Всеки ден поне един човек отпива глътка кафе, поема дълбоко въздух и се решава на важната стъпка да скъса окончателно с безмилостния корпоративен свят и да инвестира всичко в ново начинание.
Катализаторът на този дремещ у много хора импулс може да е добра идея, добра възможност или просто крещяща нужда от промяна.
Във всеки случай, да работите за себе си може да е също толкова натоварващо, колкото и това да гоните график и крайни срокове в една компания.
Ако и вие искате да направите тази важна крачка, експертите от Forbes дават няколко полезни съвета, които ще ви ориентират. Споделя ги Дебора Якобс – бизнесдама, която има 23-годишен опит зад гърба си.
Дебора и нейният съпруг хитро са превърнали горния етаж на семейната къща в два офиса. Това им позволява умело да съчетават работата с грижите към детето си.
"Той работи в кабинета си, разположен в предната част на къщата, а аз в моя, от другата страна на коридора. Вратите на офисите ни обикновено са затворени и всеки от нас почуква, преди да прекъсне работата на другия. Единствената ни почивка е тази, в която обядваме с детето си”, разказва Дебора.
Предприемчивата дама добавя, че в една работна среда, в която всеки сам определя работното си време, двамата съпрузи всъщност са си създали стриктна рутина, която не престъпват.
Именно дисциплината им впечатлява техните познати. Много от тях се обръщат към семейство Якобс за съвет как сами да се отдадат на собствен бизнес и да останат толкова концентрирани в него, колкото биха били, ако имат край себе си шеф.
Ето какво съветва Дебора Якобс:
Балансирайте началния си капитал
Когато пресмятате каква начална сума ще ви е необходима, за да финансирате новия си бизнес, никога не забравяйте да оставите резерв за забавени плащания.
Докато кредиторите ви настояват за своевременни вноски, клиентите ви невинаги са толкова стриктни, обяснява Дебора. Дори да издавате фактури със срок от 30, 60 или 90 дни, обикновено плащанията не идват в тези рамки.
А налагането на такса за просрочване, обикновено създава напрежение в бизнес отношенията.
Затова трябва да сведете до минимум висящите плащания, използвайки предварително изчислен финансов буфер. Той трябва да покрие належащите ви разходи за срок от 6 месеца или 1 година.
Заложете на това, в което сте най-добри
Водени от желанието си да са начело на компания, много предприемачи, които напускат работа, за да започнат свой бизнес, допускат една изтъркана грешка – влагат всичките си спестявания, като купуват чужд бизнес или франчайз.
Не че това не е опция. Но преди да пристъпите към нея, погледнете към собствения си опит. Вложете в умения, които вече имате, дори и да сте ги придобили, работейки за някой друг. Използвайте също стари контакти и партньорства, на които да се опрете, тръгвайки по новия път.
Тук експертът добавя уговорката все пак да не се ангажирате с дългосрочни вложения. Ако например инвестирате в свое хоби, нямате гаранцията, че то ще бъде толкова доходоносно, колкото ви се иска.
За да разберете кои са и другите съвети на Дебора Якобс, прочетете целия материал в Econ.bg.
3 | 0 |