Жени Калканджиева е от хората, които определено не остават без работа. И без твърда обществена позиция. Преди време, една от най-прочутите български Мис разкритикува остро налаганите у нас (а и по света) през последните години поведенчески модели, свързани с необоснованите естетически корекции, които си правят все по-млади и по-млади момичета.
Жени е на мнение, че нещото, чийто обем трябва да се увеличава постоянно, не е бюстът или устните, а знанията, които не само красят човека, но са и реалният ключ към успеха.
Преди седмици стана ясно, че Жени Калканджиева е и най-новият член от екипа на "Станция Нова". Заедно с Мая Савова, тя вече е водещ на рубриката "Съпругите". Ето какво ни сподели Първата дама на българската мода за новото си амплоа, за важните събития в живота си и за това каква всъщност е формулата за успех.
Дебютът ти като телевизионна водеща бе миналата неделя. Как мина и как се чувстваш в момента?
Като цяло мисля, че мина доста добре. Адреналинът ми все още е повишен. С моя експресивен характер, допълнителната доза емоция ме прави доста стихийна в работата. Изобщо не усетих кога мина дебютното предаване и ето, вече се готвя за второ.
Защо реши да се ориентираш към телевизията и по-конкретно към предаването "Станция Нова"?
Винаги съм обичала телевизията, шоуто, медиите, събитията. Предаването ми харесва – като формат и тематика, като актуалност на проблемите, които разглежда и - не на последно място - като начин, по който темите се поднасят на публиката.
Важно е да отбележа, че моята партньорка Мая много ми допада. Тя ме подкрепя, както и целият екип от професионалисти, с които работя.
Наскоро изрази доста категорично мнение, относно силиконовите гърди и младите момичета. На какво се дължи фактът, че толкова много млади българки посягат към имплантите и други естетически намеси?
Точно на това, че са прекалено млади. Те все още нямат окончателно изградени критерии за естетика и красота, а просто копират евтини модели на поведение, които част от медиите прекомерно тиражират.
Това, до голяма степен, се явява и причината тези млади момичета да са с доста объркана ценностна система. За тях е по-важно да инвестират в силикон, отколкото в образованието си, което ще им осигури реална перспектива за реализация.
А имаш ли някакво отношение към нашумялата преди време рекламна кампания на д-р Енчев и лозунгите ѝ?
Нормално е рекламата да използва различни изразни средства като хиперболизация, сравнения и т.н. Нейната цел е да изтъкне по най-ефектен начин уникалните предимства на дадена услуга или продукт. Ако кампанията на д-р Енчев е постигнала това – значи си е струвала инвестицията и си е свършила работата. Аз не казвам изобщо да не се правят козметични корекции. Такива са наложителни, особено ако трябва да се прикрие реален вроден дефект или такъв, причинен от някакъв инцидент.
Ако зрели жени са преценили, че имат нужда от корекции, нека ги правят. Но е брутално момичета на по 14, 15, 16 години да събират пари, за да си уголемят бюста, вместо да събират пари за курсове по чужди езици, за колеж и т.н. На тази възраст те още растат и не са се оформили окончателно, а започват да си правят корекции.
Ти си една от най-популярните носителки на титлата Мис България. От гледна точка на опита си, можеш ли да дадеш някакви съвети на наследничките си? Как би трябвало да се държи една Мис?
Всяка една от носителките на короната Мис България има социална кауза, за която работи. Важно е да бъде максимално отдадена на нея.
А в каква светлина можем да видим Жени Калканджиева, извън тази на прожекторите?
Извън светлината на прожекторите не съм по-различна. Засега се справям с голямото количество различни роли, които ми се налага да изпълнявам – на майка, съпруга, сестра, дъщеря. Виждам се с приятели, ръководя бизнеса си.
Ще продължаваш ли да се занимаваш и с мода, паралелно с телевизионерството?
Естествено, че ще развивам бизнеса си и агенция "Визаж" – това го правя от 17 години и ще продължа да го правя. Вече разширявам направленията на дейността ни. Налице са и нови перспективи. Няма да изневерявам на модата и модния мениджмънт.
Наскоро една млада българска моделка, която работи в Лондон, изрази мнение, че тук, в България, моделите работят по-скоро за престиж и нямат много опции. Какво е твоето мнение?
Просто на Запад стандартите са различни за всяко едно нещо. За съжаление, и нашият бизнес сектор не прави изключение. Още в зората на "Визаж", ние пренесохме част от европейските стандарти на моден мениджмънт. Факт е обаче, че у нас се търсят повече комерсиални модели и ние не можем да не се съобразяваме с изискванията на пазара.
В същото време приоритет в работата ни е да търсим модели, които да развиваме и лансираме на световните модни подиуми. Така че постигаме баланс по отношение на възможностите за развитие на различни таланти.
Кои са събитията в живота ти – лични и професионални, които няма да забравиш никога? Естествено, че най-великото събитие в живота ми е раждането на сина ми. Няма равно на себе си. Със сигурност има и много важни моменти и от професионалния ми път, които ще запомня завинаги.
Повечето от тях също са свързани с моментите, в които хората, с които работя, постигат успех. Радвам се, когато видя, че наш модел е станал част от световния елит на гилдията. Ужасно съм щастлива, когато го зърна на корица на многотиражно международно издание, ревю на някой легендарен дизайнер или го видя в някоя реклама на индустриален гигант, която се върти по цял свят.
Пазя много хубави спомени от всички конкурси, които правим в България.
С ум или с красота се постига всичко?
С работа!
28 | 0 |