Всички рекламисти знаят прословутото изказване на Чарлз Ревсън – основателят на Revlon. "Във фабриките си произвеждаме гримове, в магазините продаваме надежди!" Лошото е, че потребителите на тези надежди прекалено често се оказват излъгани. А потребителите – това сме ние. Но ако през 30-те години на миналия век маркетинговата концепция на Ревсън е звучала като откриване на топлата вода, то днешните хора отдавна са станали резистентни, дори алергични, към тоновете рекламни послания, с които биват облъчвани ежедневно.
Светът на модата търпи все повече критики относно нереалистичните представи, които лансира. Все по-често му се налага да отговаря на неудобни въпроси. Ако дрехите и продуктите, които ни предлагате, са подходящи за нас, защо ни ги показвате върху модели, съвсем различни от средностатистическата жена? Oкей, тези дънки, роклички, жартиери стоят добре върху тялото на манекенката, но моите форми не са като нейните. По дяволите, аз имам форми! Какво се опитвате да ми кажете – че само ако приличам на скелет, тогава ще бъда красива?
Или пък мазилата. Една тийнейджърка гледа реклама за лосион против пъпки, от билборда ѝ се усмихва любимата ѝ певица, но певицата, за разлика от тийнейджърката, така или иначе няма акне. След години тийнейджърката вече е на средна възраст и тревогите ѝ са се изместили – от акнето към бръчките. Несъответствието обаче остава същото. Голяма част от кремовете против бръчки се рекламират от лица, по които няма бразди. И това, както се досещате, не е от крема. Просто те са все още млади. Или пък са се възползвали от услугите на вездесъщия ботокс.
А ние харесваме естественото, уважаваме здравето си и ще се радваме, ако продуктите, които ни интересуват, ни се представят от истински жени. Досущ като нас. Които се хранят, качват по някое килце тук-там, имат "неблагоразумието" да остаряват и да се гордеят с това. Позволяват на усмивката си да грее дори, когато някой им казва, че много смях води до бръчки.
Разбира се, основната цел на модната индустрия е комерсиалната. И след като котешките пътечки се оказват замеряни с толкова критика и обществено недоволство, компаниите най-после започнаха да поддават. Вече сме ви разказвали за обемистата красота на Луси Мур, която е апетитен модел на бельо. Говорили сме и за други "жени и половина". А днес решихме да ви представим някои от най-известните модели, които вече са прехвърлили 40-те, но продължават да будат възхищение с мъдрата си красота. Най вече, защото не се опитват да скрият годините, а се гордеят с натрупания опит и бръчиците от смях. Някои от тези жени дори не си правят труда да боядисват сивите си коси. Мъдрият цвят така им отива!
В нашата галерия можете да ги разгледате, а също и да прочетете по нещо за тях. Нека това ни послужи за вдъхновение: да забравим самосъжалителните мисли, че пълноценният живот приключва с навършването на 40. И да настояваме пред модния свят за достойно място, отредено на реалната красота.
18 | 1 |