9 манипулации за пазаруване, които ни карат да харчим повече пари

9 манипулации за пазаруване, които ни карат да харчим повече пари

Вероятно ви се е случвало да сте изморени от работа и просто да искате да вземете една опаковка яйца и едно мляко и да се приберете. Но тези продукти се намират в дъното на магазина. Всички сме се чудили на привидно хаотичното подреждане на стоките в големите магазини, но истината е, че въобще не е хаотично, а е направено с цел- да се увеличат продажбите.

Ето няколко трика на супермаркетите, с които ни манипулират да изхарчим повече пари:

1. Объркване на клиентите нарочно

Замисляли ли сте се защо продуктите, които обикновено се купуват заедно, не се поставят по-близо един до друг? Това е така, защото супермаркетите искат да ги потърсите, като се разхождате из магазина с надеждата, че ще се отдадете на импулсивни покупки, когато минавате покрай други продукти.

2. Трикът с цената

Всеки път, когато видите продукт на цена от 1,99 лева или 399,99 лева, магазинът се опитва да ви накара да мислите, че цената е по-близо до по-малкото кръгло число и че спестявате пари. Оказва се, че тази тактика работи наистина. 

3. Продуктите с висока печалба се поставят на нивото на очите

Магазините поставят скъпите стоки на нивото на очите и на лесно достъпни места. И обратното, по-евтините продукти се поставят на по-трудно достъпни места. Същият трик се използва и за децата- поставят скъпи продукти на нивото на очите на децата, за да поискат да им ги купите.

4. Количките за пазаруване са огромни с причина

Проучване установи, че удвояването на размера на количката за пазаруване води до това, че клиентите купуват с 40% повече. Това е причината през годините техният размер да се увеличава. 

5. Музиката влияе на пазаруването

Изследване, публикувано в списанието Procedia Economics and Finance, установи, че приятната музика на фон увеличава шансовете купувачът да похарчи повече време и пари в магазина. Супермаркетите също предпочитат да пускат музика с бавен ритъм, за да се почувствате по-спокойни и да се движите бавно. Проучванията установяват, че придвижването с по-бавни темпове кара клиентите да правят 29% повече покупки.

6. Поставяне на млечни продукти и яйца далеч от входа

Млечните продукти и яйцата са 2 от най-популярните категории за хранителни стоки и винаги са разположени далеч от входа на магазина. Това е така, защото магазинът иска да преминете и покрай няколко други неща, дори ако просто сте дошли да купите само яйца, защото може да видите нещо изгодно и да си го купите.

7. Игра с нашите сетива

Миризмата на прясно изпечен хляб и други вкусни хранителни продукти ви кара да се чувствате гладни. Това ви изкушава да купувате повече храна, отколкото бихте купили иначе. Също така, пресните плодове и зеленчуците обикновено се слагат близо до входа. Живите им цветове, съчетани с миризмата, ни принуждават да направим някои импулсивни покупки.

8. Стесняване на пътеките покрай касите

Мястото за минаване покрай касите е тясно с цел: ако докато разтоварвате покупките си осъзнаете, че сте взели нещо ненужно, да ви бъде по-трудно да го върнете.

9. Малки плочки на пода

Малките плочки карат количката ви да издава странни звуци и да се тресе, което ви кара да намалите темпото, а както вече казахме- по-бавен ход = повече покупки.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!


6 1
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay