителни компании с проекти в България на обща стойност около 900 миллиона евро, включително до ниво финансов мениджър. Въпреки стабилната кариера в корпоративния свят, постепенно фокусът му се измества към здравословния начин на живот, съобразен както с грижата за човека, така и с грижата за околната среда. Вярва в концепцията, че вниманието към кожата и фокусът към ежедневните ритуали са съществена част от любовта към себе си, което е пряко свързано и с емоционалната интелигентност. 

Задълбочава познанията си главно във връзката на емоциите с тялото и преминава през редица курсове за емоционална интелигентност. Интересите му включват здравословно хранене, спорт на открито, походи в планината, астрология, психология и други холистични и алтернативни практики. 

Грижата за кожата като дълбоко свързване със себе си

Какви са тенденциите, които наблюдаваме по отношение на грижа за кожата?

Една от основните тенденции е, че в последните години се използват все повече натурални продукти и по-екологични опаковки. Проблем е обаче, когато това се прави от козметични фирми само за привличане на клиенти, без реален план и мисъл за природата. Натуралните съставки сами по себе си не са достатъчни. Трябва да се оцени и ефектът на производството им върху околната среда. Замърсяването при производството на натуралната съставка не трябва да е по-голямо от това при производството на нейна синтетична алтернатива. Влагането на био суровина не бива да е самоцел, за да се изпише на етикета. Изборът на опаковки също се изменя - използват се все повече рециклирани материали, стъкло, както и пластмаси, произведени от възобновяеми източници. Но тук отново трябва да се направи по-широка оценка. Например, пластмасата, получена от възобновяеми източници също като конвенционалната се превръща в микропластмаса в природата, така че използването ѝ не намалява замърсяването, ако не се положат повече усилия за повишаване на процента рециклиран материал.Разработихме иновативна система за устойчиво управление на процеса при използването на опаковките +gReusable system ™ https://lalilab.co/bg/greusable. С нея заедно можем да намалим до 70% негативните последствия от производството и използването на опаковки в глобален мащаб, ако всеки от нас направи своята малка крачка, резултатите са грандиозни.

В днешно време опаковките на продуктите са едно от най-важните неща при опазване на околната среда. Как вие като производител се справяте с този проблем?

Ежегодно козметичната индустрия произвежда над 120 милиарда опаковки в световен мащаб и 70% попадат на сметища или околната среда. Притеснително е, че 95% от козметичните опаковки се изхвърлят само след една употреба и само 14% от пластмасата стига до заводите за рециклиране. За сравнение, в зависимост от конкретната държава, близо 80% от стъклените бутилки се събират за рециклиране. За информация  счупеното стъкло се разгражда в природата естествено за 4 000 години.

Имайки предвид тези цифри, ние от L‘ali ® избрахме да потърсим по-добри алтернативи и да използваме пластмасови опаковки, само когато е абсолютно необходимо и да предлагаме продуктите си "голи” (eng:naked), т.е. без напълно излишна картонена опаковка. Залагаме на няколко  неща. Без ненужни опаковки; 91% от продуктите ни нямат вторична картонена опаковка, останалите 9% са три-компонентните ни фреш-продукти за домашно приготвяне; 63% от продуктите ни се предлагат или изцяло в стъкло или имат стъклена разфасовка, като целта е тези опаковки да бъдат върнати обратно при нас и да влязат в системата +gReusable system ™ ; 18% от продуктите ни са с хартиена опаковка. С всеки "naked” продукт, се спестяват близо 340мл вода. 

Представете си резултата, ако всичките 120 млрд. опаковки произведени за 1 година спестят тези 340 мл вода.
Избирайки стъклена вместо пластмасова опаковка, въглеродният отпечатък е намален с до 70%. Пластмасата, която използваме, е рециклируема, за да може да се преработи и използва отново. Картонените кутии и транспортни опаковки  – рециклиран картон. Кутии се използваме само при закупуване на няколко продукта, вместо за всеки да има отделна картонена опаковка. 

Безопасността на стъклените опаковки в кутиите за холистична грижа се гарантира с пълнеж от zero-waste дървени панделки – отпаден продукт от производствения процес на екологични дървени къщи от трупи.  

За вас грижата за тялото е по-скоро и емоционален процес. Обяснете как?

Този емоционален начин включва ли и самите опаковки?Факт е, че навиците и дневната ни рутина са основата, върху която поставяме приоритетите си. Те са олицетворение на това за какво ще намерим време, енергия и пари. Условно могат да бъдат разделени на две - сутрешна и вечерна рутина.  Сутрешната рутина може да бъде определена като етап на ново начало. Необходимо е той да бъде на чисто, даващ енергия и нов фокус. Един студен душ след измивния продукт и малко масажни движения с аромат на деликатни натурални съставки биха повлияли чудесно за добър старт на деня. Ежедневната хидратация и защита от градските замърсявания са част от ритуала сутрин. От друга страна вечер тялото се нуждае от детоксикация в следствие на натрупания стрес и замърсяванията на градската среда. Грижата към себе си включва предоставяне на условия организмът да се възстанови, използвайки естествените си механизми "отвътре-навън". Да изчистим тялото и мислите, да ги подготвим за възстановяването на силите за новия утрешен ден.За тези два ритуала от изключителна важност са изборът на място и спокойна хармонична среда, които да подсилят ефектите силата им. Нежни аромати на натурални продукти в синергия със себе си и природата.

Може да обобщим, че грижата за кожата е време за себе си. Чрез нея си подаряваме нужното внимание и любов. От чисто психологическа гледна точка, смисълът на "любов към себе си"  означава да се приемем такива, каквито сме, да се поставим на правилното място в средата, в която живеем и ни обкръжава по правилния начин. Да поставим личните си граници, да можем да кажем НЕ на другите, ДА на себе си. Но с уважение и толерантност към различията помежду ни. 

Холистичната индивидуална програма, която е заложена в натуралната козметика, която разработихме и предлагаме онлайн, е именно този ритуал - да намериш време, за да се свържеш със себе си. Да наблюдаваш тялото си и нуждите му. Да чуеш радостта или "оплакванията" му. Това е интимен ритуал, който няма общо с посещението при масажист. Това е оставане насаме, в нашето лично пространство - тялото ни. Време за детокс, време за покриване на индивидуалните нужди и грижа за временните несъвършенства, които са резултат и последствие от начина ни на живот. Време за регенерация и възстановяване. Време за дълбоко свързване със себе си и медитация. На чисто физиологично ниво - използването на продуктите е удоволствие и здравословна рутина, която има две цели едновременно - най-подходящата грижа за кожата + съчетана с ароматерапия, която влияе на мозъка, създавайки условия за релакс, антистрес ефект и изработване на добрите "хормони на щастието”. 

Бихте ли направили асоциация между 5-те елемента и козметичните съставки, които вие влагате, както и ритуалът за използването им?

Опаковките на основните ни серии продукти олицетворяват четирите земни стихии – ppFRESH® (огън, земя), и ppDERMO® (въздух, вода). Като олицетворение на силата на Земята, даровете и живота, който ни дава. 

Специализираната ни серия за индивидуални несъвършенства SPECIAL AID® играе ролята на етера и символизира уникалността на всеки един от нас и силата на вътрешния ни Аз, обединител и балансьор на четирите стихии вътре в нас.

3 1
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay