Знаете ли какво означават буквите в името IKEA? Или какво вдъхновило създателя на логото на Android? И ние не знаехме.
Ето какви са историите на имената и логата на световноизвестните марки:
1. Pepsi
Според Дейвис Брадам, създателят на Pepsi, напитката му, приготвена от захар, вода, карамел, лимоново масло и индийско орехче, стимулира процеса на храносмилане. Ето защо той измисля името Pepsi, основаващо се на световната диспепсия, което е термин, който е всеобхватен за всички храносмилателни разстройства.
За повече от 100 години от съществуването си логото се променя многократно. Днес това е кръг от сини и червени половинки, разделени с бяла вълнообразна линия. Интересното е, че компанията трябвало да плати повече от 1 милион долара за това лого. Според създателите, то препраща към магнитното поле на земята, теоремата на Питагор и теорията за златното съотношение. Но позоваването на националния флаг на САЩ е далеч по-очевидно.
2. Chupa Chups
Енрик Бернат забелязал, че родителите често се карат на децата си, когато ръцете им са изцапани с шоколад и други неща, които са яли. Затова решава да продава бонбони на клечки или близалки. И тази проста, но гениална идея го направила богат.
Името на бонбоните идва от испанския глагол, chupar или смуча, на български. Но логото е далеч по-интересно: Салвадор Дали го нарисувал, защото Бернат го помолил. Художникът предложил да нарисува лайка, а цветовете са вдъхновени от испанския флаг. Формата на логото е такава с причина: картинката не е отстрани, а отгоре на близалките, а лайката е най-добрата част. По-късно логото е било променено малко, но като цяло видът остава същият.
3. Asus
Малко хора знаят това, но името на тази тайванска компания има много интересна история. Oснователите искали да го кръстят на коня с крила, известен като Пегас. Но по-късно решават да се отърват от първите 3 букви, за да направят компанията си първа в телефонния указател.
4. IKEA
Повечето от продуктите в този магазин са кръстени с трудно изговарящи се шведски думи, но името на компанията е много различно. Създателят на компанията Ингвар Кампрад измисля акронима, използвайки първите букви от името си и името на фермата Elmtaryd в Агунарид, където е роден.
Логото е доста просто и е вдъхновено от цветовете на шведския флаг.
5. Android
Основателят на компанията Анди Рубин бил наричан "андроид" заради това, че много обича роботи. Затова, когато започнал работа по собствената си операционна система, той избрал това име за нея.
Логото на Android е проектирано от Ирина Блок. Тя искала да изобрази робот, но някак не се получавало по начина, по който искала. Смешното е, че картинките на мъж и жена на вратите на тоалетните, й помогнали да има идея какво иска. Това е произходът на зеленото човече с антени на главата.
6. Starbucks
Името на известната верига кафе е измислено от собствениците почти случайно. Те се събрали една вечер и започнали да измислят думи, които започват със "st" - те смятали, че тези 2 букви звучат много добре. Тогава някой намерил стара карта за минно дело и намерил град Старбо. След това приятелите си спомнили за един от героите на Moby Dick, Starbuck. Така се появило името на емблематичната компания за кафе.
Но защо на логото има морска сирена? Това е препратка към книгата. Starbuck от романа бил помощник на кораб. Създателите решили да продължат с морската тематика, като избрали за свое лого русалка от древногръцката митология.
7. Instagram
Основателят на приложението Кевин Систръм се интересувал от фотография, преди да създаде Instagram. Той наистина обичал моментите снимки, направени от Polaroid, например. От тук идва думата "instant". Освен това тъй като снимките могат да бъдат изпращани като съобщения, оттам идва комбинацията от моментална и телеграма и се получава Instagram.
Логото на компанията от своя страна било вдъхновено от името: леко променена снимка на ретро камерата Polaroid OneStep.
8. Unilever
Тази световноизвестна организация комбинира продуктите на повече от 400 марки. Предполага се, че логото на такава огромна компания е универсално, лесно за разбиране и разпознаваемо. Както се оказа, всяко U има свое значение. Например, растението символизира факта, че компанията се опитва да спаси околната среда, а вълните показват чистота и свежест.
Станете част от Jenite.bg във Facebook!
2 | 0 |