Хората работят средно по 40 часа седмично. Замисляли ли сте се колко от тези 2400 минути са употребени пълноценно? Навярно повечето от вас се чувстват най-продуктивни рано сутрин или в следобедните часове. Но по ред физиологически съображения, всички в някаква степен сме жертви на досадната сънливост, застигащата ни непосредствено след обедното похапване. Тогава и най-големият работохолик не е в състояние да се справи успешно със задълженията си.
За съжаление, това е само един от многото примери, които ни пречат да превъзмогнем непродуктивните моменти на работното място. Днес държим да ви запознаем с 6 лесни стъпки, които ще повлияят положително на работоспособността ви, без да се чувствате под ежедневно напрежение.
1. Работете с настроение
Ако започнете деня си с усмивка, шансът да свършите със задачите си навреме и качествено е много по-висок, отколкото ако подхванете задачките си намусени.
Много изследвания доказват, че когато сме щастливи, работата ни върви с лекота и като цяло ни прави по-успешни в професията. Това обяснява и простичкото желание на всеки работещ човек да попадне на "свестни” колеги. Добрите взаимоотношения с екипа са един от водещите фактори за добро настроение, а оттук - и за по-ефикасно представяне на работното място. Затова вместо да губите време в размисли как най-правилно да разпределите и изпълните ангажиментие си в офиса, се научете как да владеете настроението си.
2. Не отваряйте електронната си поща сутрин
В днешно време, вследствие на техническия прогрес, става все по-трудно да кажем, че сами планираме деня и разпределяме приоритетите си. Ако не искате още с първата глътка кафе да имате пред очите си 4-5 поставени дистанционно задачи, се абстрахирайте от желанието да хвърляте дори и бегъл поглед на електронната си поща сутрин.
Както ви посъветвахме преди седмица, отварянето ѝ за "Добро утро” или за "Лека нощ” е един от навиците, с които да се разделите на работното място - не само защото ви губи ценно време, но и защото сам по себе си е вреден. Официално е доказано, че постоянното писане и четене на имейли влияе върху психиката негативно. Подобни дейности стресират и в голяма степепен манипулират. Освен това учените предупреждават, че преглеждането на електронните писма е толкова пристрастяващо, колкото и употребата на някои алкохолни и тютюневи изделия.
3. Не се стремете да влагате цялата си енергия в изпълнението на дадена задача, преди да сте си задали въпроса дали тя си заслужава изобщо да бъде изпълнена
Това, че влагате неимоверно старание в някоя работна задача, възложена ви "отгоре”, съвсем не означава, че ѝ придавате по-голяма стойност.
В опитите да повишат продуктивността на служителите си, мениджърите често залагат на обучение за по-висококачествено и бързо изпълнение на задълженията. Те не осъзнават, че подобни изисквания допринасят за редица проблеми, свързани с правилното управление на времето и с функционирането на екипа въобще. Затова най-простият съвет, който ние бихме дали, е да приоритизирате ангажиментите си и да се захванете единствено с онези, които имат първостепенно значение за работата и развитието ви.
4. Да се фокусирате върху задълженията си означава да елиминирате всички разсейващи ви фактори
Колкото лесно, толкова и трудно е да се работи с наличието на всички технологични иновации и предлаганите от тях услуги. Целта е да съумеете да се абстрахирате от тяхното влияние (особено от това на социалните мрежи!) и да се съсредоточите върху предварително определените приоритети.
Изпитвате затруднения да се концентрирате на работното място? Тогава опитайте следната стратегия: въпреки всички указания да не носите работата си у дома и с позволението на шефа, може да поработите първите 1-2 часа от вкъщи вместо от офиса. Шансът някой да ви обезпокои, е много по-малък, а и работейки в зоната на комфорта, ще ви донесе много по-голямо удовлетворение и добро настроение.
5. Нахвърляйте задачите си за деня поне ден по-рано
Вие сте от хората, които обичат да поемат рискове? В това няма нищо лошо, но работната среда не е мястото за експериментиране - особено ако от вас зависи функционирането на цял еикип или фирма.
Не подлагайте паметта си на тест като се стремите да не забравяте някой важен ангажимент. Вместо това в края на работния ден си нахвърлете върху лист хартия най-важните задачи за следващия. Изследвания показват, че хора, които си водят подобен "дневник”, в много по-висока степен са в състояние да се насладят на вечерта. Те не са измъчвани от мисли като: "Дали не забравих да свърша още нещо днес?”
6. Изгответе си собствен план на работа
Продуктивните хора си изготвят рутина на работното място. Съставянето на система на работа е много по-добро решение от това да разчитате единствено на самодисциплината си. Старайте се да извършвате всички поставени задачи в определен ред и време - точно както правите с ежедневните си задължения у дома. Създайте си ритуали, които да инициират започването или завършека на работния ден, например: няколко минути преди да си тръгнете от офиса изгасете компютъра си, подредете и почистете бюрото си, нахвърляйте най-важните си задачки за следващия ден.
Не пропускайте да прочетете и други съвети за работното място Jenite.bg във Facebook.
4 | 1 |