Вероятно ви се е случвало да сте изморени от работа и просто да искате да вземете една опаковка яйца и едно мляко и да се приберете. Но тези продукти се намират в дъното на магазина. Всички сме се чудили на привидно хаотичното подреждане на стоките в големите магазини, но истината е, че въобще не е хаотично, а е направено с цел- да се увеличат продажбите.
Ето няколко трика на супермаркетите, с които ни манипулират да изхарчим повече пари:
1. Объркване на клиентите нарочно
Замисляли ли сте се защо продуктите, които обикновено се купуват заедно, не се поставят по-близо един до друг? Това е така, защото супермаркетите искат да ги потърсите, като се разхождате из магазина с надеждата, че ще се отдадете на импулсивни покупки, когато минавате покрай други продукти.
2. Трикът с цената
Всеки път, когато видите продукт на цена от 1,99 лева или 399,99 лева, магазинът се опитва да ви накара да мислите, че цената е по-близо до по-малкото кръгло число и че спестявате пари. Оказва се, че тази тактика работи наистина.
3. Продуктите с висока печалба се поставят на нивото на очите
Магазините поставят скъпите стоки на нивото на очите и на лесно достъпни места. И обратното, по-евтините продукти се поставят на по-трудно достъпни места. Същият трик се използва и за децата- поставят скъпи продукти на нивото на очите на децата, за да поискат да им ги купите.
4. Количките за пазаруване са огромни с причина
Проучване установи, че удвояването на размера на количката за пазаруване води до това, че клиентите купуват с 40% повече. Това е причината през годините техният размер да се увеличава.
5. Музиката влияе на пазаруването
Изследване, публикувано в списанието Procedia Economics and Finance, установи, че приятната музика на фон увеличава шансовете купувачът да похарчи повече време и пари в магазина. Супермаркетите също предпочитат да пускат музика с бавен ритъм, за да се почувствате по-спокойни и да се движите бавно. Проучванията установяват, че придвижването с по-бавни темпове кара клиентите да правят 29% повече покупки.
6. Поставяне на млечни продукти и яйца далеч от входа
Млечните продукти и яйцата са 2 от най-популярните категории за хранителни стоки и винаги са разположени далеч от входа на магазина. Това е така, защото магазинът иска да преминете и покрай няколко други неща, дори ако просто сте дошли да купите само яйца, защото може да видите нещо изгодно и да си го купите.
7. Игра с нашите сетива
Миризмата на прясно изпечен хляб и други вкусни хранителни продукти ви кара да се чувствате гладни. Това ви изкушава да купувате повече храна, отколкото бихте купили иначе. Също така, пресните плодове и зеленчуците обикновено се слагат близо до входа. Живите им цветове, съчетани с миризмата, ни принуждават да направим някои импулсивни покупки.
8. Стесняване на пътеките покрай касите
Мястото за минаване покрай касите е тясно с цел: ако докато разтоварвате покупките си осъзнаете, че сте взели нещо ненужно, да ви бъде по-трудно да го върнете.
9. Малки плочки на пода
Малките плочки карат количката ви да издава странни звуци и да се тресе, което ви кара да намалите темпото, а както вече казахме- по-бавен ход = повече покупки.
Станете част от Jenite.bg във Facebook!
6 | 1 |