Огледайте се и забележете какво виждате. В най-честия случай ще бъде рекламно послание, запазено лого или вид продукт, който ще ви се набие на очи със своите уникални качества. Но всички тези рекламни стратегии и опити за продажба са преходни. Брандовете често лавират през различни подходи, търсейки златната среда, в която да привлекат клиентите си. На фона на тази действителност, вечната реклама звучи като съвсем утопична и далечна идея. Тя си има своя срок на годност, който най-често не трае повече от няколко години.
Една нова и нетипична практика обаче може да удължи осезаемо срока ѝ от няколко години, рекламата може да "живее” с продължителността на един човешки живот. Тази тенденция дава възможността истински хора да продават части от тялото си на рекламодателите, като последните могат да използват тази площ като рекламна.
Последният реален пример за това е германецът Уве Трьошел, който предизвика бум в медиите в началото на този месец. Смелият мъж предложи своето лице за продажба, като го раздели на рекламни зони. Татуировка на челото на Уве струва 50 000 евро, на едната от бузите му - 20 000 евро, а зоната под брадичката е скромните 5 000 евро. Ако някой рекламодател пожелае да притежава цялото лице на германеца, ще трябва да му плати 100 000 евро. Като бонус към предложението, Уве Трьошел уверява, че въобще не се интересува какъв продукт ще рекламира с външния си вид.
Макар тепърва да започва да набира популярност, тази практика не е съвсем нова на Запад. Историята помни случая на американката Каролин Смит, която продаде челото си през 2005 година на казиното Golden Palace срещу сумата от 15 000 долара. В замяна тя получи на челото си татуировка с логото на компанията.
"Живея само веднъж, а смисълът на живота ми е моят син. Затова приемам татуировката на челото си като малка крачка към по-добър живот за него.”, разказва тогава Смит.
Интересен е и коментарът на маркетинг директорите на казиното. Още през 2005 година те предвещават: "Този тип реклама тепърва ще се превърне в хит. Това е идеалният начин да привличаш внимание към своята марка непрестанно, всяка секунда, всеки ден. Мечтата на всеки рекламодател.”
За новия доходоносен бизнес са разбрали и студентите от Кеймбридж Ед Мойзи и Рос Харпър. Те също предлагат лицата си с рекламни цели, но за краткосрочен предиод от време. Момчетата са превърнали начинанието в истински бизнес, създавайки си сайт, чрез който да привличат клиенти. На него можем да видим и календар, в който са описани дните, в които рекламните им лица са вече ангажирани.
"Това е нашият начин да изплащаме студентския си кредит. След като се дипломират, младите хора започват да се занимават с неща, които не ги вълнуват. Всички са притиснати от липсата на пари. Ние обаче създадохме своя доходоносен бизнес и за сега всичко върви по план.”, разказват пред DailyMail момчетата.
Тенденцията си проправя път и на Изток. Миналата година Олеся Кириенко се превърна в първата рускиня, осмелила се да продаде част от тялото си за реклама. Дамата получи 10 000 рубли от местна компания, която татуира логото си върху гърба ѝ.
С всички тези примери от действителността, която споделяме, няма как да не се зачудим, дали скоро няма да пишем и за първия българин, дръзнал да експериментира с тялото си. Не липсват смелчаги и на родна почва, въпрос на време е някой дързък рекламодател да ги впечатли.
8 | 0 |