1977 година. На Международното изложение на кожени изделия "Мипел" в Милано се срещат Миуча Прада - изтънчена госпожица, наследница на кожарски магазин, и Патрицио Бертели - амбициозен предприемач, производител на чанти. Причината за съдбовната среща е онова, което и занапред ще свързва двамата, а именно - страстта към модата. С това интригуващо събитие започва повествованието в книгата "В света на "Прада" от издателство Colibri.
От първоначалното впечатление, когато тя си мисли "колко е арогантен", а той си казва "как си го проси" (и двамата са прави), се заражда странната и специална алхимия на една двойка, която ще напише важна страница в историята на модата. Това е среща между двама души, всеки от които се отличава с интелигентност, изключителен усет към красивото и завиден нюх, дължащ се отчасти и на факта, че той и тя имат възголемички носове.
Двамата са амбициозни млади хора, всеки от които върви уверено по пътя, който е избрал да следва. Когато за пръв път приковават поглед един в друг, дори не могат да си представят, че арогантността и самочувствието, което и двамата долавят един в друг, няма да бъде пречка в бъдещите им отношения.
Историята на модната марка започва с отварянето на първия магазин "Братя Прада” от Марио Прада и брат му - Мартино, през 1913 година. 44 години по-късно Миуча Прада и Патрицио Бертели тръгват заедно по пътя на професионалното и личното развитие, като създават един от най-известните брандове в света. Тя става творчески директор в модната къща, а съпругът й изпълнява функциите на главен мениджър.
Историята е написана така, че когато отворите книгата и зачетете първата страница, да не ви се иска да я оставите дори за миг. Преминавате на следващите страници, "поглъщате” всяка една буква на един дъх и разбирате, че това не е просто биография на две личности, които изграждат една модна компания. В нея са засегнати сложните взаимоотношения между обикновени хора, личните трепети и сърдечните радости на едно цяло семейство.
Във "В света на "Прада" се преплитат документалният разказ, историята, показана в снимки, и повествованието. Трите елемента образуват сложна, но успешна симбиоза, благодарение на която Джан Луиджи Паракини успява да пресъздаде по възможно най-добрия начин пленителната история около създаването на италианската модна къща "Прада”.
Джан Луиджи Паракини е моден редактор на вечния италиански вестник "Кориере дела Сера". Писателят отразява капризния свят на модата във вестника в продължение на повече от едно десетилетие. Той прониква уверено в света на "Прада" и нейния лабиринт от сполуки и несполуки. С усета на ценител и с опитното око на наблюдател той разкрива многообразните й превъплъщения, които очароват или разочароват, но никога не предизвикват равнодушие.
Ако тази статия ви е харесала и искате да следите останалите материали от "Четиво за плажа", станете част от страницата на Jenite.bg във Facebook!
3 | 0 |