Последни проучвания извършени от учените доказват колко вредни и опасни за здравето могат да бъдат обичайните проблеми на работното място.
Заключението на изследователите е, че:
"Стресът е също толкова опасен, колкото и пасивното пушене и нанася необратими проблеми върху здравословното състояние на човек."
Покачената натовареност и сроковете, които притискат служителите могат да намалят тяхната ефективност и в същото време да намали имунитета им, което да доведе до чести вирусни заболявания, склонност към депресии, пасивно или агресивно поведение.
Усещането за безизходица и липсата на адекватна алтернатива допълнително води до усложняване на ситуацията. Това, което обаче трябва задължително да направите е да вземете нещата в свои ръце и да се противопоставите на стреса, ако искате да се радвате на отлично здраве и успешна кариера.
Предлагаме ви три добри съвета от психолога и треньор на практиката "Как да контролираме стреса?” Тина Льофстрьом, публикувани в Aftonbladet/Wellness.
1.Поемете инициатива
Седнете и напишете на лист хартия всичко, което ви безпокои и създава напрежение. Опишете и детайлите, които ви създават чувство на стрес като не се съобразявате, кой, как би приел мислите ви. След като сте определили проблема или проблемите, имате две възможности: първата е да приемете ситуацията и да не позволявате проблемите да ви вредят, другата е да говорите с вашия пряк началник за нещата, които в крайна сметка не зависят само от вас.
2. Изяснявайте отношенията си на мига
Преглътнатата обида ви разболява! Така че, ако имате проблеми в отношенията си с колега или началник – поставете ясно, точно, спокойно това което мислите и чувствате. Не позволявайте да сте разяждани от обстоятелствата, само защото се страхувате да кажете на глас какво мислите.
3. Не забравяйте да направите пауза
Отпуск или болничен ще ви даде шанс да се отпуснете и погрижите за здравето си, особено ако страдате от хронична умора. Забийте спирачки на ангажиментите и се огледайте. Сменете заниманията си и се съсредоточете върху изясняване и разрешаване на проблемите далеч от службата, като мислите рационално, а не емоционално!
Шведският психолог Тина Льофстрьом съветва също така, че е важно човек да си спомни, защо е започнал работа на мястото, на което сега има проблеми, защото именно мотивацията е движещата сила, която ще ви накара да се чувствате удовлетворени и щастливи, всеки път когато тръгнете към офиса.
2 | 0 |