Още преди седмица на фен страницата ни във фейсбук излезе това съобщение:
"Очаквайте: Нови Facebook страници
На 30 март 2012 г. всички страници във Facebook ще получат нов дизайн. Прегледайте предварително своята страница сега, за да видите как изглежда и за да пробвате новите функции.”
Този надпис, информиращ за нововъведение, малко ни стресна. Ами ако не се справим с тези страници? Въпросите, които изникнаха в съзнанието ни първоначално, бяха много. И все свързани със страха от новото, непознатото, онова, което изисква усилия, за да свикнем с него. А беше време, когато чакахме с нетърпение Timeline за личните ни Facebook профили! Някои харесаха новата придобивка и веднага се възползваха от нея, други – поизчакаха, поизчакаха и... не успяха да се сработят с нея.
И ако за обикновените Facebook потребители тази промяна беше толкова важна, какво да кажат PR и маркетинг специалистите, за които социалните мрежи станаха задължителна част от тяхната работа? Ето, че вече и Facebook страниците имат Timeline. Паметната дата е 29 февруари 2012 година.
Сега идва въпросът: Ще помогне или ще усложни работата на PR и маркетинг специалистите тази промяна? Ако е вярно, че една от задачите на тези професионалисти е да разказват истории, то няма по-добра възможност от това.
Timeline е идеалната възможност да представите вашата компания и да разкажете нейната история. Така ще се доближите до съзнанието на своите потенциални потребители. Вече няма да говорите с тях като бранд, а като фирма със силно изявен човешки фактор. Ето с какво новият вид на Facebook страницата ще помогне:
- можете да проследите историята на компанията/организацията/марката/ личността;
- можете да го направите и в снимки;
- начална страница вече дава възможност за голямо изображение - така наречената "заглавната корица”, а не само за фирмено лого. Важното тук е, че тази снимка е публична и може да се види от всички. Добре да експериментирате с нея и да разберете, коя се харесва най-много от вашите фенове;
- останалите снимки също са на по-видно място;
- марките имат пълен контрол над снимките - кои и как се показват;
и още възможности, които всеки сам ще открие за себе си...
Timeline на фирмените Facebook страници също ще помогне на администраторите. Те ще могат да се свързват лично със феновете чрез съобщения, а новият административен панел ще им позволи да реагират по-бързо на постовете и коментарите. Също така, администраторите ще виждат всички свои постове на едно място и дори ще имат силата да спират времето - постовете, които считаме за интересни, важни или просто искаме да се виждат по-дълго могат да бъдат задържани в горната част на стената до 7 дни.
До тук Timeline има само положителни страни за работата PR и маркетинг специалистите. Остава само те и администраторите на Facebook страниците да започнат усилена работа с новата функция. Тя ще бъде автоматично въведена за всички от 30 март 2012 година, така че ни остава още малко време за адаптиране.
Още за онлайн предизвикателствата пред PR професията можете да научите от първото издание на семинар "PR Guru” - едно събитие за PR специалисти. Семинарът ще се проведе на 5 април 2012 година в Интерпред СТЦ, София с медийното партньорство на Jenite.bg.
"PR Guru” ще бъде посветен на тенденциите и добрите практики в PR професията у нас. За повече информация посетете сайта на събитието. Организатор на събитието е фирма Web and Events Ltd.
5 | 0 |