Революционерите на D-Lifestyle Concept

Бъдещето на младите творци е в техните ръце

Нещо ново и интересно се случва в България. Явление, непознато по нашите земи. Появяват се хора, за които изкуството е повече от възприятие. То е цел, то е същността им, то е целият им живот.

Лицата зад D-Lifestyle са Емануела Маркова и Александър Давидович. Събират се някъде между Париж и София, за да дойдат тук и дa вдъхнат така нужния ентусиазъм на младите творци.

Тя е "Маркова", но не само по фамилия. Той е Давидович и съчетава в себе си руските корени с френския блясък. Те не се взимат на сериозно и държат това да бъде ясно. За тях говорят действията им, не думите.

Запознайте се с революционерите, тепърва завладяващи българската сцена на изкуството.

Защо създадохте D-Lifestyle? Разкажете ни за концепцията на студиото.Революционерите на D-Lifestyle Concept
Емануела Маркова: Създадохме го преди около година, защото искахме да започнем нещо ново и необходимо в България. От гледна точка на мода, концепцията, на която се гради студиото, е мениджмънт на дизайнери от България и чужбина. Имаме втора база в Париж и всъщност работим по идеята за възможността да представяме български автори там.

Александър Давидович: Засега работим по чуждестранни имена и проекти, но целта ни е да представяме и български автори в чужбина.

Емануела Маркова: За тази цел ние менажираме определени дизайнери или създаваме марка за дизайнер, като му помагаме да я развие по възможно най-добрия, дълготраен начин. Искаме хората да ни разпознават чрез марките и творците, с които работим, чрез събитията, които организираме. Не искаме да насаждаме логото си, без да е ясно какво има зад него.

Oбучаваме дизайнерите паралелно с изграждането на бранда им. Учим ги как да се държат, как да оформят себе си като една персона, която е част от модния подиум и готова да покори света.

D-Lifestyle не се занимава само с мода. Проектите са от всякакво естество. Освен с дизайнери, работим с всеки бизнес сегмент, който се нуждае от иновативно представяне. Искаме да направим съвместен ход напред с творци от всякаква област.

Вие изграждате имидж на дизайнера, не само на марката?
Емануела Маркова: Дизайнерът е част от марката. Той е лицето на нашата работа. Когато правим фотосесия за дизайнер, не се опитваме да експозираме дрехите му като неодушевени предмети. Идеята е той да бъде тази фотосесия, когато утре се покаже някъде. Начинът, по който е представена работата му, трябва да съответства на неговата комплексна личност, която той предава на изделията си.

Как се свързвате с дизайнерите?
Емануела Маркова: Някои откриваме ние. Следим блогове, чуваме за тях. Но главно те ни откриват.

Какво очаквате в замяна на работата си?
Емануела Маркова: Очакваме хъс и амбиция, които да покажем на света като лицето на новото поколение в България. Очакваме те да бъдат революционери.

Вие създавате история.Революционерите на D-Lifestyle Concept
Емануела Маркова: Вярваме, че тук може да се създава. Ние не я правим сами, а с невероятните личности, с които работим. Тук наистина може да стане революция. Ние сме девствено име на картата, екзотични сме.

Липсва ли ви чужбина? Или вие постоянно пътувате?
Емануела Маркова: Париж е навсякъде. Париж е много много преекспонирано клише в съзнанията ни. Той има всички достойнства и заслужава всичкото внимание и възхищение, което му се придава, защото целият град се труди много, за да поддържа блясъка си. Но въпреки това има нещо, което е изгубено завинаги там. Париж е ветеран, ние търсим "the next big thing".

Възможно ли е и ние да си имаме Седмица на модата?
Александър Давидович: Седмицата на модата най-вероятно няма да дойде скоро в България. Тя се случва в големите градове като Токио, Лондон, Ню Йорк, Милано, Париж и то заради изискванията за самото събитие - инфраструктура, летища, брой жители на града, начина, по който са оформени хората, заради техния поглед върху света и имиджа, който те създават за града си. София има своите модни ревюта, София има богата култура, но не заради модата няма такава седмица тук. Тъжно е, че причината е миналото. В продължение на години България e била в застой и все още е по някакъв начин... някъде.

Емануела Маркова: Точно така. Има огромна ниша и жажда в света на модата за нови пейзажи и нови любопитни дестинации. Не бива да забравяме, че Седмицата на модата е преди всичко бизнес, който ще се разгърне, само ако вижда сигурна възможност за печалба и престиж.
Това е все едно да питаме дали ще се роди следващият Стив Джобс в България. Възможно е. Но всички знаем, че ако се роди тук ще е малко по-различен. Хората трябва да осъзнаят, че искат промяна и да работят за нея. Реалността принадлежи на реалистите, бъдещето на мечтателите, а успеха на тези, които работят по мечтите си.

Алекс, как се чувстваш в България?
Александър Давидович: Чувствам се добре. Когато бях на 5 години, семейството ми се премести от Русия в Париж, а в България дойдох преди 1 година. България прилича на Русия, но преди 10 години. И въпреки това еволюира, не е същото, защото имате технологиите. Всъщност имате микс. Новото свежо със старо звучене. Много е интересно. Когато съм в България, сякаш живея в две полярни измерения. Този рязък контраст прави пейзажа изключително истински, автентичен, честен, трогателен, човечен. Тук определено се крие част от отговора на бъдещето.

Емануела Маркова: Работим с един много известен френски фотограф. Той дойде тук и напусна работата си в Париж. Иска да пътува между Франция и България и да твори. Той не е единствен пример за наши гости, които след първото си посещение сякаш са дълбоко докоснати от желанието да променят света - да не бъдат жертви на обстоятелства, а двигател и автор на бъдещето.

Хората от Европа виждат много повече възможности за себе си тук, защото е вълнуващо, предизвикателно, красиво и грозно едновременно, непредвидимо.

Ще видим ли скоро български дизайнери в Париж?
Емануела Маркова: Да, със сигурност. Но преди да мечтаем, нека не забравяме, че първото впечатление е определящо за всичко, което следва. За да се гордеем с това, че български дизайнери са достигнали до там, трябва да им вдъхнем вяра и самочувствие. Трябва да почувстват, че не са сами и че това не е единственият им шанс, че заслужават да бъдат там. За тази цел пък дизайнерите са длъжни да бъдат много по-смели и диви. Неукротимо, със зъби и нокти трябва да преследват най-високите върхове.

"Правете изкуство и оставете хората да решават дали е добро или не, а докато те вземат решение, правете повече изкуство."

Революционерите на D-Lifestyle Concept

23 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay