Как да се справите с негативизма на работното място

Как да се справите с негативизма на работното място

Негативизмът на работното място е един от най-големите фактори за ниска производителност. Това отслабва енергията на служителите и в крайна сметка те имат по-малко желание да повишат ефективността си в работата.

Негативизмът предизвиква сериозно безпокойство сред много ръководители на организации, тъй като те се борят да повишат производителността на работната си сила. Ето някои от начините за справяне с проблема на работното място.

Предлагайте повече отговорности. Никой не иска да изостава по отношение на производителността на труда. Всеки служител иска да върши работата си, за да може да постигне целите си и да бъде уважаван на работното си място. Така че, ако им се даде повече отговорности и задачи, чрез които те могат да докажат своите възможности, това може да ги насърчи да работят по-усилено.

Отнасяйте се справедливо с всички. На всяка цена трябва да се избягва фаворитизирането. Всеки служител трябва да се третира еднакво и да му се предоставят същите възможности и отговорности като на другите. Разпределянето на задачи и отговорности съгласно организационните политики трябва да се спазва задължително.

Служителите се чувстват оценени и признати, когато техните мнения и мисли се вземат предвид от ръководителите и мениджърите. Ако на тях не им е позволено да говорят и да изразяват себе си, със сигурност ще забележите огромна доза разочарование при отделен човек или група служители.

Коментирайте с тях важни проблеми. Никой не иска да бъде държан в неведение и да му се спестява важна за организацията информация. Без значение колко хора ще са необходими и имат властта за вземане на решение по даден въпрос, поставете си за цел да изслушате всички. Това не само ще допринесе за поява на нови идеи, но и ще накара служителите ви да се чувстват оценени.

Покажете, че онези които се трудят повече от другите, биват оценени. Системите за награждаване в рамките на организациите са чудесна стратегия за насърчаване на служителите и за повишаване на етиката им. Наградите позволяват на служителите да работят по-усилено, за да се стремят към награда.

Винаги се доверявайте на служителите си. Доверието е много важен аспект и в личния, и в професионалния план. Следователно ръководителите и висшите служители на работното място трябва да създадат безопасна и здравословна среда, в която всички да си имат доверие. На място, където се работи с честност и доверие, служител рядко би нарушил фирмените политики и правила. Освен това се създава приятелска среда, която е важна за екипните и работни настроения.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay