7 ползи за здравето от редовните прегръдки

7 ползи за здравето от редовните прегръдки
Pexels

Американският семеен терапевт, Вирджиния Сатир заявява, че за оцеляване са ни нужни 4 прегръдки на ден, 8 прегръдки на ден за подкрепа и 12 прегръдки на ден за растеж. Гушкането изглежда е универсален начин за показване на вълнение, любов, щастие и дори тъга. Прегръдките не само ни носят топло усещане, когато държим някого в прегръдките си, но имат и куп ползи, свързани с физическото и психическото ни здраве.

Ние обичаме прегръдките, затова разгледахме медицински проучвания, за да разберем как телата ни могат да се възползват от гушкането. Ето какво открихме:

1. Прегръдките допринасят за по-добра имунна система

Прегръдките са известни като добро средство за борба със стреса. Това обаче не е единствената полза, която ни носят. Проучване, проведено в университета Карнеги Мелън, съвместно с Университета в Питсбърг по медицина, показва, че подкрепата на хората с гушкане намалява шансовете им да се разболеят.  

2. Прегръдките подобряват нервната ви система

Гушкането стимулира нервната система чрез намаляване на чувството за самота, борба с вътрешните страхове и спомага за повишаване на самоувереността. Освен това, подкрепата на други хора чрез допир им помага да почувстват вашата подкрепа, като това влияе положително на здравето им.

3. Прегръдките подобряват кръвното налягане

Друго проучване, проведено от Университета в Северна Каролина, доказа, че прегръдките са полезни за здравето на сърцето. Оказало се, че хората, които получават редовни прегръдки и подкрепа, са по-устойчиви на стрес и сърдечно-съдовата им система е в по-добро състояние.

4. Прегръдките ви карат да се чувствате по-щастливи

Окситоцинът е хормонът, който е отговорен за това да се чувствате щастливи и свързани с другите. Често го наричат "хормон на гушкането", защото нивата му се увеличават, когато се гушкаме и докосваме други хора. Този хормон има силно влияние върху жените, особено тези, които редовно биват прегръщани.

5. Прегръдките намаляват болката

Проучване, проведено от университета в Ню Йорк, показва, че някои форми на допир могат да помогнат за намаляване на болката. В експеримента, така нареченият "терапевтичен допир" помогнал на хората със синдром на фибромиалгия да усещат по-малко болка. Участниците също така твърдят, че качеството им на живот се е подобрило в рамките на 6 сесии от "лечението". Тъй като прегръщането е една от формите на докосване, то може да допринесе и за намаляване на болката.

6. Прегръдките облекчават чувството на умора

В проучване, Лена Форсел и Ян Естрем идентифицират няколко големи предимства, които ни дава кратка 10-секундна прегръдка. Наред с много други те посочиха, че прегръдките помагат в борбата с усещането за умора, както и допринасят за психическото благополучие.

7. Прегръдките намаляват тревожността

Благодарение на окситоцина, както вече споменахме, прегръдките помагат в борбата с тревожността. Опитайте да прегърнете човек, когото познавате, когато пристигнете на парти и ще забележите колко уверени и общителни ще станете. Това е така, защото окситоцинът ни вдъхновява да мислим позитивно и да имаме по-положителна перспектива за света.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!


0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се хвали на приятелката си: -Днес си купих специална поилка за морските ми свинчета. Представяш ли си? Там има едно копче, като го натиснеш и пуска вода в купичката. -Е те, морските...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Приятелството след любовта би ме унижило. Настаняването на една силна страст в малко симпатично...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти